Hallo,
Wanneer hebben jullie het jullie ouders, broers/zussen en vrienden verteld dat jullie zwanger zijn??
En op wat voor manier??
Ik denk dat we het onze ouders en broers/zussen volgende week gaan vertellen. Dan ben ik 6 weken zwanger. Is dit te vroeg??
En ben nog aan het bedenken op wat voor manier.
Wie weet kan ik hier tips op doen!!
En als deze topic al bestaat mijn excuses dan hoor ik dat graag!!
Ik denk dat het helemaal af hangt van de situatie waarin je je bevind, en wat je zelf wilt
De 1e keer hebben wij het verteld nadat ik het hartje heb horen kloppen, dat was bij ruim 11 weken
Nu heb ik het al bij 8 weken verteld, omdat ik hiervoor een BBZ gehad heb en mijn ouders dus toch al wisten dat we ‘bezig’ waren en er eigenlijk op zaten te wachten.
Vrienden en collega’s weten het nog steeds niet 8) :lol:. Die vertel ik het volgende week, als de vakantie voorbij is. Maar dat wordt wel grappig want ik heb nu al een buik als een toeter :lol:
@mayo28 wrote:
Ik denk dat het helemaal af hangt van de situatie waarin je je bevind, en wat je zelf wilt
^ Dat.
Wij hebben het verteld nadat het hartje hadden zien kloppen, dit was met een week of 8. Mijn ouders hebben we een boek gegeven dat mijn zusjes en ik vroeger hadden en wat compleet kapot gelezen is, onder het mom van ‘die zul je nog nodig hebben’. Mijn schoonmoeder (en -vader, maar die hecht niet zoveel waarde aan bloemen ;)) hebben we een mooie bos bloemen gegeven met daarin een knuffeltje van een ooievaar. Mijn oudste zusje hebben we ook dat knuffeltje gegeven en mijn jongste zusje heb ik de echo gestuurd via internet (ze zat in Amerika - en mijn nicht was zwanger en had dat net verteld, ze dacht dus dat de echo van haar was :mrgreen:). En mijn schoonzus + man hebben we laten raden, haar man raadde het in één keer. :mrgreen:
En ergens is al wel zo’n topic inderdaad.
Wij hebben het bij de Josephine met 8 weken op mijn verjaardag tegen onze ouders verteld. Boekje van Nijntje ingepakt: opa en oma Pluis en een fotolijstje met een gedichtje:
Je kunt me nog niet horen
Je kunt me nog niet zien
In … word ik geboren
Mag ik dan in dit lijstje, misschien?
Bij deze zwangerschap hebben we het mijn ouders rond 8 weken verteld met een taart met daarom een marsepeinen baby en de uitgrekende datum (mijn moeder snapte hem niet helemaal :lol:). Mijn so waren op vakantie en geven niks om taart dus hebben we ron 12 weken de echo op een fles wijn laten drukken via de Hema en daarop gezet: Josephine wacht een zware klus, rond 13-12 wordt ze grote zus.
En wanneer je het verteld moet je vooral af laten hangen van jullie gevoel. Het zijn wel de mensen waar je ook graag steun van wilt als het mis gaat. Maar een geheimpje hebben is ook leuk.
Met 4 weken en 2 dagen…
Een kaartje met 2 bijtjes en een hartje…
Wij hebben GROOT nieuws,
Ook al is het nu nog zo klein
We willen laten weten dat wij in JULI met zijn DRIETJES zullen zijn! :inlove:
Met de zwangerschap van Daan :**: hebben we het met 6 week verteld met 2 mokken met voor de liefste opa/oma
Met de zwangerschap van Ivan hebben we het verteld na de 1e echo rond 7/8 week met een gedichtje plus een shirtje, Daan is stoer want hij wordt een grote broer
Zusje hebben we het ook met 7/8 weken verteld Ivan had een shirtje aan met hollands next topbrother 2010 (idee van Affie)
Bij de eerste vrij snel, was kerst e.d. en het ou opvallen als ik niet dronk dus ik denk al met een week of 5.
Bij de 2e iets later, weet het niet meer precies eigenlijk!
Bij de derde met 10 weken, toen was mijn moeder jarig en waren de t-shirts binnen met 1, hoera ik krijg een brusje! en 2, stoer ik word een grote broer!
Met nummer 4 na 12 weken, wilde de echo afwachten.
Mijn moeder met 4 weken en 2 dagen, 2 uur na de positieve test, mijn schoonouders en vader de dag erna.
Broers en zussen na de echo van 8 weken. Alleen aan mijn moeder heb ik een ‘alvast moederdagcadeautje’ gegeven (was de dag voor moederdag), met daarin 2 mini witte sokjes. De rest gewoon verteld.
Wij hebben het met 4 weken en 4 dagen verteld.
Mijn jongste had een t shirtje aan met daarop: Mijn mama heeft een baby in de buik.
