Ik ben gek op lege plekjes in kasten, al zien ze er zot uit, volproppen met dingen die ala minute ergens heen moeten omdat je over 10 minuten mensen krijgt en eigelijk geen zin hebt om ze op te ruimen
Ah zo'n plek hebben wij ook, de trapkast noemen we hem. 3 x per jaar doe ik een poging hem weer helemaal leeg te maken en dan gaat er een hoop bende weg,maar tussen die momenten door is het de evenwegwerkplek.
Stofzuigen doe ik elke dag, soms 2 keer per dag de woonkamer/keuken dat heb je met kinderen en huisdieren he.
Die kinderen en een huisdier heb ik ook,maar dan nog. Als we in de ochtend om 08.10 met zijn alle de deur uit lopen en de kids pas na 15.15 langer dan 30 minuten in huis hoeven te lopen en ik pas om 17.45 thuis ben om de schade te bekijken, zal het me intussen een zorg zijn hoe de vlag er bij hangt.
Nu is mijn man in de middag wel thuis,dus de bende van het ontbijt, de keuken en echte schokkende zaken pakt hij wel aan,maar zie echt niet waarom ik in de ochtend voor 08.00 uur zou moeten gaan stofzuigen en in de avond na 18.00 uur (of avondeten) nog een keer.
Voor wie? De dag erop stappen we wederom met zijn allen om 08.10 de deur weer uit. Zonde van ieders energie.
Huisdier is veel buiten en komt zelden boven.
Ik denk dat mijn man enkele keren per week de woonkamer doet (ik gok op minimaal 2x), ik doe het op mijn vrije dagen (werk krap 3 daagjes,dus ook minimaal 2 a 3 x). Maar echt maar 1 x. Voor de rest bestaan ook swiffers,veger en blik e.d. van die paar kruimels onder de tafel hoef ik geen zwaar geschut te gebruiken.
Ieder zijn ding en denk dat in schoonmaakrooster een groot verschil zit in werkende of thuisblijfouders (ik denk dat wij thuisblijfouders zijn,aangezien 1 van ons dagelijks thuis is).
Als we op een vrije dag plannen hebben,dan gaan we gewoon de deur uit. Woonkamer netjes achterlaten natuurlijk,maar weiger te zuigen als ik er zelf niet van kan genieten. Dat komt wel als we terug zijn.
minimaal 2x per schooldag lopen de kids de halve zandbak binnen. Dat verdwijnt gelukkig tussen de naden van de houten vloer,dus ligt niet direct in de weg. Daarna gaat de stofzuiger er weer over.
Ik vind het echt knap dat mensen er 2x per dag tijd hebben. Zelfs al ik meerdere dagen vrij heb (en de kids niet) dan pak ik liever grote projecten aan.
Die kleine dingen zoals keuken e.d. gebeuren door de dag heen toch wel. Al is het maar voor- en na het avondeten maken.
Hebben bewust weinig in de woonkamer en keuken staan. Zo veel mogelijk in manden e.d.,zodat het sneller opgeruimd oogt. Ga wel eens met de stofzuiger half door de kast heen om ipv te stoffen met de stofzuiger het ergste weg te halen,maar dan is het klaar.
In de keuken staat een waterspuit gevuld met schoonmaakmiddel. Zo kan ik ad hoc stoffen door de week heen.
Nu de kids beide naar school gaan ga ik er wat meer orde in aanbrengen,maar zie mezelf nog steeds niet 2x per dag stofzuigen.