Wanneer voelde jij voor het eerst je baby?

Bij de echo’s was te zien, dat ik een echte jopie zoetemelk draag (fietst alles bijelkaar daar in de buik!) Ik heb gisteren en vandaag veel gevoeld rond de baarmoeder, krampjes enzo, maar heb vannacht en vanmorgen echt gedacht kleine jopie gevoeld te hebben, al zou dan nog niet echt kunnen…

Ik heb vanmorgen nog een controle gehad bij de VK en die zei dat het vroeg is, maar zou kunnen…heel bijzonder… Ik ben nu 12-13 weken.

De echo’s laten ook zien dat ie prachtig voorin ligt en ook het hartje heb ik direct kunnen horen vanaf 8 weken omdat hij zo mooi ervoor gaat liggen…

Hier nu een erg actieve baby, placenta ligt achter dus het ligt op een ‘presenteerblaadje’ volgens de vk. Manlief voelde het zelfs al voor de 20 weken aan de buitenkant. Nu zie ik m’n buik zelf bewegen als ik op m’n rug lig en kindje is bezig. Wel heel bijzonder om mee te mogen maken!

K. voelde ik met 14 weken en toen zat er ook totaal nog geen regelmaat in. Mijn placenta lag toen half aan de voorkant/bovenkant. Dus voelde haar heel soms onder in mijn buik. Later ging ik haar echt voelen, zo goed dat ze ook mijn rib heeft gekneusd :mrgreen:.

Nu denk ik de baby al gevoeld te hebben, maar vind het zelf zo vroeg dat ik het niet geloof. Maar weet dat het vanzelf komt en dat ik eerst geniet en het aan het einde waarschijnlijk weer vervloek.

Ondanks dat mijn placenta voor ligt voelde ik het kindje ook al heel snel. Nu voelt Manlief het ook al.

Dus dat het langer duurt door de placenta is niet altijd waar.