Bij beide families viel het niet gelijk op maar het was een leuk idee!!!
De eerste keer heb ik het mijn moeder telefonisch verteld zodra ik het wist, mijn schoonouders een week later en de rest van de familie en andere mensen die dichtbij ons stonden na de eerste goede echo waar we het hartje zagen kloppen.
Helaas ging die zwangerschap alsnog fout, dus bij de tweede keer hebben we gewacht tot 2 goede echo’s en het pas met 10 weken aan beide ouders verteld. Andere mensen hebben we het pas na een week of 15 verteld.
We hebben beid keren echo’s gebruikt om het te vertellen, verstopt in verjaardagskaartjes enzo. En mijn zusje heb ik meegetrokken de prenatal in, haha. Mijn schoonouders hebben we om het wiegje gevraagd…
Mijn dochter: het eerst verteld aan onze beste vrienden die toen ook net zwanger waren toen ik 8 weken zwanger was. De rest pas met 12,5 week Op de avond van de dag dat we de 3e echo hadden gehad en de uitslag van de combinatietest zijn we naar mijn schoonouders gereden. We hadden de echo tussen de vakantiefoto’s gedaan. Mijn sv pakte meteen het mapje met fotos terwijl mijn sm koffie voor ons maakte. Hij zag de echo en vroeg “wie is er zwanger?” Daarna weer langs mijn moeder, zelfde trucje uitgehaald en zij was echt sprakeloos, overdonderd en in tranen, ze had het niet meer verwacht. Paar dagen erna mijn vader gebeld (woont in Nieuw-Zeeland, is een beetje ver met de auto), 'smiddags op het werk verteld en 'savonds langs mijn broertje gegaan om slaapzak van mijn neefje terug te brengen. Bij mijn broer zelfde trucje met de fotos maar die had het al door toen hij mij op een foto aan het sap zag. Het weekend erna hadden we de verjaardag van mijn zwager en hebben we ze terwijl we er waren een smsje verstuurd (zo had hij de komst van hun 2e kind aangekondigd). De dag daarna bij mijn zus en bij mijn oma langs geweest en toen wist iedereen het.
Bij mijn zoon hoorden die vrienden van ons het na de eerste goede echo met 8 weken weer als eerste. Die dag erna gingen we naar mijn zwager voor de verjaardag van mijn neefje en hebben we het meteen verteld. Toen ik 9 weken was zijn we naar mijn schoonouders gereden omdat ze een paar dagen erna bij die neefjes gingen oppassen en die het dan zouden vertellen (anders hadden we het de week erna verteld want dan hadden we een afspraak met hun). Mijn familie wist het pas met 11 weken omdat we toen met zijn allen een weekendje weggingen met zijn allen vanwege een bruiloft van mijn neef. Op die bruiloft van mijn neef waren ook heel veel andere familieleden dus die wisten het toen meteen.
Ik vond het vertellen echt ontzettend leuk.
de eerste keer gelijk na de test, omdat mijn ouders hier waren voor de kerst en ik het niet voor me kon houden Helaas ging dat mis. Nu weet mijn moeder het wel al, omdat ik dat wilde aangezien ik toch wel steun nodig zou hebben als het weer misgaat, maar volgende week hebben we de eerste echo en als alles goed is vertellen we het gewoon iedereen Verder niet op een bijzondere manier eigenlijk, gewoon medelen haha :oops:
Ik ben nu ongeveer 6 weken zwanger. Precies weet ik het niet omdat mijn laatste cyclus een beetje rommelig verliep en we IUI doen. Wij waren op vakantie in Cyprus toen we mochten testen.
Ik heb m’n beste vriendin uit Friesland gesmst of ze al blauwe vingers had van het duimen. “Ja!! Heb je nieuws??” Heb toen gezegd dat ze dan nu wel mocht stoppen Die boodschap kwam meteen aan. Onze steun en toeverlaat in onze winkel heb ik een fotootje van de test gestuurd via MMS. Verder weet niemand het nog. Heb me wel ontzéttend op mijn tong moeten bijten hoor. Mijn vader stond nl op Schiphol toen wij aankwamen en mijn sm had bij ons thuis voor het eten gezorgd. Maar…tis me gelukt om niks te zeggen.
Aanstaande maandag hebben we de 1e echo, dus dan weten we meer. Is het er 1 of tóch 2… En hoever ben ik… Nog 3 nachtjes slapen
wij hebben het verteld met 7 weken
ik was haast jarig en heb mn ouders een verlanglijstje laten zien
*ledikant
*commode
*wipstoel
*kinderstoel
etc :mrgreen:
die boodschap kwam goed over :mrgreen:
op de dag dat ik mocht testen… mijn ouders uitgenodigd om een strandwandeling te maken (we zaten toen een weekend in een huisje aan de kust). Toen ze binnenkwamen stonden er 4 glazen en een fles bubbels op tafel. Daar lag ook de test. Het kwartje viel niet helemaal meteen… hihihi, ze moesten even goed kijken!!
