reageer ook alleen even op begin topic :oops:
Hier gaat Levi dan nog niet naar school, maar wel naar PSZ.
Laatst ook bijvoorbeeld, bijna 40 graden koorts, hoesten als een gek (was afgelopen week trouwens), ik was al de hele tijd ziek enz enz enz.
Lekker opbouwend dus, als je zelf ook al ziek bent, logisch soms je kids aansteekt en dan ook nog intensief voor de kids moet zorgen!
Hij was echt enorm ziek, ik hem een zetpil gegeven. Laterna stond hij te srpingen op bed :shifty:
Zei al tegen manlief; dit is een reactie van de zetpil, even weer een beetje levendig voelen…,
Maar toen heb ik hem dus ook thuis gelaten!
Vaak ook wel een momentopname, de beslissing.
Zo kun je ze 's morgens ook helemaal fit naar school sturen, waarna je een uur later een telefoon krijgt dat ze hondsberoerd zijn.
Doe wat je hart je ingeeft lijkt mij
ik heb bijna nooit koorts, reageermechanisme van mijn lichaam, wendy net zo… nooit kort maar soms verschrikkelijk ziek. Hier is koorts dus geen graadmeter voor wel aldan niet school…
je voelt denk ik zelf wel aan en ziet ook aan je kind of t echt wel al dan niet naar school kan ( proberen ) idd dichtbij, lukt het niet mag je gebeld worden…
Heb Jo nog nooit kunnen betrappen op faken…wel dat ze als ze ziek zijn of staan te worden (bij Jo zie je dat aankomen door zijn gedrag),dan kunnen ze best het ene moment fit zijn (met of zonder koorts) en ineens instorten…
Als ze lamlendig zijn, o.a. keelpijn lijken te hebben en er echt rot uitzien,nee…dan hou ik ze thuis. Al is het alleen maar omdat school best intensief kan zijn en als je je niet lekker voelt,dan voel je je al snel rotter (daarom belt de juf ook).
Neemt niet weg dat ze thuis nog kunnen spelen…
Ze storten dan vaak vanzelf 1 a 2 uur later finaal in…zal je zien dat de koorts dan die nacht ook op komt zetten…
Gewoon hoesterig of verkouden…nee,dan gaan ze naar school. Koorts is geen graadmeter.
Jo is met periodes ineens veel ziek geweest…incl zeer hoge koorts…vermoedelijk ook 1 x mexicaanse griep…rond die periode was hij om de 2 weken weer ziek (en niet zomaar ziek).
Heeft bij elkaar 4 maanden geduurd. Achteraf gezien kan het ook een reactie geweest zijn op de verandering…nieuw op school, veel indrukken, veel prikkels…hij was afgedraaid…op woensdag zat er al geen gat meer in bij hem…helemaal kapot.
Bij het kleinste kreeg hij dus hoge koorts…
Eli is minder ziek (al zou je het andersom verwachten). Een tijd terug moest ik hem 3 weken thuishouden van de PSZ omdat hij nog enkele keren per dag een diarreebroek had…hij mankeerde NIETS, was vrolijk, energiek, wilde graaaaaaaaaag naar de PSZ,maar mocht niet komen…regels…
Dan verzucht ik me even. Snap het we, beleid, GGD regelsl,maar na 4 x psz missen en een stuiterend kind wat enkel maar peuterdiarree heeft…tja…
Dan is het contrast met school best groot…een zwaar snotterend, grieperig kind wat nog even geen koorts heeft mag gewoon komen om de rest aan te steken…Jo 1 dag thuishouden als hij zich lamlendig voelt kan ook inhouden dat ik de juf niet belast met een half lege klas later in de week…
Als ze hier ziek zijn,dan is het duidelijk…nooit twijfel (maar even afkloppen, is al tijden niet meer gebeurt).
ziek is voor mij echt dat ze op de bank hangt en niks doet. Anders noem ik het: niet helemaal in orde, maar het gaat wel.
Zo lever ik haar dan ook af bij eht kdv. Als hetniet gaat… trek maar aan de bel. Vaak gaat het dan nog wel.
ALleen is het nadeel van een school dat er dan nog dingen gezegd en gedaan moeten worden en op een kdv kan je wel lekker ook hangen en hangend spelen.
Denk gewoon zelf bekijken. De ene ouder vind een hangend kind al voldoende om thuis te houden de ander vind dat het persee koorts moet hebben.
Wat ik wel lastig vind is dat onze peuteruk vaak gewoon blijft spelen, ondanks hoge koorts… kijk… wat doe je dan :think:
@konijn wrote:
ziek is voor mij echt dat ze op de bank hangt en niks doet. Anders noem ik het: niet helemaal in orde, maar het gaat wel.
Zo lever ik haar dan ook af bij eht kdv. Als hetniet gaat… trek maar aan de bel. Vaak gaat het dan nog wel.
ALleen is het nadeel van een school dat er dan nog dingen gezegd en gedaan moeten worden en op een kdv kan je wel lekker ook hangen en hangend spelen.
Denk gewoon zelf bekijken. De ene ouder vind een hangend kind al voldoende om thuis te houden de ander vind dat het persee koorts moet hebben.
