Was/droogmachine tegelijk laten draaien.

Wij hebben een redelijk nieuw huis (2003). De droger en wasmachine zitten op twee verschillende groepen. (de droger volgens mij zelfs één groep voor zichzelf).

als je de wasmachine en droger op een aparte groep hebt staan is het geen probleem, staan ze bij elkaar dan kunnen de stoppen eruit springen.

hier speciaal een groep voor wasmachine, droger en afwasmachine apart… zo fijn dat je daar geen rekening mee hoeft te houden…

bij ons staan ze naast elkaar op zolder en zijn regelmatig samen aan.

wat ik nooit doe is snachts drogen of als ik weg ben, dan gaat dat ding uit.

wel hebben wij een ander probleem

onze was machine trilt gigantisch

als ik in bad lig bv trilt het bad mee als de wasmachine centrifugeert.

hij staat op zolder en het bad verdieping lager.

Knollie, waarschijnlijk staat je wasmachine niet waterpas. Dat veroorzaakt het trillen. Of een " schokbreker" die stuk is.

hij is helemaal waterpas.

maar staat op houten vloer.

Bij ons gaat dat prima, ze staan langs elkaar maar zitten beide op een andere groep, zo ook de vaatwasser. Hier kan alles tegelijk aan in huis.

Knollie je kunt kijken of je bij een doehetzelf winkel een stuk ‘betonplex’ kunt kopen. Dat is een mix van beton met multiplex. Liefst zo ruim dat je wasmachine en droger (naast elkaar toch?) erop passen. Betonplex is stukken minder flexibel dan je houten vloer en misschien is je trilprobleem daar dan ook mee opgelost.

Ik heb een huis met houten vloeren.

Toen bij mij de wasmachine naar zolder gegaan is is deze op een plateau van stoeptegels geplaatst, in een wasmachine bak met van die onderleggers om onder de pootjes te leggen.

Maar zelfs dan nog steeds, voel je als hij op zijn hardst moet centrifugeren (1300 toeren) op de verdieping er onder.

Sterker nog, als die van de buren centrifugeert trillen bij mij de kopjes in de keukenkast :wink: (maar ik weet even niet zeker of zij het op zolder of op de badkamer hebben staan).

Kwakje, de goedkoopste oplossing voor overbelasting voor de wasmachine en droger is simpel een stroomverdeler aanschaffen.

(contactdoos speciaal daarvoor gemaakt) zoals MvI en andere al zeiden.

Dan schakelt de droger automatisch even uit als het te veel wordt en raakt het nooit overbelast.