Ik had met ruim 7 weken de eerste echo, dus toen hebben we het hartje gezien. Toen hebben we het de rest van de “buitenwereld” verteld, nadat we het eerst aan mijn stiefzoontje hadden verteld natuurlijk.
bij Dave op de dag van het testen ( moederdag :inlove: )
we hebben beide ouders een konijntje met kleintje-pluchebeest in een plantje (kindje op moedersschoot) gegeven :mrgreen:
bij Jade ook op moederdag… maar dan alleen maar omdat ik zo ziek was en we bij ouders zouden eten… de lucht van etenswaar was al genoeg :sick: :roll:
we wilden eigenlijk wachten tot vaderdag ik zou dan ± 12wk zijn…
vonden we wel leuk eentje op moederdag en eentje op vaderdag :mrgreen: helaas dus niet gelukt…
ach ja de kids zijn wel gelukt…en daar gaat het om toch :inlove:
Ik heb het gister aan mijn ouders verteld.
Had voor mijn moeder een kadootje.
Een slab met daarop: toevallig is mijn oma de allerliefste.
Nou ze had het meteen door; tranen, tranen en nog eens tranen.
:thumbup:
Donderdag is mijn sv jarig die gaan we het dan vertellen.
leuk zo met een slab!
wij hebben het verteld met 8 weekjes
en mijn ouders en schoonouders het boekje
van opa en oma pluis gegeven!
mijn zusje heb ik het verteld door haar mijn doosje van de pil te geven
met de medeling dat ik die toch niet nodig had de komende 7 mnd :mrgreen:
Mijn moeder en schoonouders met ruim 5 wk al verteld. Schoonouders moesten namelijk even op de zaak passen terwijl wij voor het eerst naar de vk gingen. Het was rond moederdag. Dus ik heb mijn moeder en mijn schoonmoeder een fotolijstje gegeven met daarin de volgende tekst:
Lieve oma,
Als alles goed gaat,
kan je in januari
de eerste foto van mij
in dit lijstje doen
Je kleinkindje
Nou die kwam direct aan hoor! :inlove:
Met het inlichten van de andere familieleden en vrienden hebben we gewacht tot de eerste echo met 9 weken. Op mijn werk heb ik het met ongeveer 11 weken verteld.
Ik ben zwanger geworden dmv IVF dus een aantal mensen in mijn omgeving wisten dat de test eraan kwam, hoewel we het niet precies verteld hadden.
Mijn beste vriendin was de eerste. (4w+1dag) Die heb ik in shock opgebeld en gevraagd of ze zat. Toen ik het zei bleef ze alleen maar vragen of het echt was :lol:
De dag erna mijn ouders (4w+2dgn) ik had de testen en de foto’s van de embryo’s ingepakt. 2 dagen ervoor waren ze zoveel jaar getrouwd, dus dat viel niet eens op. Mijn vader wist eerst niet wat het was… had nog nooit zo’n test gezien 8) Die was daarna heel stil en mijn moeder daarintegen was hyper de pieper.
Bij mijn broer (4w+3dgn) hebben we aangebeld en toen hij open deed heb ik gevraagd wanneer hij op kon komen passen Hij schrok echt en geloofde het gewoon niet. Zijn vriendin kwam ook snel in de gang kijken wat er aan de hand was.
Bij mijn schoonouders hadden we afgesproken te gaan gourmetten omdat het sinterklaas was. Mijn sz was ook zwanger en was bezig het eten klaar te maken. Ze vroeg aan mij of ik ook garnalen wilde. Ik heb aan haar terug gevraagd dat ik niet wist of ik die mag, of zij ze wel mag eten :shifty: Ze ratelde daarna over wat ze wel en niet mocht eten en ging gewoon door met klaar maken. Ik heb nog een keer gevraagd “dus die mag je gewoon eten als je zwanger bent?” Maar het kwartje viel duidelijk niet bij haar en mijn schoonouders. G (sb) stond na een tijdje op met de opmerking “ja als jullie het allemaal niet snappen, dat kan, maar ik ga ze feliciteren” Mijn sz “waarmee dan?” en toen hebben we het dus gezegd. Mijn so waren er vrij stil over.
Vrienden hebben ook ook veelal die week gebeld. De reacties liepen uiteen van gillen, huilen, mannen erbij roepen etc etc.
Het was echt super leuk om dat te kunnen vertellen. Een paar weken later konden we iedereen dus weer van een nieuwtje op de hoogte brengen, namelijk dat het om een tweeling ging :inlove:
Mensen die verder van ons af staan hebben we het pas later verteld. Zo rond de 8e/9e week. Toen begon het een beetje uit te lekken en we wilden het graag zelf tegen iedereen vertellen, dus hebben we dat maar gedaan.
Gewoon vertellen wanneer je je er fijn bij voelt, dat ik denk ik het beste.