Vanaf wanneer moet je eigenlijk achter een peuterspeelzaal aan gaan?! En moet je dit zelf betalen of krijg je daar een vergoeding voor??
wie helpt mij even :mrgreen:
Een psz moet je zelf betalen, je krijgt daar geen vergoeding voor. Hier is het vanaf 1.5 jaar inschrijven en vanaf 2 jaar kunnen ze gaan. Er is wel een wachtlijst, maar die valt hier wel mee. Meestal is het inkomensafhankelijk wat je moet betalen. Wij betalen hier het maximalen en voor 2 dagdelen per week is dat ongeveer 50euro per maand. De maanden dat ze dicht zijn (schoolvakanties) worden toch gewoon doorbetaald. Dit komt hier door de automatische incasso en daar hebben ze de prijs op afgestemt. Ik ben met Anne een half uurtje wezen kijken en ze vond het super…nu wachten tot eind augustus of begin september dat ze mag gaan :mrgreen: .
O ja, zoek eens op internet of er een site is van de psz bij je in de buurt, misschien vind je daar ook al veel info of een telefoonnummer.
HIer mag je je kindje met 2 jaar inschrijven en vanaf 2 1/2 mogen ze naar de psz.
Hier mocht Aniek ook vanaf 2… op de kijkdag vond ze het super, de eerste 2 x echt gaan ook… daarna was het drama… achteraf vond zelfs de juf haar in haar doen en laten en in haar verwerking nog wat te jong. Ze was er echt nog niet aan toe.
Dus hier gaat ze pas weer als ze 3 is.
bij ons is het vanaf twee jaar inschrijven, gaan we volgende week maandag doe.
en ze mogen er heen als ze 2,5 jaar zijn, soms ook eerder, maar dat is dan met overleg met het cb.
bij ons zijn de kosten rond de 50 euro voor twee dag delen. voor de dinsdag en vrijdag staat er een wachtlijst.
ik ben benieuwd wat ilse er van gaat vinden, ik denk dat ze het wel leuk vind om met andere kinderen te spelen, dit gebeurt niet zo vaak, en als ze met andere speelt vind ze het erg leuk.
ik wet ook niet wat ik ervan moet verwachten, wat ze daar doen, en wat je mee moet geven, bv luiers, schone kleding oid.
groetjes henny
Bedankt allemaal voor jullie antwoord. Ik moest ze maar gewoon eens bellen :mrgreen:
Hier ook inschrijven bij 2 en plaatsing vanaf 2,5 jaar.
Wij wachten dus ook met gemengde gevoelens op de oproep.
Ben bij het inschrijven wel wezen kijken en het zag er erg leuk uit. Nu hopen dat Bart het ook leuk gaat vinden.,
we zijn vandaag geweest voor de inschrijving.
wat ik eerder zei klopt niet helemaal.
het gaat kosten 40 euro per maand voor twee dag delen. en dan betalen we 11 maanden, omdat de zomervakantie er tussen zit.
en ze mogen met 2 jaar en 3 maanden komen, mits er plek is.
en inschrijven is met twee jaar.
we hebben ook een rondleiding gekregen en uitleg.
ilse mocht ook even rond kijken, ze vond het helamaal geweldig. ze wilde niet meer mee naar huis. ze was al lekker aan het spelen.
als er plek is mag ze rond mei er heen. spannend hoor.
groetjes henny
Hier mogen ze er vanaf hun tweede heen!
Rick mag de woensdag na zijn tweede verjaardag beginnen…
Twijfel wel of het niet te snel is, maar goed we zullen zien…
Jee wat een verschil in kosten zeg. Hier betaal je voor 2 dagdelen per week € 102,42 per maand…EN gewoon 12 maanden betalen :shock: Ik moet maar gaan verhuizen denk ik :think:
wat betaal je veel zag.
is het een zaal met een goud randje erom heen.
je betaald gewoon het dubbele.
bij ons krijgen ze dan een bekker limonade en een kaakje.
bij jullie een stukje taart of zo.
gr henny
was dat maar zo :mrgreen: geen taart hier helaas. Ik ben van de week geweest om te kijken en ik kreeg zo een tabel mee dat je zelf je bijdrage kon uitrekenen en inderdaad… € 102,42 :shock: Vond het ook werkelijk een absurd bedrag!
Ik heb er ook eentje gevonden die maar € 75 euro kost, ik heb hem daar ook op de wachtlijst gezet. Nu maar hopen dat er daar eerder plaats is Scheelt toch een een paar tientjes per maand!
@pientje wrote:
Jee wat een verschil in kosten zeg. Hier betaal je voor 2 dagdelen per week € 102,42 per maand…EN gewoon 12 maanden betalen :shock: Ik moet maar gaan verhuizen denk ik :think:
Jeempie, wat een bedrag! Of jullie verdienen gewoon zo vreselijk veel (bij ons gaat het in ieder geval naar salaris)
bij ons gaat het niet om wat je verdient.
het is gewoon een prijs die ze handteren.
Hier gaat het wel op salaris trouwens, maar je zit al redelijk snel aan de max als je met 2 man werkt . Dus ja, dan betaal je penning 16 De prijzen zijn vastgesteld door de gemeente lees ik zojuist op het formulier, waarschijnlijk is het per gemeente anders :think:
hier worden de kosten voor de peutezaal ook met je inkomen afhankelijk hoe veel je moet betalen
en opgave van af 2 jaar en met 2 en half mogens ze heen
Ik blijf me verbazen over het verschil, zou toch eigenlijk niet mogen vind ik :think:
40 euro voor 2 dagdelen per maand is echt een schijntje :eh: wil ik ook :mrgreen:
Ik heb gekozen voor de PZS die “maar” 75 euro per maand kost, daar was gewoon het eerste plaats. Gelukkig maar, anders had ik dik 100 euro moeten betalen :roll:
Lucas gaat nu ook alweer een maandje naar de PSZ. Hier is het ook 2 dagdelen waarvan 1 's ochtends en 1 's middags. Wij betalen 57,- per maand.
Mijn man zit in het bestuur van de PSZ bij ons in de woonplaats en hun moeten elk jaar de prijzen omhoog doen omdat er heel wat subsidies stoppen, tja ze bezuinigen overal op tegenwoordig :x
Ik heb toevallig vanmorgen een PSZ bij ons in de buurt gebeld!!!
Kost 52 euro per maand voor 2 dagdelen! Mogen er met 2 jaar en 5 maanden heen (mogen ons wel al nu inschrijven!
Mogen t.a.t. binnenlopen om te kijken!!!
Ik heb Mischa vorige week ingeschreven voor de PSZ. Ik kon kiezen uit 1,2 of 3 dagdelen. Ik heb gekozen voor twee dagdelen, en betaal daarvoor €40,50 per maand, 11 maanden in het jaar.
Ik schrik eerlijk gezegwel van prijzen van €75,00 of hoger :shock: .
Hij mag er de eerste maand nadat hij 2 geworden is heen.