Wanneer praat je over " ziek"?

Oke, onze kinderen zijn eigelijk zelden echt ziek, met koorts bedoel ik dan en ik ben doorgaans dus erg streng, voel je je niet lekker, maar heb je geen koorts, dan ga je naar school… ik kom je wel halen als juf aangeeft dat het toch niet gaat en dan word ik eigelijk nooit gebeld.

Maar nu zijn we hier allemaal ernstig verkouden, echt alles erop en eraan… loopneuzen, elke 5 seconden een persoon die zijn neus optrekt, We hebben allemaal keelpijn, Aniek is haar stem al behoorlijk kwijt en Peet klinkt hees.

Peet heeft dus ook slecht geslapen, die had het enorm benauwd met zijn verstopte neus en Aniek is nu ook al drama, die wil niet eens opstaan.

Maar ja… geen koorts.

Toch denk ik nu… ik meld ze ziek… zouden jullie dat doen?

Algehele malaise, maar geen koorts…

Kortom, wanneer spreek je over ziek… of moet ik nu stellig zijn en ze toch naar school laten gaan? :think:

Ja ik denk dat ik ze zou thuis houden. School kost ook veel energie. En slecht slapen en weinig lucht daar kun je je behoorlijk ‘brak’ van voelen.

Beterschap allemaal!!

ik vond het eigelijk te zot voor woorden dat ik dat dus niet gewoon kan " beslissen" :oops: Maar ik ben dus zelf opgegroeid met een moeder die veeeeeel te makkelijk was. Wij mochten voor elk wissewasje thuisblijven en hoewel ik dat TOEN natuurlijk geweldig vond, heb ik daardoor wel een mislukte opleiding voor mijn kiezen gekregen… ik liep op den duur zoveel achter, dat het niet meer in te halen viel en huppa… weg was de motivatie.

Ik ben dus heel streng en voel me diep schuldig als ik alleen al overweeg ze niet te laten gaan…

Maar ik vind ze best wel ziek en zit dus erg in dubio…

School is zeker intensief, maar ik twijfel zo omdat het dus een half dagje zou zijn en ik bang ben ze het verkeerde signaal mee te geven.

Aniek kan overigens alleen maar huilen, dus ik ga denk ik toch voor ziekmelden… ze zijn echt helemaal van de leg :frowning:

Bij verkoudheid kan je ook goed beroerd voelen! Lekker thuis laten! :slight_smile:

Nadeel is dat de verkoudheid heerst momenteel. Iedereen om me heen zijn verkouden :lol:

Nouja…

Ik heb een vraag… geen klaagzang…

De vraag is gericht aan andere ouders van wanneer je de grens trekt en je kind ziek genoeg acht om thuis te houden.

Dat is puur een vraag gericht op situatie…

En dan word die vraag bij de ziekenboeg geplakt?

Jemig… ik hoef geen 20 beterschapswensen, ik zoek bevestiging of argumentatie voor een keuze…

deze verplaatsing vind ik dus echt mega stom… :eh:

Mag meteen een slotje op dan… heb mijn antwoord en ze net afgemeld.

Een klaagzang plaatsen bij ziekenboeg doe ik zelden, tenzij ik er niet meer uit kom of het iets bijzonders is… maar een verkoudheid vind ik niet bijzonder… dus huppa…

doe maar op slot. :roll:

Cell, ik lees 7 minuten geleden dat je topic is verplaatst en dat je dat niet bedoelde met het openen van het topic. 7 minuten… Hoe snel wilt u bediend worden…

Ik verplaatst je topic terug en weiger een slotje. Want het is op zich wel een relevante vraag. Alleen graag een klein beetje meer geduld een volgende keer graag.

Ligt toch ook een beetje aan de leeftijd van de kinderen…

Ik zou mijn oudste niet thuis houden voor een snotneus, of verkoudheid!

Als hij op school is speelt hij wel weer lekker met andere kids, en vergeten ze het weer…

Met een hoge verhoging is het wat anders!

Hij mist anders veel te veel, en dan moeten ze vaak in hun pauze

de werkjes afmaken…

maar de ukkies onder de 3 jaar, spelen ze toch maar…

Mijn oudste snapt wel dat hij zijn jas goed dicht moet doen,

de jongste weer niet, en soms zie ik die ukkie lopen,

met een halve jas aan…

Als ik verkouden ben, ben ik dat meestal echt ziek van, en dan meld ik me ziek. Zeldzaamheid, afkloppen :shifty:

Ik hou de oudste nooit thuis. Ik vind dat ze het gewoon moet proberen en dan kan ze altijd nog naar huis. Dat is me twee keer overgekomen, dat juf belde dat het niet ging. Ik ben daar vrij hard in trouwens maar ik heb de rest van de week genoeg te maken met mensen die thuis blijven omdat de cavia is overleden of omdat hun rechterneusvleugel een puist bevat.

