Wanneer verteld en hoe??

Ik heb op donderdag getest en die zondag daarna heb ik het aan mijn ouders verteld.

Heb mijn eigen laptop meegenomen. Daar had ik een powerpresentatie op gemaakt die ze helemaal moesten bekijken…

Aan onze ouders en mijn zus en zwager hebben we het verteld toen ik 8 weken zwanger was.

Het was met sinterklaas we hadden de opa’s en oma’s de chocoladeletter O gegeven en mijn zus de T en zwager ook de O.

Het duurde even voor ze het door hadden :wink:

op de dag dat ik positief had getest

het was nog helemaal de bedoeling niet maar wij waren al een tijdje bezig geweest via het zh om zwanger te worden en toen na medicatie eens aan me moeder verteld dat ik dan op 6 dec. 2006 mocht testen

was het alweer helemaal vergeten dat ik dat toen gezegt had

en toen ik belde om te vragen wat de plannen waren voor de kerst

(we gaan altijd ene kerstdag naar mijn moeder en de andere naar pat zijn ouders) dus wilde ff weten welke dag ze wat gepland had

nou ze ratelde er gewoon overheen… "zeg moest jij vandaag niet testen?! "

:shock: oops dacht ik…

mijn moeder zeg nou maar ja of nee…

en ik kan zo slecht liegen he :roll:

dus toen maar ja gezegt :mrgreen:

mijn moeder was helemaal in de 7de hemel

stond gewoon te juichen :lol:

we gaan nu voor een 2de en weet nu al hoe ik het zou willen doen als het zover zou zijn… stom he :mrgreen:

Met de zwangerschap van Jason hebben we het niet op een speciale manier verteld. Ik ben net nieuws zelfs alleen bij mijn ouders gaan brengen (relatie liep toen niet lekker).

De zwangerschap daarna. Dat hebben we met ruim 7 wk verteld tegen onze ouders dmv een boekje van bobbi (bobbi wordt grote broer) en een kaartje namens Jason. Die moesten ze toen eerst lezen. Daarin stond dat hij een hele ‘kleine’ verassing had!

Helaas is die zwangerschap een week later mis gegaan.

Toen ik daarna weer zwanger was hebben we gewacht tot we het hartje hadden zien kloppen. Ik was toen 9.2wk. Ik heb toen een gedicht gemaakt (het was sinterklaasavond) en een echofoto in een envelop gedaan.

Op de dag dat ik een positieve test had van ons ventje, toen kwamen toevallig die middag mijn schoonouders en schoonzusje+man+zoon op visite. Hebben we het meteen tegen verteld :smiley:

Mijn eigen ouders waren toen net voor 3 weken op vakantie :wall:, vond ik zo jammer, had ooit al boekjes gekocht van “ik vind je lief oma/opa” om het te vertellen, maar kon geen 3 weken wachten!! Dus opgebeld!

Ons mam had geregeld dat m’n broer en zusje na de vakantie langs zouden komen, wij er dus ook bij. Kregen allebei een lijstje (broer was pas jarig geweest en zus net een nieuw huis, dus dat was mijn excuus om ze een cadeautje te geven, hihi) met een gedichtje:

Je kunt me nog niet horen

Je kunt me nog niet zien

In maart word ik geboren

Mag ik dan in dit lijstje, misschien?

Iedereen blij :mrgreen:

Nu bij nummer 2… schoonouders net op vakantie… dus deze keer weer gebeld :wink:

Bij mijn ouders langsgegaan, en ik had van te voren met een watervaste stift op een luier geschreven: geef me maar een kusje… (en op de achterkant:)… want ik krijg een broertje of een zusje.

Gewoon op de koffie… na een uurtje ofzo zei ik: ons ventje moet een schone broek, willen jullie hem even verschonen?

Ja hoor… hoef ik niet eens te vragen eigenlijk :wink:

Dus ons mam wilde een schone luier uit de luiertas pakken… ik zei; hier, pak deze maar! Wel goed lezen he!!!

Die luier ligt nu nog steeds te pronken op het kastje!!! :inlove:

Broer en zus deze keer gewoon gebeld, wonen niet echt in de buurt helaas.

't Is wel super om het vertellen vind ik :inlove: , maar de 2e keer vond ik toch wat minder spectaculairder dan de 1e keer. Bij de 1e was het echt een grote verrassing, bij de 2e zat iedereen er gewoon op de te wachten (nouja, zo leek het dan ;))

Groetjes, Marieke

Van mij weet nog steeds zo goed als niemand het.

De vriendin waar ik het meest mee omga die wist het al met week 1, die heeft nl de test voor me gehaald en was er ook bij. Mn zoontje heb ik afgelopen week mee genomen voor de eerste echo, daar kreeg hij het voor het officieel te horen. Maar die had het zelf al heel vroeg in de gaten, had er zelfs een keer al om gevraagd. Pienter mannetje, merkte bepaalde veranderingen al op :smiley:

Een goede vriend van me krijgt het binnenkort ook wel te horen en de rest van “de buitenwereld” die komt er vanzelf wel achter naar mate het buikje groeit.

Ik las hier over slabbertjes, t-shirts, fotolijstjes etc. met tekst. Dat zijn allemaal hele leuke manieren om zo mooi nieuwtje de wereld in te helpen. :smiley:

onze ouders heen gegaan en de echo gegeven :slight_smile:

En de rest van de familie vrienden kennissen enzo hebben we foto gebruikt met ons nichtje (die wisten het dus even eerder ;))

die een shirt aan had, met Hoera, Ik ben zo blij, krijg er een neefje of nichtje bij :inlove:

Iedereen was heel verbaasd verwachte het totaal niet van ons :slight_smile: