Wanneer stijl haar knippen (foto pag 2)

Mijn oudste heeft een bos met krullen en dat viel vanaf het begin altijd in model, en pas met 3 jaar voor het eerst naar de kapper.

Mijn jongste heeft stijl haar, toen ze 1,5 was puntjes laten knippen omdat ze rare plukken tussen der haartjes had.

Het haar wil nog steeds niet echt groeien, maar ze heeft nu wel een piekerig matje in der nek. Het is niet de bedoeling dat ze lang haar gaat krijgen de eerste tijd, vind een bob erg leuk. Maar laat ik dat matje groeien (vind het geen gezicht) of elke keer kort knippen in haar nek totdat de rest ook op de zelfde lengte is, hoe zit dat met stijl haar ? :oops:

Ik zou het telkens bijknippen. Maar heb hier geen ervaring mee. Dl heeft nog te weinig haar en er lijkt steeds meer slag in te komen.

Wat een leuke foto btw!

Geen ervaring, en ik heb hier het zelfde als met zl. Dus ik lees mee.

Wij hebben het bij Marijne iedere keer bij laten knippen totdat het op gelijke hoogte was. Maar dat kwam neer op 1 keer per 3 of 4 maanden. Soms liep ze dan inderdaad met een beetje een matje, als het te erg werd, dan weer bijknippen.

Als we naar de kapper gingen, dan vroegen ze het ook. Dus wij aangegeven, voorkant en zijkanten weer even netjes en de achterkant mag wat korter. Wij gaan overigens wel voor lang haar dus misschien dat jij dan iets vaker moet laten knippen.

S is geen meisje maar had wel van het begin af aan een flinke bos met haren. In het begin groeide het bovenop vrij hard maar niet aan de zijkanten en achter.

Toen begon achter bij te groeien maar de zijkanten bleven nog achterwege.

Ik heb toen rond zijn 10 maanden hem voor het eerst laten knippen. We hebben toen gekozen voor lekker kort koppie zodat het een beetje evenredig leek met de zijkanten.

Toen heb ik rond kerst, 13 maanden, hem weer laten knippen. Toen hebben we het iets langer gelaten maar waren de zijkanten al ver bijgegroeid.

Nu gaan we zaterdag weer naar de kapper, het hangt nu bijna voor zijn ogen dus mag weer wat af. (Zie foto’s)

Bij S is het nu al op één lengte maar als ik jou was zou ik bij je dochtertje het even bij laten knippen tot de rest wat meer bijgegroeid is. Dan kun je het evenredig langer laten groeien met een leuk modelletje er in. Ik denk dat dit bij steil haar wel het mooiste is.

Bij krul is dat inderdaad anders, dan vallen onevenredigheden niet zo erg op. Bij steil zien onevenredigheden er al snel onverzorgd eruit.

Dankje Rainbow :slight_smile:

Marlous: Hoe kort laat je het dan knippen, echt heel die mat eraf en dan dus een kaal nekje ? En de rest van de haartjes niet knippen ?

Clair: Wat grappig hier groeit het juist niet bovenop en zijkanten.

En je zoontje heeft al veel/dik haar zeg, hier echt nog dun/piekerig babyhaar :frowning:

Zo’n matje is lelijk he?!

Hier bij allebei de meiden dat matje telkens af laten knippen op 1 lengte en op ‘boblijn hoogte’. Dus ja, best kort. De rest van de haren een klein puntje.

Op een gegeven moment komen de andere haren er vanzelf bij waardoor je een model kan gaan knippen.

Leuke foto trouwens :inlove:

Als ik naar de foto kijk zou ik het tot halverwege haar oortjes laten knippen :wink:

Tja, is beetje familiekwaaltje om van begin af aan veel haar te hebben maar ook dat haar niet te verliezen.

Al moet ik wel zeggen dat ik vroeger nog een vele grotere bos haren had als baby maar dat daar nu niet zoveel meer van te zien is :cry:

Ik vind dat het lijkt alsof het sinds hij geknipt wordt het veel harder nog groeit. Maar dat kan illusie zijn :stuck_out_tongue:

Ik zou er gewoon even een leuk kort modelletje in laten knippen en steeds bij laten knippen tot de rest begint te groeien. Dan ziet het er toch al snel wat gezelliger er uit dan die piekmatjes.

@rhode wrote:

Zo’n matje is lelijk he?!