geduld…

Ik ben gewoon sjaggo Lydia… zit me nog steeds af te vragen of ik er juist aan heb gedaan ze thuis te houden want uiteraaaaaard springen ze NU op de bank. :wall:

Dat is kindereigen, maar dan denk ik dus wel… ja en nu? :think:

Het verplaatsen van een voor mij belangrijke vraag was effe de druppel he…

Heb erg behoefte aan keelpastilles en koffie en reken maar dat mits geen koorts ze maandag naar school gaan…

ze breken hier de tent af, dus heb ernstig het gevoel toch de verkeerde keuze te hebben gemaakt… :shifty:

@lydia wrote:

Ik hou de oudste nooit thuis. Ik vind dat ze het gewoon moet proberen en dan kan ze altijd nog naar huis. Dat is me twee keer overgekomen, dat juf belde dat het niet ging…

Hier ook precies zo, ook twee keer voorgevallen.

De jongste eigelijk precies zo, ook al is hij goed beroerd zou hij nog naar school willen, maar als er koorts bij komt kijken, zitten ze thuis uiteraard.

@Cell wrote:

Oke, onze kinderen zijn eigelijk zelden echt ziek, met koorts bedoel ik dan

:eh: maar: een kind kan ook heel hoge koorts hebben en vrolijk verder spelen zonder ‘ziek’ te zijn… andersom ook: een kind hoeft niet persé koorts te hebben om zich wel heel beroerd te voelen toch?

Hier is koorts geen echte graadmeter in ieder geval…

In jouw geval nu zou ik ze zeker thuis gehouden hebben.

Deanne is hier nog op de leeftijd dat ik 'r zelf laat beslissen, ze heeft nog geen last van ‘schoolziek’ :wink: daarvoor vind ze school nog veel te leuk.

Dus bracht ik 'r 2 weken geleden weg, dag/avond ervoor hoge koorts, keelpijn en erg moe. 's Ochtends nog flinke verhoging en niet lekker, maar ze moest en zou naar school. Hadden we samen afgesproken dat ze dan een half dagje zou gaan, en als 't niet ging mocht ze eerder naar huis.

De juf zag 'r, voelde d’r voorhoofd en stuurde 'r gewoon weer terug naar huis met de woorden 'zo heeft ze er toch niks aan, laat ‘r alsjeblieft goed uitzieken!’

Precies cell en 1 van die 2 keren dat ik haar thuis haalde stond ze daarna te jumpen op de bank :wall:

Ik ben er een beetje tussenin. Zeker niet makkelijk, want voor elk wissewasje hoeven ze niet thuis te blijven. Maar er zijn wel meer argumenten dan alleen koorts. Ook zonder koorts kun je je hondsberoerd voelen. Y.oni kon heel ziek zijn, met overgeven erbij, zonder koorts. Vaak had dat te maken met verkoudheid of (over)vermoeidheid. En die eeuwige oorontstekingen werkten ook niet mee. Tegenwoordig heeft ze dat niet meer zo. Over de oorproblemen is ze heen gegroeid en de amandels zijn eruit.

Ik merk wel dat ik harder ben dan de meeste ouders. Ook voor mezelf. Heb nu ook net een paar dagen werk achter de rug waarop ik geleefd heb op paracetemol. 'k Vind niet dat ik me om een stevige verkoudheid ziek kan melden. Geen koorts, wel hondsberoerd. Voor de kinderen ben ik iets soepeler, want zoals ik de afgelopen dagen rondgelopen heb wil ik niet dat de kinderen naar school gaan. Lekker op bed blijven, had ik zelf ook het liefst gewild. Maar ‘niet lekker voelen’ is niet gelijk een argument om thuis te blijven.

@Jiska wrote:

@Cell wrote:
Oke, onze kinderen zijn eigelijk zelden echt ziek, met koorts bedoel ik dan

:eh: maar: een kind kan ook heel hoge koorts hebben en vrolijk verder spelen zonder ‘ziek’ te zijn… andersom ook: een kind hoeft niet persé koorts te hebben om zich wel heel beroerd te voelen toch?

Hier is koorts geen echte graadmeter in ieder geval…

In jouw geval nu zou ik ze zeker thuis gehouden hebben.

Deanne is hier nog op de leeftijd dat ik 'r zelf laat beslissen, ze heeft nog geen last van ‘schoolziek’ :wink: daarvoor vind ze school nog veel te leuk.

Dus bracht ik 'r 2 weken geleden weg, dag/avond ervoor hoge koorts, keelpijn en erg moe. 's Ochtends nog flinke verhoging en niet lekker, maar ze moest en zou naar school. Hadden we samen afgesproken dat ze dan een half dagje zou gaan, en als 't niet ging mocht ze eerder naar huis.

De juf zag 'r, voelde d’r voorhoofd en stuurde 'r gewoon weer terug naar huis met de woorden 'zo heeft ze er toch niks aan, laat ‘r alsjeblieft goed uitzieken!’

Maar dat is dus precies de moeilijkheid…

De keren dat ik koorts dus niet leidend laat zijn… nu dus… eindig ik toch met het gevoel in de maling te worden genomen…

Dan zitten ze met dikke rode ogen op de bank elke 3 seconden hun neus op te halen. Zijn amper verstaanbaar door heesheid.

Maar zodra je dus zegt, oke, vandaag blijven jullie thuis, ziek maar uit… dan is het nog even 3 seconden " jaaaah want ik heb oooookkkk buikpijjjjnnnnnnn" op een heel klagelijke toon.

Je belt school, kijkt weemoedig naar je zieke stel en dan is het " en nu gaan we boven spelen!" en huppa…

Mama flabbergasted… ships… heb ik me nu beet laten nemen?

Vind dit echt moeilijke materie…

Ik houd ze echt zelden thuis, dus het is geen gewoonte ofzo. Maar ik zou soms wel willen dat ziek zijn gewoon in alle gevallen betekent dat ze voor pampus liggen… :silenced:

Ik geloof dat ik ze dan alsnog naar school zou brengen…

bianca…

Toen ik nog werkte, toen zat ik me samen met mijn andere " gezonde" collega’s altijd enorm te irriteren aan die ene collega die verkouden was en die je dus steeds hoorde snotteren en niezen enzo, maar toch toch persee wilde komen omdat een verkoudheid geen reden werd gevonden thuis te blijven.

Nee fijn, kom de rest maar aansteken dan…

en wat ik van manlief begrijp word daar op de meeste werkvloeren zo over gedacht.

Dus als je echt leeft op paracetamol, dan doe je een ander weinig plezier met toch komen hoor.

Dat is ook wat wel een beetje meespeelt nu… dat ik denk… ze leiden met hun gesnotter de andere kinderen af en steken de rest misschien ernstig aan.

D’r zou eigelijk een soort van checklistje moeten zijn… zo van bij 10 vinkjes thuishouden, bij 8 laten gaan en ophalen indien nodig en bij 6… niet ziek, hup naar school…

zoiets… lijkt me ideaaaall :lol:

@Cell wrote:

Nouja…

Ik heb een vraag… geen klaagzang…

De vraag is gericht aan andere ouders van wanneer je de grens trekt en je kind ziek genoeg acht om thuis te houden.

Dat is puur een vraag gericht op situatie…

En dan word die vraag bij de ziekenboeg geplakt?

Jemig… ik hoef geen 20 beterschapswensen, ik zoek bevestiging of argumentatie voor een keuze…

deze verplaatsing vind ik dus echt mega stom… :eh:

Heb je te maken met ziekte?

Bovenstaand staat duidelijk in de omschrijving van ‘ziekenboeg’ daar hebben wij over afgesproken dat ‘ziektegerelateerde’ vragen daarheen gaan.

Dat is de reden dat ik hem verplaatst heb, ik zeg denk ik maar niks over jouw reactie daarop :oops:

Melanie…

ik heb al aangegeven dat ik enorm sjaggo reageerde omdat ik ook gewoon sjaggo ben…

Kom maar even naar huize Z… 4 kids, mama niet fit, twijfelgevalletje zijn de kinderen ziek genoeg of niet, Mies alleen maar janken en in mijn twijfel zoekend naar argumentatie word mijn vraag verplaatst… dat schoot me even erg verkeerd.

Ik vind jou niet stom ofzo… hemel, wist niet eens wie hem had verplaatst…

Maar ik vind niet altijd alle verplaatsingen terecht, zo zou je ook kunnen redeneren dat het topic bij mama en papa vraagjes over voogdij vastleggen in geval van eigelijk bij de business corner hoort want het gaat over recht, vastleggen, notarieel, testament enz.

Dat zou dan echter ook wel kort door de bocht zijn.

Dat gevoel had ik sterk… jemig wat kort door de bocht… het woord ziek zijn word gebruikt en dus hup ziekenboeg… zoiets… :shifty:

Mijn kinderen zijn ook nooit echt ziek, maar koorts is voor mij ook echt geen graadmeter.

Soms kunnen ze met koorts echt heel erg veel en zonder koorts heel lamlendig zijn.

Ik zou ze lekker met een film op de bank zetten en verder gewoon accepteren dat je ze vandaag thuis hebt gelaten. Je kan er verder nu toch niets meer aan veranderen.