Wanneer voelde jij voor het eerst je baby?

Zoals de topic-titel zegt, wanneer tijdens de zwangerschap voelde jullie voor het eerst je kindje?



Ik ben nu 16 weken zwanger van mijn eerste kindje, en voel nog niets. Weet dat dit normaal is bij de eerste, maar maakt me ook onzeker.



Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!

Bij mijn eerste voelde ik rond de 19 weken voor het eerst iets. Nu was het veel eerder. Denk rond de 14 Ã 15 weken ergens. Had bij mijn eerste wel de placenta aan de voorkant liggen, hierdoor voel zo’n kleintje ook minder snel, deze ligt nu aan de achterkant.

Ik geloof dat ik J. zo rond de 21 weken voelde. D. voelde ik met 14,5 weken al…vond dat echt heel raar, maar daarna werd het steeds meer en duidelijker, dus ze was het echt en niet m’n darmen…

Bij J. zat de placenta ook aan de voorkant en bij D. meer naar de zijkant.

de oudste rond 21/22 weken… eigenlijk op hetzelfde moment als dat ik zichtbaar zwanger werd voor de buitenwereld.

Vond ik ook heel apart… had een echo gehad, hartje gehoord bij de VK al een paar keer, maar ik had nog geen buikje, voelde de kleine nog niet…



De andere jongens voelde ik voor het eerst tussen 13 en 15 weken, ook nummer 3 waarbij de placenta vol aan de voorkant lag… die trapte daar later ook keihard doorheen… die voelde ik beter als de oudste en bij de oudste lag te placenta keurig achter.

Dat is dus ook mijn onzekerheid, ik weet dat ik zwanger ben, heb een echo gehad en het hartje gehoord bij de verloskundige. Maar ik voel het niet en je ziet er nog erg weinig van. Voel me goed, weinig kwaaltjes afgelopen weken. Ben blij dat jij dat ook had bij de eerste, MamaMarije. We wachten maar geduldig tot beebje laat weten bij mij te zijn!

De 1e bij 16 weken, de 2e bij 15 weken.

Bij de 1ste 21 weken.

Bij de 2de 16 a 17 weken.

De eerste bij 20 of 21 weken, de tweede met 13 volgens mij al

1e in de 19e week,

2e in de 14e week en de

3e ook zo rond de 14 weken.

Bij mij volgens mij de eerste rond 18 weken en de 2e rond 16 weken.

De oudste 2 voelde ik al vrij snel, rond de 13 weken. Behoorlijke tegenvaller is het dan dat ik bij de jongste en de huidige zwangerschap pas iets voelde rond de 21/22 weken…maarja, de placenta lag en ligt aan de voorkant!

Troostje Johanne, ik ben nu bijna 17 weken en heb hetzelfde als jij :wink:

Hartje gehoord, echo gehad, maar geen klachten, niet echt zichbare buik…

Ik gebruik mijn kat maar als graadmeter (zie ons kletstopic ;)) en ga er maar vanuit dat het allemaal wel goed komt :wink:



Ik weet van mijn moeder dat ze, toen ze zwanger was van mij, tot 20 weken niks zag en voelde, en dat dat daarna van de ene op de andere dag veranderde :wink:

Haar buik was in 2 nachten bijna verdubbeld en ze vervloekte mijn getrap (ze had op een bepaald moment zelfs een gekneusde rib :p)



Ik probeer me maar zo min mogelijk druk te maken… Vrijdag gaan we weer baby-spieken, dus dan weten we weer meer :wink:

de eerste was rond 17 weken heel voorzichtig en met 20 weken duidelijk.

de 2e was al met 16 weken duidelijk en met 20 weken had manlief de eerste trap al te pakken :mrgreen:



het ligt er ook net aan waar je placenta zit. als hij aan de voorkant zit (had ik bij de eerste) voel je het ook later.

nu zit hij aan de achterkant en heb ik het eerder gevoeld. nu lijkt het af en toe al of ik verbouwd wordt aan de binnenkant :mrgreen:

de eerste met ruim 20 weken (voorliggende placenta)

En de tweede al met 13 weken

Volgens mij voel ik inmiddels mijn kindje! Het ‘tikt’ af en toe in mijn buik. Echt het gevoel dat er iets beweegt van binnen. Herken dit niet, dus moet het toch wel zijn?!

Wel heel bijzonder!

Heerlijk gevoel hè! En het kindje wordt steeds sterker dus je kan het straks echt niet meer missen!



Zl voelde ik met 16 weken, dl voelde ik al met 12-13 wkn!

1e met 16 weken, 2e met 14,5 week en de deze met 18w en een paar dagen.

Rond de 20 weken voelde ik mijn zoontje voor het eerst, ik had de placenta aan de voorkant zitten en voelde het daardoor later

Bij de eerste voelde ik een fluttertje rond de 19e week. Maar echt pas rond de 23 weken. Placenta lag voor dus dat hielp niet echt mee.



Pip voelde ik volgens mij al rond de 11 weken.voor het eerst. Toen zat de placenta aan de achterkant én daarbij was ze ook waanzinnig beweeglijk. Dus die het ik goed meegemaakt in mijn lijf zeg maar :slight_smile:

Ik denk dat het zo rond de 18 weken was, ik had (ook) placenta aan voorzijde zitten dus dan voel je het minder snel.