Wat ik wel lastig vind is dat onze peuteruk vaak gewoon blijft spelen, ondanks hoge koorts… kijk… wat doe je dan :think:
Lastig…Eli is wel eens heeeel erg ziek geweest. Doorschijnend wit, rode ogen en hij raakte de 40 graden koorts…en gewoon lachen…
Zo is Eli…die probeert wel te spelen en lol te maken…maar als je dat laat gaan,dan zie je dat hij 1 uur later volledig instort en niets meer kan.
Heb wel eens een arts horen zeggen dat een kind wat lacht,niet echt erg ziek kan zijn…huh? Sorry…dat vind ik TE kort de bocht…er is veeeel voor nodig om Eli te laten stoppen met lachen. Maar neemt niet weg dat hij echt ziek is!
Ik heb nog nooit het gevoel gehad dat mijn kids me voor de gek zaten te houden. De koorts die dan soms 1 dag later opkwam gaf wel aan,dat het echt zo was.
Ik zeg niet dat ik ze snel thuishou,maar Jo is PAS 5,dus als hij er een keer flink doorheen zit (al dan icm ziekte) dan ben ik niet direct het type wat hem met harde hand richting school dirigeert…
1 dagje thuis kan soms een hoop goedmaken. Het gaat immers niet om dagen achter elkaar…als de scherpte eraf is,dan kunnen ze wel weer.
Lamlendig, malaise, extreem moe…ja hoor, dan mogen ze best thuisblijven (ze vragen er niet zelf om,dat bepaal ik).
Misschien gaat dat bij oudere kids anders.
Tot nu toe nog geen twijfelmoment gehad. Pas geleden, in de 2e schoolweek wel aangegeven aan de juf dat als hij tussen de middag kapot thuis zou komen,we hem thuis zouden houden…hij begon er aardig doorheen te zitten. Het is nogal wat…meteen full-time aan de bak na een 1e rustieg opstartjaar en 6 weken vakantie…
@Cell wrote:
bianca…
Toen ik nog werkte, toen zat ik me samen met mijn andere " gezonde" collega’s altijd enorm te irriteren aan die ene collega die verkouden was en die je dus steeds hoorde snotteren en niezen enzo, maar toch toch persee wilde komen omdat een verkoudheid geen reden werd gevonden thuis te blijven.
Nee fijn, kom de rest maar aansteken dan…
en wat ik van manlief begrijp word daar op de meeste werkvloeren zo over gedacht.
Dus als je echt leeft op paracetamol, dan doe je een ander weinig plezier met toch komen hoor.
Dat is ook wat wel een beetje meespeelt nu… dat ik denk… ze leiden met hun gesnotter de andere kinderen af en steken de rest misschien ernstig aan.
D’r zou eigelijk een soort van checklistje moeten zijn… zo van bij 10 vinkjes thuishouden, bij 8 laten gaan en ophalen indien nodig en bij 6… niet ziek, hup naar school…
zoiets… lijkt me ideaaaall :lol:
Ff late reactie, ben een weekendje weggeweest. Ik was ook het liefst weggebleven. Maar ik werk in de zorg. Ergens een nog betere reden om thuis te blijven zodat ik geen bewoners aan kan steken. Ware het niet dat we al maanden met personeelstekort zitten door 1 collega die al tijden thuis zit en ondertussen geopereerd is. Ik weet dat als ik me ziek meldt mijn collega’s langer moeten werken die dag of dat er iemand die vrij is voor mij moet werken. Dan bedenk je je nog wel een keer voordat je je ziek meldt. Een verkeerde zaak, het zou anders moeten, maar helaas werkt het zo.
En ach, ik was al aangestoken door een bewoner dus het maakte wat dat aangaat niet veel meer uit of ik wel of niet zou komen.
herken dat ik werk ook liever een ‘beetje ziek’ dan dat ik me moet ziekmelden omdat ze het dan met 1 persoon minder moeten doen en in de zorg… je weet het wel
sarah is nu onwijs verkouden, Eva Lynn ook. morgen ‘moet’ Sarah naar de psz maar ik twijfel. Ze heeft koorts gehad, vandaag wat verhoging en nog steeds niet lekker… kijk het morgen nog even aan maar ik vermoed, als dr neus leegloopt dat ik dr thuis hou.
Ik ben in het verleden weleens te makkelijk geweest, trapte in de zielige oogjes van de oudste en hield hem thuis, om hem een half uur later op zijn kamer te betrappen op het oefenen van koprollen. Toen heb ik hem die middag alsnog naar school gedaan.
Nu ben ik er ook, door schade en schande wijs geworden, strenger in. Ben niet van het thuis houden, tenzij ik echt zie dat het niet gaat. En we wonen vlakbij school, als het nodig is bellen ze maar en dan kom ik ze ophalen.
Cell, hoe jij het omschrijft had ik ze ook lekker thuis gehouden. Ik hoop dat je ukken en jullie zelf rap opknappen en ze maandag weer naar school kunnen.
Haha ik dacht hetzelfde als Lydia. En dan zelf aan juf/meester vertellen waarom ze zo laat zijn.