Hier staat het potje op de badkamer en ze vond het reuze interessant in het begin. We zetten haar er regelmatig op voordat ze in bad gaat en vragen ook vaak of ze op het potje wil plassen. Maar tot nu toe is er nog nooit een plasje in beland, en het antwoord op de vraag of ze erop wil is inmiddels ook ‘nee’. :? Soms zegt ze dat ze moet poepen, ze heeft het zelf in ieder geval goed in de gaten want dan rent ze richting tafel en kruipt eronder. :eh: Maar dan is het al te laat voor het potje. Plassen geeft ze niet aan.
Twijfel om nu te beginnen met trainen met stickers of een andere beloning, of gewoon nog een poosje te wachten tot ze meer aanstalten maakt uit zichzelf. Met een baby erbij kom ik nu eerlijk gezegd al handen te kort zónder ongelukjes, dus op zich zou ik het zelf niet erg vinden als het nog even duurt. Alleen, zijn we er tegen de zomer niet laat mee. :think:
hier ook een beetje dilemma, mijn tweede kindje verwachten we in december. en hier kregen we ookal te horen nou dan moet je deze zomer hard je best doen om Sidney zindelijk te krijgen want dan heb je haar al uit de luiers. is dat niet beetje vroeg? nu geeft ze nog helemaal niks aan of zegt dat ze gepoept heeft ofzo…weet dan eigenijk niet hoe ik zou moeten beginnen…iemand iedeeen?
Volgens mij zijn er twee manieren om je kind uit de luiers te krijgen:
- trainen
En daarmee bedoel ik dus wat hier ook wel eens gezegd wordt van om de 1-2uur op het potje zetten en hopen dat het er dan in gaat. Op deze manier associeert je kind het potje na een paar weken als het goed is met plassen/poepen. Dan ben je al gauw zo’n 2-3 maanden bezig voordat je kind echt zo ver is dat ie een halve dag droog blijft. Nadeel: veel ongelukjes dus vaak extra wassen, kost veel tijd en aandacht. Voordeel: kan al redelijk vroeg
- wachten en theedrinken
Dan komt je kind er op eens zelf mee aan dat ie geen luier meer aan wil en ben je binnen een paar weken max. van de luiers af. Natuurlijk kan het nooit kwaad om je kind op vaste momenten op het potje te zetten(bijv. altijd vpor het eten, badderen, naar bed gaan…). Nadeel: kan even duren voordat je kind eraan toe is. Voordeel: weinig ongelukjes, dus weinig frustratie voor die kleine en weinig werk voor jou :mrgreen:
Hier overigens ook in de zomer begonnen, vooral op vakantie want daar kon je lekker bloempjes wateren met je plas Dat ging best redelijk wat plassen betreft, hij kon het goed aangeven en had amper ongelukjes. Maar met poepen was het duidelijk een ander verhaal. Dat ging toch zeker om de dag mis wat hij verschrikkelijk vond :roll:
Dus toen hij weer om luiers vroeg hebben we die gewoon weer aangedaan. Ook toen we weer thuis waren en ook op het kdv. Al reageerden ze daar toch ietwat twijfelend omdat zij het zindelijk worden vooral stimuleren Maar ik heb toch mijn zin gekregen, Jasper mocht weer een luier aan en nog geen 10 dagen later wilde hij zelf geen luier meer aan overdag. De maanden daarop nog een enkel ongelukje gehad, maar nooit meer dan 2-3x per maand. Dus hij is zindelijk sinds hij 3 jaar en 3 maanden was. En nog geen maand later was hij ook 's nachts droog
Nou, gisteren even heel on-pedagogisch bezig geweest en dochter heeft duidelijk haar mening laten horen. :shock:
Ik was haar aan het aankleden 's ochtends en ze was nog in blote billen. Ik vroeg haar of ze op het potje wilde plassen: ‘nee’. Toen zei ik dat M. (haar vriendje) ook op het potje plast, en dat hij dan een snoepje krijgt (ja echt… :oops: en was ik zelf toch niet van plan straks…maar ik wilde nu even testen hoe mevrouw daarop zou reageren). Dus ik vraag opnieuw: Sofie, wil jij ook op het potje plassen? Zegt de boef: ‘snoepje’? :lol: Ja, zeg ik. Zullen we op het potje gaan plassen? Dochter: nee…luier om!
:eh: Als ze zich niet laat paaien met een snoepje, dan gaat er voorlopig niks in dat potje belanden voordat ze er zelf zin in heeft vrees ik. :eh:
ik wilde neertikken begin dit jaar. Maar het is dus alweer begin verleden jaar ( tijd gaat hard )
Was echt wel een werkje hoor! Met een timer naast mij zodat hij om de 15 even een potje of wc zag. Maar ja hij wilde perse geen luier meer om omdat hij het vies vond.
Dus hij was toen 2,5 oud!