Hoi all,
even een vraagje. Ik heb nu twee jaar de Mirena (die overigens nooit gecontroleerd is oid), vandaag drie weken geleden seks gehad en sinds afgelopen week extreem gevoelige borsten en een opgeblazen gevoel. Vooral die borsten herken ik van de eerste zwangerschap, ik maak me vreselijk druk nu… ik had natuurlijk niet voor niets een Mirena
Maar gezien die Mirena heb ik geen cyclus, iemand enig idee wanneer ik zou kunnen testen? Vriendinnetje van mij is ook zwanger geworden er doorheen (hij zat niet goed…) dus verhalen over hoe betrouwbaar die Mirena is geloof ik nu even niet :?
Weet iemand dit?
Als je 3 weken geleden seks gehad hebt zou je toch nu kunnen testen?
Normaal is het toch ook 2 weken na seks dat een vrouw kan testen ( met een cyclus)
@joseetje wrote:
Als je 3 weken geleden seks gehad hebt zou je toch nu kunnen testen?
Normaal is het toch ook 2 weken na seks dat een vrouw kan testen ( met een cyclus)
Ik weet het echt niet, ik heb me nooit bezig gehouden met vanaf wanneer je kan testen… volgens jou zou ik dus vandaag kunnen testen?
Ja, je zou vandaag moeten kunnen testen.
Je kunt normaal 2 weken na je eisprong ongeveer testen. Aangezien dat het moment is waarop de kans het grootst is op bevruchting, zou jij dus nu “overtijd” zijn en dan kun je testen.
Sterkte…Kan me voorstellen dat je stevig de bibbers hebt nu.
Ok, thanks! Wel fijn, heb ik meteen duidelijkheid
Inderdaad! Beter dan nog af moeten wachten he.
ooooh, uhhhhh, hoe herkenbaar…ik weet precies hoe je je nu zit op te vreten…
Je kunt volgens mij idd al wel testen, dus doe dat maar (ik durfde dat dus niet, veel te bang voor wat er op zou staan… :shifty: ). Ik hou mijn vingers gekruist voor je :-* :-*
oef wat een spanning… ja je hebt dat ding idd niet voor niks :? (maar ken idd ook een verhaal van iemand die ondanks zwanger is geworden)
Ben benieuwd wat de test zegt…
Niet zwanger!
Ooooh, ik ben zó opgelucht, zó blij
@D. wrote:
Niet zwanger!
Ooooh, ik ben zó opgelucht, zó blij
:dance:
Een negatieve test, wil niet altijd zeggen dat je ook daadwerkelijk niet zwanger bent… Ondanks dat ik een hele regelmatige cyclus had, heb ik zowel bij mijn zoon als (achteraf bij) mijn dochter een hele late innestelling gehad en kon ik pas een aantal dagen na NOD licht positief testen… ondanks dat ik dus precies wist wanneer ik mijn eisprong had gehad… (bij zoonlief 6 dagen terug gezet en dochterlief was bij de 20 weken echo 6 dagen kleiner dan ze zou moeten zijn voor de termijn… toen geen termijnecho gehad)
Als je klachten aanhouden, zou ik over een week nog een keer een test doen…
Misschien kun je een spraak maken in het ziekenhuis om je mirena te laten controleren, hier doen ze dat ieder jaar.
@ICL wrote:
Een negatieve test, wil niet altijd zeggen dat je ook daadwerkelijk niet zwanger bent… Ondanks dat ik een hele regelmatige cyclus had, heb ik zowel bij mijn zoon als (achteraf bij) mijn dochter een hele late innestelling gehad en kon ik pas een aantal dagen na NOD licht positief testen… ondanks dat ik dus precies wist wanneer ik mijn eisprong had gehad… (bij zoonlief 6 dagen terug gezet en dochterlief was bij de 20 weken echo 6 dagen kleiner dan ze zou moeten zijn voor de termijn… toen geen termijnecho gehad)
Als je klachten aanhouden, zou ik over een week nog een keer een test doen…
:o :?
Als je 3 weken geleden een eisprong had en bevruchting, dan was je nu 5 weken zwanger ongeveer geweest.
Het grootste gedeelte van de vrouwen test dan echt wel positief als ze zwanger zijn.
@joseetje wrote:
Als je 3 weken geleden een eisprong had en bevruchting, dan was je nu 5 weken zwanger ongeveer geweest.
Het grootste gedeelte van de vrouwen test dan echt wel positief als ze zwanger zijn.
Ze zegt volgens mij niet dat ze 3 weken geleden een eisprong had… maar s*x en sinds ongeveer een week “klachten”
@ICL wrote:
@joseetje wrote:Als je 3 weken geleden een eisprong had en bevruchting, dan was je nu 5 weken zwanger ongeveer geweest.
Ze zegt volgens mij niet dat ze 3 weken geleden een eisprong had… maar s*x en sinds ongeveer een week “klachten”
Precies. Geen idee wanneer die eisprong was.
Ja en om zwanger te worden heb je een eisprong nodig :mrgreen:
Dus als zij nu zwanger is geworden van die ene keer 1 sex 3 weken geleden, dan was haar eisprong dus ook zo’'n 3 weken geleden en zou ze nu zo’n 5 weken zijn.
@joseetje wrote:
Ja en om zwanger te worden heb je een eisprong nodig :mrgreen:
Dus als zij nu zwanger is geworden van die ene keer 1 sex 3 weken geleden, dan was haar eisprong dus ook zo’'n 3 weken geleden en zou ze nu zo’n 5 weken zijn.
Het eerste klopt… het tweede hoeft niet… Zaadjes zouden tot geloof ik een week kunnen overleven… tel daar eventueel een late innestelling bij op en dat zou nu een negatieve test kunnen opleveren
Als dat in dat geval zou opgaan, zou D de grootste pechvogel ( in haar geval he) ever zijn.
De gemiddelde levensduur van zaad is overgens 48 uur.
Daarna word de kans heeeeeeeeeeel klein, mischien best mogelijk maar wel heel klein.
D. ik denk ook dat je wel safe zit nu hoor. Mocht je toch aan het twijfelen zijn geslagen, zou je kunnen overwegen om over een week nog een testje te doen, maar nogmaals…ik denk echt dat je je geen zorgen hoeft te maken.
Overigens…misschien is het inderdaad voor je eigen gemoedsrust wel fijn om even te laten controleren of je Mirena nog goed zit.