Wanneer voel je de baby bij 2e zwangerschap?

Hey dames,



Ik ben zwanger van de 2e. Pas 5 weken, maar ben heel benieuwd. Bij de eerste zwangerschap voelde ik onze dochter pas met 24 weken bewegen, ook de buik begon toen pas te groeien.

Wat zijn jullie ervaringen bij de 2e zwangerschap? Ben vooral benieuwd naar de ervaringen van meiden waarbij bij de 1e zwangerschap ook laat wat te zien en voelen was.



groetjes Nienke

eerste stem 8)

Maar dus met 18 weken, bij de eerste al met 16 weken.

Wat volgens mij het verschil was was dat bij de eerste de placenta voor lag en de 2e achter. Nu ligt hij ook weer achter en voel de beeb ook al aantal weken, dus ook al vanaf zo`n 16 weken.

bij de eerste met 19weken en de tweede met 11weken. komt denk ook omdat ik vrij tenger was en weinig vruchtwater had bij bijde zwangerschappen. had ook bijna geen buik bij de 2de had ik met 9mnd een buik van 6mnd. maar toch 7pond.

Mijn 1e voelde ik bewegen met 17 weken, maar mijn 2e zoontje voelde ik al met 13 weken, dat waren echt plopjes/vlindertjes in mijn buik

de eerste heel laat rond de 27 weken (placenta lag voor)

Bij deze 2e zwangerschap voelde ik de baby al met plopjes rond 12,5 week …

Ik ben nu bijna 16 weken en ik meende afgelopen week écht dat ik iets voelde. Mensen om me heen zeiden dat het wel erg vroeg was, dus ik nam aan dat ik spoken zag… :? Maar nu lees ik dat het dus best voor komt? Het is wel mijn eerste kindje en ik heb helemaal geen flinke buik ofzo.

De 1e voelde ik met 20 weken mijn man met 24.

De tweede voelde ik met 17 weken en mijn man al een paar dagen daarna :dance:

Zooooooooooo leuk is dat…pfff mis het gewoon :shifty:

de 1e voelde ik met 16 weken,

de 2e voelde ik met 13 weken



en nu voel ik het ook al :inlove: :inlove:

De 1e voelde ik met 15 weken en deze met 14 weken :inlove:

hier ook bij mijn eerste voelde ik het al met 18 weken



bij de 2 met 14 weken …



en nu bij deze voelde ik het al rond de 12 weken…



liefs miranda :vlinder:

Bij Yara lag placenta aan voorkant en die voelde ik pas met 24 weken en Thije voelde ik al in week 15 :dance: :dance: :dance: :dance:

Lekker lang van kunnen genieten dus!

Twee keer vanaf week 16 !

Hallo,



Heb even iets aan te merken, monique zegt haar tweede kindje al gevoeld te hebben met 7 weken ik zelf ben hier erg nuchter in en denk dan bij mijn eigen hoe kan dat nou het is nog zo klein een paar milimeter heeft het wel al armpjes en beentjes volgens mij niet.

Ik zelf voelde mijn tweede pas met 21 weken.

Ik wil niemand hierop aan vallen, hoop niet dat het zo overkomt.

:-*

groeten Robin

@robin wrote:

Hallo,



Heb even iets aan te merken, monique zegt haar tweede kindje al gevoeld te hebben met 7 weken ik zelf ben hier erg nuchter in en denk dan bij mijn eigen hoe kan dat nou het is nog zo klein een paar milimeter heeft het wel al armpjes en beentjes volgens mij niet.

Ik zelf voelde mijn tweede pas met 21 weken.

Ik wil niemand hierop aan vallen, hoop niet dat het zo overkomt.

:-*

groeten Robin




Volgens mij moet je daar gewoon 17 weken lezen Robin, weet wel zeker dat het een typfoutje is :wink:

Nou ik ben benieuwd wanneer ik die van mij ga voelen :inlove:



Jelle voelde ik iets met 18 weken, dus ja … afwachten maar.

Kan eerlijk gezegd niet meer wachten :lol:



Oh ja, ik ben trouwens al dik van mezelf, bij Jelle zag ik het rond 15 / 18 weken echt en nu… zie ik hem al best goed, maar dat komt ook door je baarmoeder.

Kirsten rond de 20/ 21 wkn. En deze beeb al bij de 13 wkn. Zelfs papa kon de baby toen al voelen.

Bo voelde ik met 16,5 week, deze beeb met 15 weken.

hoiii



1e beeb voelde ik bij 16 weken, duidelijike plopjes… vk verklaarde me voor gek, want dat kan niet bij een eerste, dat begint pas bij de 20 wk ongv. kreeg er nog bijna ruzie over



deze beeb heb ik bij 12 weken al gevoeld met plopjes en dingetjes… toen was het weer ff rustig, en idd bij 16 weken weer dezelde gevoelens… en dat werd al heel snel heel heftig…

Das idioot dat je vk beter weet wat je voelt…tttttssss :x



Maar dit zijn leuke berichten, kan ik er tenminste langer van genieten dan de eerste keer. De eerste was ook extreem rustig. ben zelfs met 32 weken nog naar het ziekenhuis geweest, omdat ik al 2 dagen helemaal niks meer voelde. Er was natuurlijk helemaal niks aan de hand (maar heb er wel een mooie echo aan overgehouden :smiley: )



Niemand verder die de eerste ook pas met 24 weken voelde en ervaringen heeft met het voelen van de 2e?



gr. Nienke

Beste Nienke,



ben nu bijna 23 weken en voel de baby nog steeds niet. uit mijn 20 weken echo is gebleken dat mijn placenta aan de voorkant ligt, dus dat de baby iedere keer tegen mijn placenta aan schopt, maar dit nog niet hard genoeg doet zodat het doordreunt, klinkt een beetje raar.



Het is overigens ook niet zo dat je de 2e altijd eerder voelt dan de eerste (meestal wel omdat je het gevoel herkent!). Mijn zus voelde de eerste rond de 20 weken en bij de tweede voelde ze het pad met 24 weken.



Ik kan in ieder geval niet wachten tot ik mijn kleine meid ga voelen.



Succes!!!