wanneer zwangerschapskleding en kan beugel bh kwaad?

Vroeg me af wanneer je zwangerschapskleding kan gaan kopen of wanneer het echt noodzakelijk is… Ben nu bijna 8 weken zwanger en merk dat ik wat dikker word, alleen zie ik het niet zitten om nu andere kleding te kopen en over een tijd weer zwangerschapskleding… Tevens groeien mijn borsten enorm, bijna al een cup meer. heb dus nu een nieuwe bh gekocht, alleen met beugel. is dit een probleem? hoor dat er flink wat discussies over zijn, maar moet ik anders nu al zwangerschapsbh gaan kopen…???



groetjes,



Louise

goeie vraag ,

wil ik ook graag weten :lol:



oh en weet iemand een paar winkels waar positie kleding hebben voor een maatje meer?

je komt namelijk heel weinig tegen en als je dan al wat vind dan is het zo lomp :frowning:

zwangerschapskleding gewoon kopen als je eigen kleding niet lekker meer zit. Er zijn geen regels voor :wink:

Ik heb denk ik mijn eerste positiebroek gedragen toen ik 18/20 weken was ongeveer. Bovenkleding heb ik altijd gewoon normale kleding gedragen, buikband eronder en klaar was kees.





Ik heb volgens mij altijd gewoon beugelbh’s gedragen, ow wacht er begint me opeens iets te dagen dat ik dat geloof ik op een gegeven moment niet fijn meer vond en het neit meer gedaan heb :think: En ja, het is moeilijk met die cupmaat, het gaat alle kanten op, en je weet neit waar je aan toe bent qua maat. Straks na de geboorte wordt het wslk nog groter…Je hebt zwangerschapsbh’s, misshcien is dat wat voor je. Neem aan dat die wat rekbaar zijn zodat je erin kunt ‘groeien’.

ja ik droeg ook al vrij vroeg positie kleding, maar dat kwam omdat mijn buik al snel flink groeide, ik kon met een week of 12/13 mijn gewone kleding al niet meer aan



er zijn idd geen regels voor :wink:

even over die beugelbh… als jij dat prettig vindt zitten moet je hem gewoon lekker dragen… Straks als je bevallen bent en bv geeft kan het wat minder prettig zitten en wellicht wat afknellen, maar dat moet je tzt maar bekijken… Een zwangerschapsbh kan wat steviger zitten… maar is geen moeten!!

zodra je kleding te strak gaat zitten,zou ik iets anders gaan kopen.Het hoeft niet perse zwangerschapskleding te zijn hoor!Ik vind een broek voor 70 euro voor maar een paar maanden veels te duur belachelijk gewoon!

Ik heb alles in rekstof gekocht,zodat ik sommige overgooiertjes erna ook aan kan.

Een beugelbh zou ik niet meer aanraden strakjes,je bordten worden groter en werden bij mij in ieder geval pijnlijk als ik een beugelbh aandeed.

Ik had hele rode randjes van onder.

Ik heb gewoon bij de livera een bh gekocht,die van zachte stof was maar wel stevig.

Dit moet je gewoon doen op gevoel volgens mij,



heb ook maar een paar positiedingen gekocht en de rest improviseren,



en paar zwangerschapsbehas gepast maar zaten allemaal voor geen meter! dus heb een lekkere beugelBH gekocht en helemaal geen last van,maar heb nu een flinke C Cup dus dat valt wel mee, denk als je grotere maat hebt dat t mischien fijner is zonder beugels ofzo :slight_smile:

Heel persoonlijke keuze… ikzelf droeg tijdens de 1e zwangerschap vanaf 12 wk. positiekleding omdat dat lekkerder zat. Nu al vanaf de 8e week, ahum. Tijdens de 1e zwangerschap heb ik netjes volgens de adviezen van die meegroeibh’s gedragen, maar tijdens deze zwangerschap draag ik gewoon nog m’n normale beugelbh’s voor zover die nog passen. Die grote meegroei- en voedingstenten komen straks wel weer aan de beurt als de kleine er is :wink:. Dus lekker doen wat prettig zit!

toen ik zwanger was van milan, kon ik tot na de 20e week gewoon mn eigen kleren aan…



nu had ik met 6 week al positiekleren aan

He meiden als eerst gefeliciteerd met jullie zwangerschap.



Ik had zelf al vroeg zw kleding aan omdat mijn buik ook snel dikker werd. Mijn gewone spijkerbroeken paste al snel niet meer.



Wat betreft een maatje meer kijk eens bij een miss etam daar heb ik hele leuke dingen weg gehaald ( heb zelf 46/48) Je moet er wel net tegen aan lopen.



Wat betreft de bh. IK heb cup f en zag een zwangerschaps bh zonder beugels ook niet zitten. Maar het merk anita heeft zwangerschaps en voedings bh’s met beugel. Te koop in de betere lingerie zaken. Je bent alleen wel een klein kapitaal kwijt. Vanaf 50 euro geloof ik. Maar ze zitten onwijs goed.



x

Ik heb ook iets gekocht van zw-kleding toen ik een maand of 4 was… Mijn gewone broeken knelden, bovenkledij ging nog net…

Iets later wat zw-blousjes gekocht, maar twee eigenlijk en veel wassen :wink: , van broeken heb ik er twee voor buitenshuis en twee joggingachtige zw-broeken voor binnendagen…

Nu met de solden moet ik me inhouden om niet nog dingen te kopne, maar is een beetje zonde van het geld als het nog maar twee maanden moet dienen…

Mijn gewone beugelbhs kon ik ook zo rond de tijd van 4m niet meer verdragen… De cups waren nog ok, maar de breedte(haakjes) niet meer…Heb er een stukje laten bijzetten achteraan en pasten wel weer, maar beugels irriteerden, doe ze alleen nog maar aan als iets spannends aanheb en ze niet teveel zouden “hangen”…

Overdag thuis draag ik nu voedingsbhs, in de winkel zeiden ze dat dit hetzelfde is als zw-bhs, alleen deze gebruik je nog na de bevalling, nadeel: ze zijn al te smal en te klein, dus nu al twee andere gekocht…

met 10 weken de eerste pbroek. ik droeg altijd aansluitende kleding vandaar dat de knoop al gauw niet meer dicht kon.

