Wanneer Peuterbed?

Wanneer nemen jullie een peuter-bed?

Wij hebben vandaag een peuter-bed gevonden voor L.

(Ze is 1 jaar en 7 maanden), dit betekend niet dat ze meteen overgaat, maar wanneer wel?

R. ging over voor hij twee werd, omdat zijn zusje kwam. Denk dat hij dezelfde leeftijd had van L. nu.

Maar hij was er ook aan toe. (Klom uit zijn ledikant, zelfs met slaapzak, dat doet L. niet.)

Maar ze gaat wel in R. zijn bed liggen, en zelfs slapen!!



Dit is het bedje overigens:

Ik lees even mee, wij zitten ook te dubben met Lynn.

Ze zal zo’n 1 jaar en 4/5 maanden zijn als de baby komt.

Het ledikantje waar ze nu in ligt (als ze niet bij ons slaapt) gaat dan naar de baby (de hele kamer eigenlijk). Maar wat voor Lynn ? We zaten te denken aan een peuterbed of 1-persoons bed, in een hoek van de kamer, met een bedrek over de hele lengte.

Zo kan ze de komende jaren vooruit in haar bedje, maar kan ze er niet uitvallen. Dan zijn we gewoon in 1 keer klaar. Voor die korte tijd opnieuw een ledikant kopen, weet het niet… Denk dat het dan ook wat krappig begint te liggen voor haar.



Wij zaten aan zoiets te denken:











(deze laatste kan je uittrekken tot hele lengte van het bed, als dan het hoofd- en voeteneind hoger zijn kan ze er niet uitvallen)

De laatste zie ik niet.



Maar geloof me met 1 jaar en 4 maanden ligt het nog (lang) niet krap hoor!

R. past ook nog in ledikant! en die is bijna 4!

Als L. niet tussendoor kwam, had hij waarschijnlijk nu ergens een bed gekregen. Maar dat is dus niet zo.



Er komt sowieso een bedrekje voor het bed. Dat wel.

Ik heb het bed ook al gekocht (op de foto) 20ste word hij gebracht.

:mrgreen:

Hmm ja, echt krap is het misschien dan nog niet, maar toch :stuck_out_tongue:

Lynn is sowieso al niet dol op een ledikant, dat speelt ook mee.

Het voelt ook ergens zo ingesloten. Op een gewoon bed slaapt ze een stuk beter (in). Ze krijgt een compleet nieuwe kamer en gaat ook verhuizen, vandaar dat we dachten om het dan meteen goed aan te pakken, en ook te kiezen voor een peuterbed/1 persoonsbed mét val-bescherming. Evt. voor de eerste maanden een klein matrasje ernaast op de grond.



De laatste foto moet het nu wel doen.

hier laten we ze in het ledikant tot het echt duidelijk is dat ze het zat zijn… de oudste was ruim 2,5, nummer 2 en 3 waren 3 geweest.



Tussen de oudste 2 zit 18 maanden en wij hebben toen het ledikantje gekregen dat bij mijn ouders stond als 2e bedje en dat ledikant doet nu nog dienst als co sleeper.



@Selena, ik zou volgens mij voor Lynn op zoek gaan naar een 2e ledikantje. Al zou je die bij de IKEA de allersimpelste halen en die eventueel een leuk kleurtje verven.

Ze is dan nog zo klein en er verandert dan al zo veel… dan is een ledikantje ook gewoon nog best wel veilig/ besloten.



Of gewoon gaan co sleepen met de baby en dan heb je niks nodig voor de baby en kan Lynn in haar huidige ledikantje blijven :lol: .

