Hier doen we het zonder stickers zolang dat werkt. Hij accepteert het ook als je hem de hemel in prijst :mrgreen: .
Dorien geeft nu ook al aan dat ze gepoept heeft of als ze net gaat poepen… dan roept ze net zolang bah totdat wij haar eens schone luier hebben gedaan… dus ik ben van plan toch binnenkort te gaan beginnen met een potje!!!
Ik zou begonnen zijn voor 2 als ik het over kon doen want 2 is nee dus dat maakt t wat lastiger vind ik zelf :x
Hoe pakken jullie het aan om te beginnen met zindelijk worden???
Mijn dochtertje heeft wel ene tijdje aan gegeven dat ze gepept had…nu minder.Verder geeft ze niets aan…ook een tijdje als ze verschoond werd op de wc met verkleiner gezet en ze plast dan nooit.
Moet wel zeggen dat ze op verschillende gebieden een lichte achterstand heeft van een maand of 4.
Heb haar weleens een paar uurtjes in d’r blote kont laten lopen maar dan doet ze of helemaal niets of ze laat het gewoon lopen en geeft het dan ook niet aan.
Ze heeft erg veel moeite met stilzitten dus op het potje laten zitten is een stuk moeilijker als op de wc met verkleiner (daar kan ze niet vanaf).
Ik heb ook luierbroekjes…maar dan plast ze daar gewoon in en op de wc/potje niets.
Laten jullie ze eerst in de blote kont lopen of alleen met onderbroekje of juist met kleren aan???Hoe vaak stuur je ze naar de wc/potje?
Als je weg gaat wat dan???
Mijn zoon is nu 10,5 jaar oud en die heeft nog af en toe ene ongelukje met poep in zijn broek…hij heeft echt tot vorig jaar nog geregeld in zijn broek gedaan en is nooit helemaal zindelijk geweest.
Dus vind het moeilijk om te kijken hoe ik het bij mijn dochtertje moet aanpakken.
Kan me voorstellen dat je het heel moeilijk vind Wendy. Had ik ook na de (negatieve) ervaring met mijn oudste.
Zelf denk ik dat Caitlyn er nog niet aan toe is, maar je zou haar nu en dan even kort op het potje kunnen zetten als ze dat wil. Mocht je een plasje opvangen, dan de hemel in prijzen. Kan ze in ieder geval wennen aan het potje.
Zelf zette ik mijn zoontje om het uur op het potje/de wc, maar inmiddels geeft hij het zelf aan als hij moet (en dat na anderhalve week trainen ).
Wij zijn met 1,5 jaar begonnen om Luca voor het slapen gaan op het potje te zetten, dat hebben we een tijdje op zijn beloop gelaten. Nou zijn we een paar weken geleden begonnen met overdag zijn luier uit te laten, en dat gaat super! Hij heeft alleen s’ nachts nog een luier om :dance:
Hier gaat het inmiddels ook heel erg goed. Bijna nooit meer een ongelukje (gemiddeld 1 keer in de 2 weken).
De oudste was vlak voor de 3e verjaardag zindelijk. Ze gaf het al veel eerder aan, maar we deden er niks mee, ivm een bevalling die wat hectisch verliep. Een paar maanden later was ze ook droog in de nacht.
De jongste is 2 en vind het totaal niet boeiend. Enkel om het potje op zijn hoofd te zetten :mrgreen:
Hier ook luier uit en overdag niet meer aan. Wel met het slaapje en snachts …
Veron was net 2 en ging heel goed tot hij naar het kdv moest en daar ging het mis.
Nu vrijdag weer begonnen en tot nu toe geen enkel plas “foutje”
Dus ik denk dat ineens geen luier best goed kan werken. Ik heb het boekje pipi op het potje toegepast en werkt perfect!
Succes straks :thumbup:
Jeeeee, wat zijn jullie (over het algemeen) allemaal enorm vroeg zeg! :shock:
Voor zover ik weet, worden verreweg de meeste kinderen tussen de 3 en 4 jaar zindelijk. Met 2,5 is dus al erg vlot, maar 1,5… :shock:
(Wel erg lekker hoor, als ze het al zò vroeg zo goed oppakken ;))
Hier ‘trainen’ we inmiddels alweer een half jaar en sinds 3 maanden zijn we overdag ook ‘luier’ vrij, maar hebben over het algemeen toch nog wel 3-5 onderbroeken/broeken per dag nodig… :?
En dan is zoonlief nu inmiddels bijna 4… Maar volgens de juffrouwen van het schooltje waar hij naar toe gaat (en dat idee heb ikzelf ook), is het meer luiheid dan nog niet kunnen. Onderweg gaat het nl 9 v.d. 10 keer wèl goed.