Als je gewone broeken niet echt lekker meer zitten, zou ik gewoon op zoek naar leuke zwangerschapsbroeken. Spijkerbroeken kun je in ieder seizoen aan. Bovenkleding: ik droeg vanwege mijn grote borsten ook voor mijn zwangerschap altijd ruimvallende blouses en tot een maand terug kon ik ze nog steeds aan. Wat je ook kan doen, is overhemden/t-shirts van je man pikken. Mannenkleding is altijd wijder dan vrouwenkleding.

Je kan best wel een bh met beugels aan hoor. Ik draag ook een zwangerschapsbh met beugels om mijn borsten nog een beetje ondersteuning te geven.

He!



Je moet gewoon zwangerschapskleding gaan dragen als je je daar prettiger bij voelt, de een groeit eerder en sneller dan de ander! En ze hebben genoeg leuke spulletjes :lol: :lol:

Ik heb al bij drie maanden spullen gekocht maar ik kon ze zonder voor schut te lopen pas aan bij 5/6 maanden… Zeg maar zonder zak op buik haha…



En ik draag nu ook nog wel beugelbh’s: net wat je lekker vindt zitten toch??



Succes!!



groetjes, Marie-jeanne

heel erg bedankt voor jullie antwoord! ik begrijp hieruit dat ik inderdaad als ik uit mijn kleding begin te groeien maar evt. wat zwangerschaps of wijdere kleding kan gaan aanschaffen. Aan de ene kant vind ik het heel vreemd al, aan de andere kant een hele prettige gedachte. Zo voel ik me ook echt zwanger, veel voel ik er verder nog niet van ( behalve dat de omvang dus groter word…)



nogmaals bedankt!



groetjes,



Louise

Ik heb vanaf week 14 een zwangerschapsbroek gedragen. Ik droeg altijd lage heupbroeken, en ondanks dat ik de eerste weken ontzettend afgevallen was, kon ik die niet meer goed dichtkrijgen. Bovenkleding heb ik nauwelijks speciaal gekocht, want toen ik geen kleren meer over mijn buik kon krijgen, was het zo heet, dat het geoorloofd was om een hempje te dragen :mrgreen: .

Ik heb in de laatste maanden een paar nieuwe goedkope bh’s (Zeeman) gehaald in een grotere maat, met beugel. Sinds de bevalling draag ik voedingsbh’s, zonder beugel.

ik droeg vrij snel positiekleren, buik zette snel uit.

Ik vond het alleen een nadeel dat je gewone klerenniet meer zitten en de positie eigenlijk nog wat te groot zijn, maar ik had ook geen zin om kleren te kopen en dan een paar weken later weer…



Heb mijn hele zwangerschap beugel bh’s gedragen, 2 maatjes groter :shock: En nou heb ik een beugel-voedingsbh, daar waar Lyka het ook over had. Kost wat, maara zit zoooo lekker!!

Nee hoor beugelbh kan geen kwaad, ik kan me alleen voorstellen dat het vreselijk knelt als je borsten gespannen aanvoelen.



Ik weet niet meer wie het vroeg maar bij Miss Etam verkopen ze positiekleding t/m maat 48. Maar ik weet natuurlijk niet wat jij een “maatje meer” vind. Je kan natuurlijk ook gewoon een maatje groter kopen, of wat meer jurkjes gaan dragen met een lekkere dikke panty/maillot!



Maatje minder is veel lastiger om te vinden. Gelukkig kan ik bijna al mn kleding nog aan (behalve spijkerbroeken, die kon ik al snel niet meer aan)

hallo ik ben bijna 5 weken zwanger en kan nu al mijn spijkerbroeken niet meer goed dichtkrijgen en als ik ze al dichtkrijg en dan ga zitten is het echt helemaal geen prettig gevoel, ik loop dus nu in joggingbroeken en ga toch maar eens morgen naar de stadt voor een paar goedkope broeken met een elastiek rand en tja een beetje op de groei.



qua bh draai ik nu een meegroei want het schommelt nogal in de maat dus dat zit prima.



groetjes van linda (lipi)

Wat betreft zwangerschapskleding.



Afgelopen zaterdag heb ik 1 broek en topje gekocht.

Ik zit nu in m’n 10de week en heb ook het probleem dat mijn broeken te strak zitten. Ik loop regelmatig met een broeksknoop los, staat af en toe ook niet echt charmand, vandaar dat ik voor de zekerheid al een setje heb gekocht. In m’n zwangerschapsbroek heb ik nu een klein buikje, staat eigenlijk wel grappig.



Ik heb het voor een spotprijsje gehaald bij de H&M.

Wel fijn dat het uitverkoop is.

Ik heb namelijk ook geen zin om handen vol met geld uit te geven alleen aan zwangerschapskleding.



Doe waar je jezelf lekker en goed bij voelt, dat is denk het belangrijkst.



Groetjes SummerSpring :vlinder: