@MissMelody: ik duw Marijne een doekje in de hand, vind ze enorm interessant :inlove:
Maar zelf vind ik ook leuk voor 3 minuten :oops: dus het enige wat ik op mama-dag doe, is de tafel schoonmaken als we gegeten hebben, vaatwasser in en uit ruimen en tijdens het middagslaapje de vuilnisbakken legen en de kliko naar buiten (wordt de dag erna geleegd namelijk). En soms een was in de machine.
@Marlous79 wrote:
@MissMelody: ik duw Marijne een doekje in de hand, vind ze enorm interessant :inlove:
Maar zelf vind ik ook leuk voor 3 minuten :oops: dus het enige wat ik op mama-dag doe, is de tafel schoonmaken als we gegeten hebben, vaatwasser in en uit ruimen en tijdens het middagslaapje de vuilnisbakken legen en de kliko naar buiten (wordt de dag erna geleegd namelijk). En soms een was in de machine.
Mijn dochter helpt idd ook graag mee. Ze wilt zelf ook altijd ee doek. Maar om nou bijna de hele dag daar mee bezig te zijn

@babylover wrote:
Ik doe maar wat :mrgreen:
Ik werk onregelmatig en doe dus iets wanneer het mij uitkomt en ik ben geen poetsmuts…
Volgende week gaat Veron naar de psz en dan heb ik dus 2x 2uur en die wil ik voortaan gaan besteden aan poetsen en hoop ik dat er wat regelmaat inkomt…
Tot nu:
Stoffen: 2-3x per week
Stofzuigen: 2x per week
wc: 2x per week
badkamer: 1x3 weken (vind het een rotkarwei)
bedden: 1x per 2 weken
dweilen: 1x per 2 weken
stofzuigen boven: 1x per week
keuken: probeer ik elke dag 1x per dag een schoon aanrecht te hebben…
Afwasmachine: dagelijks…
wasmachine: 3 hooguit 4x per week, was tegenwoordig hele trommels
gr patricia
Ah eindelijk een lijstje waar ik me in herken.
Ik doe wat me stoort. Ga dus niet flink aan de slag als ik en de kids (en man) vervolgens niet eens thuis zijn.
Doe op mijn vrije dag wat ik kan, man doet ook erg veel in huis,maar alles met de franse slag. Leven in een 24-uurs huis (man met wisseldiensten dus in de nachten veel wakker). Het is dweilen met de kraan open hier.
Pak projecten soms groots aan,maar daarna is het bijhouden en opruimen.
2x per dag stofzuigen? Zou niet weten waar ik dat in moet plannen als het leven daar omheen ook een beetje gezellig moet blijven.
Probeer schoon en netjes te blijven,maar 1 dagje alles overslaan is nog nooit iemand slechter van geworden (alleen maar beter als we die dag nuttig besteed hebben).
@LaBruja wrote:
Wow wat zijn sommigen van jullie schoon!!!
Dweilen: 1x per 2 weken (doet de hulp)
Stofzuigen: 1 a 2x per week
Ramen: 1 a 2x per jaar (onzinwerk vind ik dat)
Bedden: 1x per 2 weken ongeveer als ik het niet vergeet
Wassen: paar keer per week
Stoffen: 1x per twee weken (doet de hulp)
Badkamer: 1x per 2 weken (doet de hulp)
Wc: paar keer per week (mannen moeten zitten of eigen pisspetters opdweilen en dat willen ze niet huh nou ik zeker wel… NOT).
Wel veeg ik een 2x per dag even snel de kruimels rond de tafel en het aanrecht op. Met een gewone bezem en stoffer en blik. Als de kat me niet voor is en alles al opeet.
Groetjes,
LaBruja
PS waarom subsidiëren ze niet hulp in de huishouding als ze vrouwen zo graag aan het werk willen hebben??? Het mes snijdt dan aan twee kanten!!!
Ah, hier herken ik me aardig in, al hebben we hier nog geen hulp, maar als het goed is straks wel in het nieuwe huis (is de planning) Ben totaal geen poetser, heb er een hekel aan… En heb geen huisdieren en geen kinderen, dus valt ook allemaal wel mee qua viezigheid.
@Noekie wrote:
@LaBruja wrote:Wow wat zijn sommigen van jullie schoon!!!
Dweilen: 1x per 2 weken (doet de hulp)
Stofzuigen: 1 a 2x per week
Stoffen: 1x per twee weken (doet de hulp)
Badkamer: 1x per 2 weken (doet de hulp)
Wc: paar keer per week (mannen moeten zitten of eigen pisspetters opdweilen en dat willen ze niet huh nou ik zeker wel… NOT).
Wel veeg ik een 2x per dag even snel de kruimels rond de tafel en het aanrecht op. Met een gewone bezem en stoffer en blik. Als de kat me niet voor is en alles al opeet.
Groetjes,
LaBruja
PS waarom subsidiëren ze niet hulp in de huishouding als ze vrouwen zo graag aan het werk willen hebben??? Het mes snijdt dan aan twee kanten!!!
Ah, hier herken ik me aardig in, al hebben we hier nog geen hulp, maar als het goed is straks wel in het nieuwe huis (is de planning) Ben totaal geen poetser, heb er een hekel aan… En heb geen huisdieren en geen kinderen, dus valt ook allemaal wel mee qua viezigheid.
Hahahaha…ik herken mijzelf hier ook erg in.
Onverwacht bezoek moet het maar voor lief nemen (als het ze stoort pakken ze de stofzuiger lekker zelf

Voor het oog ziet het er redelijk uit, en een beetje vuil kweekt een goede afweer bij kinderen :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen:
Ik vind het met een dagje overslaan al gauw echt een puinzooi (en mijn standaarden liggen echt niet superhoog ofzo). Ik zuig dus meestal wel iedere dag, iig onder de tafel en de keuken.
Toen mijn kleintjes klein waren was ik ook echt niet heel de dag aan het soppen.Ik liet ze wel altijd helpen, vonden ze best leuk. Zeker als ze ook een emmertje sop kregen.
Nu heb ik er wat meer tijd voor (maar niet veel meer zin in). Ik denk dat ik zo’n twee uurtjes per dag bezig ben nu. Opruimen, de was doen, stofzuigen. Wc doe ik iedere dag, eens per week boven zuigen/stoffen, de badkamer, de bedden.
Het lijstje van LaBruja klopt hier ook wel, dus kon het meeste kopieeren
Dweilen: 1x per 2 weken
Stofzuigen: 2 a 3x per week
Stoffen: 1x per twee weken
Badkamer: 1x per 2 weken
Wc: 2 keer per week (1 keer helemaal, 1 keer alleen de wc zelf)
Afwasmachine: elke dag
Ik doe wat ik denk wat op dat moment nodig is
Stofzuigen doe ik dagelijks, maar irriteer me al snel aan haren of stof op de grond…
boven doe ik het 1 a 2 x in de week
bedden doe ik 1 x in de 2 weken, zomers soms elke week.
Afwasmachine elke dag uitpakken.
ramen lappen elke week wel een paar ramen (heb er veel te veel)
wc bijna elke dag even een doekje, maar grondig schoonmaken 1 x in de week.
ik ben wel van opruimen… kan niet tegen als hier wat ligt en daar wat ligt… ben ook snel weg gooierig :oops:
dweilen doe ik 1 x per week
badkamer als die vies is (vind ik de vreselijkste klus in huis, dus die stel ik vaak het langst mogelijk uit) :oops:
Oh, ik schrok toen ik begon met lezen, maar gelukkig zijn er genoeg die niet 2 a 3 keer per dag stofzuigen :mrgreen: Stofzuigen op mijn vrije dagen (werk 3 dagen), mijn twee mama-dagen bestaan uit gedeeltelijk leuke dingen en als de jongste op bed ligt moet er iets in huis gebeuren. Maar dan moeten hier ook de honden lopen, stallen gedaan worden, eten klaar gezet, dus boven moet voor de middag klaar zijn (1x per week).
Yvette vraagt 's morgens altijd of we vandaag leuke dingen gaan doen of niet :lol: Maar ik moet zeggen, het is nu 14uur en boven is helemaal gedaan (beddeen, stoffen, badkamer, zuigen, dweilen), stallen/wei gedaan, honden gelopen, dus nu zit Yvette te kleien en ik moed te verzamelen om het eten klaar te zetten. Daarna nog een snel rondje beneden (beetje opruimen, beetje stoffen, stofzuigen, dweilen), dan ga ik die vrijdag weer helemaal goed doen :lol:
Ik probeer trouwens 's avonds zo min mogelijk in huis te doen… dan ben ik ook vrij 8)
Stofzuigen doe ik elke dag, soms 2 keer per dag de woonkamer/keuken dat heb je met kinderen en huisdieren he.
Boven doe ik eens per week stofzuigen en de slaapkamers stoffen.
Badkamer eens per week, keuken ook, deurtjes neem ik vaak nog ff mee met de dagelijkse keukenpoets.
Toilet elke dag.
Ramen eens per week, kat en kids zitten vaak aan de ramen.
Vaatwasser eens per dag, wasmachine draait hier ook vaak, maandag is hier wel wasdag dan draai ik dr 4 ofzo die ik dan dinsdag wegwerk omdat ik woensdag werk. Strijken doe ik meestal op dinsdag.
Zou wel wat meer structuur willen hebben maar dat werkt hier niet zo…
In principe om de dag,maar als ze veel rotzooi gemaakt hebben elke dag.
Als het moet zuig ik… Niet elke dag of 2 a 3x per dag!
Dweilen 2x per week…
Maar sinds gister hele slaapkamer van ons grond schoongemaakt en vanmorgen de huiskamer. De kasten/banken verschuiven en dweilbeurt.