Was met bijna 3 jaar ook al eens begonnen met ‘trainen’, wel met luier om, maar gewoon om de zoveel tijd op de w.c. zetten en dan belonen met kruisjes/snoepjes/kleine cadeautjes, maar het interesserde hem toen gewoon echt helemaal nog niet (gaf nooit zelf aan, ook niet als het al in de luier zat), dus ben er na een maand of 4 toen maar weer mee gestopt.
Ben er ook van overtuigd dat een kind pas zindelijk wordt als ‘de knop’ in het hoofd is om gegaan. Daarvòòr kun je nòg zoveel ‘trainen’, maar heeft het gewoon geen zin. Mijn jongste van 1,5 jaar toont ook nog helemaal geen interesse, dus ga ik er met hem voorlopig ook nog niet aan beginnen.
2,5jr.
ik begon lekker toen het warm weer was zodat ze geen luier aan hoefde,
Ohw en het is zo vaak mis gegaan maar daarvan leerde ze het…
Poepen ging daarna vaak mis maar toen snapte ze het na een maand ook wel en ik koop sindsdien geen luiers meer…
Heb wel nog een pak staan als we lange ritjes maken dan is het wel handig, maar dan vraagt ze het nog wel of ze in dr luier mag plassen.
Ben erg trots op dr. :inlove:
Vandaag begonnen!
En van de 5x op het potje al 4x een plasje.
Ik zelf was met 1 1/2 jaar al droog overdag (had wel met mijn slaapje nog een luier om. Maar ik was wel droog.
Hoe doen jullie het dan als je kindje naar de kinderopvang of de psz moet? Ik kan me voorstellen dat je daar je kindje niet zonder luier kan laten lopen als je nog geregeld een ongelukje hebt. Doe je dan een luierbroekje aan?
Ik zou het even vragen. Op de psz waar ik werk werken we graag mee aan zindelijk worden, ook als er ongelukjes gebeuren, dat hoort er nu eenmaal bij. Ik denk dat in het begin de meeste kindjes wel 2x op een ochtend in de broek plassen, dat vinden wij niet erg. Als het vaker zou zijn dan zouden we toch wel een luier aandoen. Broekje is makkelijk want ze gaan toch wel mee bij de plasronde, maar niet noodzakelijk.
Hier ook vroeg begonnen. Met 18 maanden(in de winter) gaf mijn zoontje al aan dat hij moest poepen(wat plassen/poepen was). We zijn dus direct begonnen met het oefenen zonder luier en om de uur op het potje zitten. Na 2 maanden ging het prima! Hij is nu officieel zindelijk overdag en s’nacht heeft hij wel luier aan. Korte uitstapjes gaan we ook zonder luier en ook dat gaat goed!
Hier ook beetje laksheid :oops:
Vorig jaar zomer was het makkelijk in zijn blote billen, hij was toen 2.
Hij ging toen 8 van de 10 keer op zijn potje. Maar met kleren aan niet.
Nu nog niet, hij geeft er niks om als hij in een poepbroek loopt, hij roept steenhard dat hij net heeft gepoept, al vallen we flauw van de stank.
Ik vraag wel eens, maar hij zegt dat hij niet hoeft. Toch weet ik wanneer hij poept en dan ben ik te laat om hem op de wc of potje te zetten.
Sinds ik zwanger ben laat ik het eigenlijk voor wat het is :oops:
Mijn moeder heeft 'm gisteren toevallig nog op de wc gezet omdat hij zich weer ging verstoppen om te poepen. Hij heeft toen een grote plas gedaan en is dan wel trots, maar uit zijn eigen doet hij het niet.
Eigenlijk zou ik hem elk uur op de wc moeten zetten, maar daar ben ik te lui voor :naughty: :oops:
Sinds vorige week! Dus met 2 jaar en 3 maanden begonnen. Maar dat alleen op dagen dat ik vrij/thuis ben.
Hoe doe jij dat dan? In de blote kont laten lopen of vaak op potje zetten?
Ze loopt idd in of blote billen of onderbroekje, bovenkleding wel gewoon aan (en leuk jurkje dus niemand die het ziet). Koud krijgt ze het niet binnen.
Ik ben de laatste tijd er mee bezig. Op kdv laten ze haar wel op wc’tje plassen maar gaven een tijdje geleden aan dat ze er nog niet echt aan toe was. Ze heeft pas zo’n sprong gemaakt en ik merk dat ik het nu meer een onderwerp kan laten zijn. Gelukkig komt de lente eraan en nu laat ik haar in haar blote billen lopen als ik vrij ben. En ze wil zelf vaak naar de wc (vaak komt er niets) maar ik zet ook wel de timer van de over op een 1 uur.
Ik ben te lui en werk te veel voor een potje training dus het moet echt samen vallen met haar ontwikkeling en dat lijkt nu te zijn. Mag ook wel want ze is rond de drie. Maar met mijn zoon hebben we er ook nooit heel veel werk van gemaakt en die was ook ineens snel zindelijk. Beetje rond zelfde leeftijd.