Hier bij allebei de meiden dat matje telkens af laten knippen op 1 lengte en op ‘boblijn hoogte’. Dus ja, best kort. De rest van de haren een klein puntje.

Op een gegeven moment komen de andere haren er vanzelf bij waardoor je een model kan gaan knippen.

Leuke foto trouwens :inlove:

Dankje :slight_smile:

Denk niet dat het verstandig is om bij mijn dochter overal de puntjes te laten knippen, het oogt dan meteen weer zo’n stuk korter. En het groeit al haast niet.

Dat dachten wij ook, maar de meeste kappers doen het toch wel. Het is net even een wat netter gezicht, ze halen er maar heeeel weinig van af maar het staat wel een stuk netter.

Hier ook heel dun babyhaar rond die leeftijd.

Het haar van onze jongste is net zo, en dan nog korter en dunner. Wel erg leuk rossig, dus ik was dolblij toen het iets langer werd. Nu kan ze net een speldje erin.

Maar het werd zo armoedig, dus ik heb het toch laten knippen. Overal wat korter, achter is het een beetje in laagjes geknipt, omdat het daar opeens weer dikker was dan de rest. Dus inderdaad overal een stukje korter. Nu lijkt het opeens een stukje dikker.

hier heb ik afgelopen week zelf het matje bij de jongste even uit de nek geknipt en bij de oortjes etc even beetje eraf.

Dat doe ik met dat dunne haar nog zelf hoor.

Zelf knippen durf ik niet, ze heeft al zo weinig haar en als ik het dan verpest moet er nog een groter stuk af.

Bij mijn krullenmeisje zou ik het wel aandurven, dat zie je toch niet mocht ik het verpesten :wink:

Maar ga toch liever naar de kapper, vanmiddag langs geweest maar had geen tijd. Probeer het morgenochtend nog even.

@romata wrote:

Zelf knippen durf ik niet, ze heeft al zo weinig haar en als ik het dan verpest moet er nog een groter stuk af.

Bij mijn krullenmeisje zou ik het wel aandurven, dat zie je toch niet mocht ik het verpesten :wink:

Maar ga toch liever naar de kapper, vanmiddag langs geweest maar had geen tijd. Probeer het morgenochtend nog even.

mijn krullenkoppie knipte ik idd ook veel langer zelf en ook stukken rigoreuzer.

de jongste heeft ook van dat dunne haar nog en nog niet een bos, het is ook veel pieken etc… ik knip niet ruig, dus mocht het niet goed gaan, is er herstelruimte voor een kapper :wink: maar tot nog toe geen opmerkingen gehad en genoeg mensen in mijn omgeving die dat gerust zouden doen hoor.

Uit het gezicht blijf ik vanaf en bovenop ook… dat deed ik bij de krullen van nummer 3 ook gerust… ging het niet helemaal goed, dan kneed je even flink de krul erin en je ziet er niks meer van :lol: .

Hier een kapster speaking :smiley: ik zou idd nu nog een lekker kort bobje doen de voorkant komt er dan vanzelf wel bij en je zult zijn dat het gelijk een stukje voller wordt als je het afknipt. succes morgen!!!

Hier ook meisje met dun stijl haar. Hier altijd de achterkant met regelmaat bijgeknipt want ik vind matjes zó vreselijk staan.

Ik laat de rest ook altijd heel licht bijknippen, als de puntjes er weer af zijn lijkt het vaak veel voller en verzorgder!

Vanmorgen naar de kapper geweest, ziet er veel verzorgder uit. Maar wel erg kort hihi. Was eerst iets langer, maja dat is dan binnen een maand weer een flinke mat, dus toch nog iets korter laten knippen. Zal straks eens een foto plaatsen :slight_smile:

Hihi Hubbie zal wel een beroerte krijgen :mrgreen:.

Ben benieuwd naar de foto, wat zei ml ? :lol:

Hubbie vond het zoals ik had verwacht helemaal niets, en veeeeel te kort. En echt een jongenskoppie zo…

Ik vind het veel netter staan zo, tis even wennen.

Maar euhmm vanmiddag begon het haar gewoon natuurlijk te vallen en kwam er zo’n raar streepje haar in het midden, is dit zo omdat het zo kort is geknipt, of fout geknipt ?

Moeder en hubbie vonden het maar raar, als ik het haar mooi naar beneden kam is het weg, maar na ffies gaat het haar weer zo zitten :shifty: