Wanneer peuterspeelzaal?

Piet gaat nu naar het KDV en daar betaal ik voor 2 dagdelen PER MAAND bijna 200 euro.

Nu wil ik, als hij 2 wordt, hem van het KDV van PSZ brengen, en dan 3 dagdelen (2 ochtenden en 1 middag). De kosten hiervan bedragen PER MAAND 66.50 euro!!!

Wat een verschil, terwijl ze eigenlijk precies hetzelfde op het KDV doen, wat ze op PSZ ook doen!

Je mag hier vóór de 2 jaar al inschrijven en met 2 mogen ze komen.

Bij ons is er op het moment geen wachttijd.

Hier kost het 37,50 euro voor twee dagdelen (een ochtend en een middag). Je kunt je kind vanaf 2 jaar opgeven en starten met 2 jaar en 3 maanden.

Hier wordt geadviseerd in elk geval pas te starten als de kleine niet meer slaapt overdag en dus uitgerust kan gaan spelen, omdat het anders vaak te vermoeiend is voor ze. De meesten starten hier tussen de 2,5 en 3 jaar is me verteld.

Wat een prijsverschillen zeg :shock:

@Mutti wrote:

Hier kost het 37,50 euro voor twee dagdelen (een ochtend en een middag). Je kunt je kind vanaf 2 jaar opgeven en starten met 2 jaar en 3 maanden.

Hier wordt geadviseerd in elk geval pas te starten als de kleine niet meer slaapt overdag en dus uitgerust kan gaan spelen, omdat het anders vaak te vermoeiend is voor ze. De meesten starten hier tussen de 2,5 en 3 jaar is me verteld.

Wat een prijsverschillen zeg :shock:

niet meer slaapt overdag :shock: ? een hel aparte redenering als je er van uit gaat dat de meeste kids van die leeftijd echt nog wel een middagtukkie nodig hebben…(sil die heeft tot 4,5 smiddags nog geslapen en heeeeel soms duikt ie er nu op de woensdagmiddag ook nog even in)

dusuh… hoe zien hun dat voor zich dan?

Hier 75 euro voor twee dagdelen, maar ik geloof niet dat je de zomervakantie doorbetaalt. Ze mogen al vanaf twee, wat vinden jullie, is dat te vroeg? (dat is pas in augustus, maar op dit moment vind ik het nog niet zo’n leuk idee om haar twee ochtenden weg te brengen als ik zelf thuis ben… :frowning: maar da’s mijn gevoel. Voor Marsha is het waarschijnlijk wel heel leuk, ze speelt nu niet zo vaak met andere kindjes)

Ik vroeg me ook al af hoe dat dan ging als je een ochtend en een middag gaat, 's middags slapen ze toch? Bij ons kan je kiezen tussen een aantal combinaties van dagdelen. Ik heb maar gekozen voor twee ochtenden.

tjeemienee, de basisschool waar ik nano heb opgegeven (hij staat op de wachtlijst :wall: ) heeft ook een peuterspeelzaal. Kosten 37,50 PER DAGDEEL…das toch echt heel veel?? bij twee dagdelen (das volgens mij redelijk normaal toch?) kom ik op 300 per maand?? :shock: Neem aan dat daar wat af gaat geizen mijn niet al te beste baan, maar dan nog, de bedragen van jullie komen niet eens in de buurt, of hebben jullie het over het netto bedrag, en was het brutobedrag bij jullie ook zo hoog?

nano is vandaag trouwens de hele ochtend op de psz van zijn gastouderkindje geweest, en hij vond het helemaal geweldig! En zij hem ook, ze vroegen meteen of ie al was ingeschreven :lol: (eens checken hoeveel zij kosten, echt nooit bij stil gestaan dat dat zo veel kan schelen…)

Ik heb geen bruotbedrag gekregen, gewoon de nettoprijzen. Aan bruto heb je ook niks bij een psz, lijkt me meer iets voor kdv. Misschien dat het bij jullie een kdv is en geen psz? Ik bedenk maar iets hoor. Ik vind het ook wel belachelijk duur dan.

Anne wordt eind juli 2, maar dan is de psz nog dicht. Waarschijnlijk kan ze eind augustus of begin september beginnen. Ik ben ook gewoon thuis, maar voor Anne lijkt het me goed dat ze met andere kindjes leert spelen en niet alleen de kindjes uit de straat. Vandaar dat ik dan maar moet slikken en een dagdeel is maar 2 uur dus die kom ik wel door (hoop ik).

De 18e is het zover dan gaat Rick voor het eerst :shifty:

Ik kreeg net een brief van de psz binnen. Ik had Anne daar met 1.5jaar opgegeven zodat ik zeker wist dat ze haast meteen kon beginnen na de zomer (is me ook verteld). Nu krijg ik een brief dat ze vanaf juli gaan plaatsen op leeftijd en niet meer op inschrijving :evil: . Nu ga ik ze volgende week bellen dat ik het daar dus niet mee eens ben als blijkt dat Anne dan pas later naar de psz kan. Ik heb verdori 15euro inschrijfgeld betaald. Anders storten ze het maar terug en zoek ik wel een andere oplossing. NIet zomaar regeltjes gaan veranderen voor kinderen die al ingeschreven zijn lijkt me. :hand:

Eva gaat per 4 juni, 2 dagdelen ('s sochtends van 9 tot 11:30)

Ze vraagt nu al steeds of ze met andere kindjes mag spelen & voetballen. Ik weet heel zeker dat ze het verblijf geweldig vindt !

Ze wilden Eva eerst op de dinsdagmorgen en donderdagmiddag hebben maar Eva slaapt 's middags ook nog zo graag, ze werd gisteren nog chagrijnig omdat ik haar wakker maakte :oops:

Dus ik heb het verplaatst naar maandag en woensdagmorgen.

Het lijkt me zoo leuk voor haar maar ook voor mama hoor. Kan ik lekker even in huis rommelen of boodschappen doen als zij lekker onder toezicht aan het spelen is. Ik verheug me nu al op de nieuwe liedjes die ze gaat leren, ze zingt zo graag :inlove:

Wij betalen 50 euro per maand, het gaat hier naar inkomen en wij zitten in de hoogste klasse.

Hier is Rick vanochtend voor het eerst naar de PSZ geweest.

We hebben hem om 9:15 gebracht en zijn tot 10:00 gebleven en om half 12 kon ik hem weer ophalen. Heb even snel het huis aan kant gemaakt, zo vloog het 1,5 uurtje wel om. Maar gek hoor zonder kind thuis

Rick heeft zich wel vermaakt volgens mij, het zand van de zandbak zat tot in zijn luier

Hij was wel helemaal totalloss en ligt nu lekker te tukken

Tom gaat 9 mei al naar het psz. Ze hebben me net gebeld. En wat erg toevallig is. Nou toevallig ik had die dagen wel doorgegeven. Mag hij op de woensdagmiddag en de vrijdagochtend gaan. Dat is dus dezelfde dagen die Luuk ook nog gaat. Tom zit dan een paar weekjes in Luuk zn groep… Totdat luuk eraf gaat.

Jeetje wat gaat dat ineens snel zeg.

Eerst Luuk naar de grote school. en nu Tom naar de psz.

voor ilse is het ook zo ver.

ze mag aankomende dinsdagmiddag er heen. en op de vrijdag ochtend.

best spannend.

toen ik het telefoontje kreeg dat ze geplaatst kon worden kreeg ik toch de trannen weer in mijn ogen, wat worden ze snel groot.

groetjes henny

Voor Piet is het ook zover!!

Goh, wat mag iedereen toch ineens naar de PSZ!

Piet mag vanaf 1 juni komen, echt heel snel al, ik had hem pas in maart ofzo opgegeven!

Nou hier gaat de boef morgen voor het eerst :? Spannend hoor… ik dnek dat ik maar ga strijken ofzo als hij weg is HAHAHAHAHA :lol: :lol:

Hebben jullie zo’n meekijkdag gehad?

bij het inschrijven hebben we een rondleiding gehad.

en een uitleg hoe het in de 2,5 uur gaat.

ilse was toen ook even aan het spelen met de kinderen.

als ik wil mag ik de eerste dag er bij blijven.

ik denk niet dat ilse me zou missen als ik er niet bij ben, ze vermaak zich prima met de andere kinderen, ze wilde de vorige keer niet eens mee terug.

groetjes henny

Ik heb vandaag de inschrijving de deur uit gedaan :shifty: :? :mrgreen:

Hier zullen de kosten ongeveer 50 euro per maand voor 3 dagdelen zijn. Alle 3 de dagdelen zijn in de ochtend. Lana kan niet eens in de middag omdat ze dan dicht zijn.

@Debbie & Lana wrote:

Ik heb vandaag de inschrijving de deur uit gedaan :shifty: :? :mrgreen:

Hier zullen de kosten ongeveer 50 euro per maand voor 3 dagdelen zijn. Alle 3 de dagdelen zijn in de ochtend. Lana kan niet eens in de middag omdat ze dan dicht zijn.

Wow dat is echt een schijntje hoor.

Ik heb Anne ook al opgegeven voor de speelzaal. Als het goed is begint ze volgend jaar mei. Dan is ze 2 jaar en 3 maanden. Hier mogen ze al vanaf 2 jaar beginnen. En hier betaal ik €50.00 voor 2 dagedelen. Moet wel zeggen dat het inkomens afhankelijk is.

Als ze 3 is mag ze een dagdeel extra en dan betalen we €25.00 extra.

:shock: had niet door dat mn topic nog actief was! Ben ondertussen geen stap verder, de prijzen hier liggen zo hoog dat ik het direct weer verdrongen heb :lol:

@Sooki wrote:

:shock: had niet door dat mn topic nog actief was! Ben ondertussen geen stap verder, de prijzen hier liggen zo hoog dat ik het direct weer verdrongen heb :lol:

Ik zou denk ik ook even wachten tot je meer weet over dat huisje.