Bedden verschonen elke week.
wasmachine om de dag en als het moet elke dag!
@Mariiyelle wrote:
Als het moet zuig ik… Niet elke dag of 2 a 3x per dag!
Als het moet.... en dat is hier wel elke dag :lol: .
Dat betekent dat als de jongste straks mobiel is er weer vaker dan 1x per dag gezogen zal moeten worden (helaas....).
Na het ontbijt ligt er al genoeg... maar laat ik liggen onder de tafel tot na het middageten :angel: . Dan even snel weg vegen en 's avonds als de kinderen op bed liggen even stofzuiger erdoor.
Geniet ik ook nog een paar uur van een schone vloer :mrgreen: .
Dweilen.... als er iets valt/ een vlek is veeg ik dat direct weg/ schoon. De hele vloer is de bedoeling 1x per week, maar soms is het minder vaak (ook dat zal weer vaker moeten als de jongste gaat kruipen).
Ramen zeker 1x in de maand. Of tenminste... het grote raam achter.
Onze kat veegt haar poten er aan af, de kids zitten er aan... dus uiteindelijk doe ik het 1x in de 2 week wel denk ik. Vind door een vies raam naar buiten kijken ontzettend storend en dat ene raam is zo klaar.
Toiletten doe ik even snel doekje over wasbak en toilet in de avond als de kids op bed liggen. Groot schoonmaken (dus ook tegels en vloer) ongeveer 1x in de week.
Bedden deed ik elke week, maar standaard bijgesteld naar 1x per 2 week en eerder indien nodig (lees plasongelukjes of zieke kindjes).
Badkamer ook broertje dood aan, maar toilet en wasbak dus sowieso elke dag even snel, douchehoek neem ik in het weekend vaak mee als ik ga douchen en bad doe ik op een ander moment.
Maak nooit in 1x de hele badkamer schoon, vind ik teveel werk, maar alles is uiteindelijk wel even vaak schoongemaakt.
Doordat nummer 3 nu naar de psz gaat op 2 ochtenden hier iets meer ruimte om wat dingen te doen.
Trappen stofzuigen met hem om me heen is bijv. geen doen ... dat doe ik dus nu op een ochtend dat hij er niet is en de jongste slaapt of lekker in de box ligt te spelen even snel.
Wassen... vrijwel elke dag (soms meerdere wassen op een dag) en altijd het gevoel dat ik ermee achter loop :roll: .
stofzuigen doe ik beneden wel dagelijks, maar altijd pas 's avonds als de kinderen op bed liggen of net ervoor als ze al zijn tanden poetsen.
Het ligt er wat aan.
Maar ik sla ook wel eens een dag over hoor, dan doe ik de keuken even met de bezem en dat bezem ik in de hoek achter de prullenbak, dat komt dan morgen wel weer en dan veeg ik kruimels rond de bank gewoon even onder de bank 8)
Ik leef om te leven, niet om te poetsen…
En dat betekent dat het hier 90% van de tijd schoon zat is om gezond in te blijven en om te zien dat hier geleefd word.
En 10% van de tijd nodig ik maar beter geen visite uit en kan ik een woonblad beginnen over de nieuwe cape canavaral na lancering look…
@Cell wrote:
en dan veeg ik kruimels rond de bank gewoon even onder de bank 8)
nou dat doe je toch niet?
:liar: :liar: :liar:
jawel! Dat doe ik wel en damn proud of it 8)
Dat noem je nou poetsen voor het oog… ofwel tactisch opruimen :mrgreen:
cool het heeft nog een naam ook die manier van opruimen :lol: .
doen jullie dat nou nooit dan?
Ik ben gek op lege plekjes in kasten, al zien ze er zot uit, volproppen met dingen die ala minute ergens heen moeten omdat je over 10 minuten mensen krijgt en eigelijk geen zin hebt om ze op te ruimen :lol:
zo ligt er dus wel eens een spelletje in de keuken, wasgoed onder de trap achter de schoenenkast, kruimels onder de bank, speelgoed willekeurig even in een boodschappentas en die parkeer ik even temporarely in de garage of onderin een keukenkast en dan schaam ik me even niet voor evt zooi…
Zodra ze weg zijn, haal ik het speelgoed weer te voorschijn… ruim ik de was alsnog een keer op en dan weet je gewoon dat je een keer die bank moet verschuiven en goed moet stofzuigen.
Maar erg makkelijk af en toe hoor.
Afstoffen doe ik soms ook tactisch… de hoge plekken overslaan, daar kijk je toch niet op, lage plekken even met een swiffer duster en dan overal omheen… het lijkt al snel heeel wat, maar eigelijk is t niks :lol:
nee ook dat doe ik niet.
wederom :liar:
Onze trapkast moet je niet opentrekken als je hier langskomt.
Komt al die ‘ongewenste’ zooi uitkletteren die nog geen plekje heeft voor de visite er was :lol: (en iedereen: ja maar bij jullie is het altijd zo netjes… ja echt wel ).