Ja dat co-sleepen met de baby weet ik nog niet. :stuck_out_tongue:

We hebben namelijk nu de grootste moeite om Lynn weer in haar eigen kamertje te krijgen. Zijn we nu langzaamaan mee aan het oefenen, want vriendlief wil absoluut niet met 2 kids bij ons op de kamer slapen. Zijn ergens ook wel blij dat we weer even het bed voor ons zelf hebben eigenlijk, na al het gespook met Lynn. Lynn werd van elke piep of scheet wakker, zo erg dat we ons letterlijk niet eens konden omdraaien in bed, de dekens 5 cm verplaatsen, zacht fluisteren of onze teen bewegen. Van AL-LES werd ze wakker. Dit was voor niemand fijn meer, dus proberen we het weer op haar eigen kamer. Maar dat is dus drama, want mevrouw is ons bed al gewend. Soms neem ik voor het gemak Lynn dan maar weer mee ons bed in, dan slaapt ze wel binnen 3 tellen maar dan heeft vervolgens niemand van ons meer een echt lekkere nacht omdat we elkaar allemaal wakker houden. Maar ja, nu in het ledikant is het helemaal drama, en dan vooral het inslapen kan úren duren. Ze wil er gewoon niet in ofzo. Vandaar dat we ook een peuterbed/1 persoonsbed overwegen voor haar. Dat lijkt meer op ons bed.

Vriendlief is dus nogal teruggekomen van het samenslapen en heeft nu zoiets van: de 2e blijft op de babykamer, hebben we ook geen gedoe als hij/zij ineens weer terug zou moeten. En ergens snap ik het nog ook…

Wij hebben nooit een peuter bed gehad, Jayden is toen hij 3 was meteen naar een groot bed overgegaan. Ging helemaal goed, nooit problemen mee gehad.

@Amy82 wrote:

Wij hebben nooit een peuter bed gehad, Jayden is toen hij 3 was meteen naar een groot bed overgegaan. Ging helemaal goed, nooit problemen mee gehad.


Hier past dat (nog) niet. :oops: Ze slapen op 1 kamer en dan staat het praktisch vol.

Wij hebben een peuterbed van Ikea, die zijn 160cm lang. Bij Luc en Stan passen er geen 2 1-persoonsbedden op de kamer (in combinatie met een kledingkast en toen nog commode) vandaar dat we hiervoor zijn gegaan, daarin kunnen ze toch net een paar jaar langer dan een standaard peuterbed. Luc en Stan waren net 2 jaar toen ze hun peuterbed kregen. Deze peuterbedjes hebben wel een bedrek erbij.



Pete was volgens mij 2,5 jaar toen hij naar een 1-persoonsbed ging. Hij kan erg moeilijk stil liggen en via Marktplaats kwam ik een leuke lage halfhoogslaper tegen, ideaal voor hem. Pete was 16 maanden toen zijn broertjes kwamen, maar ik vond dat nog te jong om al uit een ledikant te gaan. Hij slaapt op zolder en ik vond het geen fijn idee dat hij al zelf uit bed kon gaan ook al hadden we een traphek. Hij heeft zijn ledikantje dus behouden en voor Luc en Stan heb ik toen nieuwe ledikantjes gehaald.

Oudste was 2 toen J kwam, en we hebben J een nieuwe babykamer gekocht. Vond 2 jaar toen nog een beetje klein om over te gaan naar een groter bed, want wilde niet een peuterbed kopen. Uiteindelijk is ze met 3 jaar overgegaan naar een 1 pers bed. Maar J blijft de komende tijd toch zeker wel in haar ledikantje liggen.

We hebben een co-sleeper aan ons bed staan (ledikantje) en daar slaapt onze oudste nog regelmatig in, en ze is 4 jaar.

M.ea was drie, ze paste nog moeilijk in het ledikantje…

L.othar blijft in het ledikantje liggen tot dat hij er zelf uitkruipt…

Het gedacht alleen al dat hij in zo een bedje ligt en er uit kan :roll: :wink:

Toen hij 2 jaar en 4 maanden was denk ik, hebben we een 1 persoonsbed gekocht. Sowieso geen peuterbed, dat vond ik zonde van het geld.



We hebben 2 ledikantjes. De ene is net wat kleiner dan een normale, maar heeft wel openingen aan hoofd- en voeteneind. Daarom lag de oudste na toen hij een jaar was in het gewone ledikant. Omdat ik dacht dat zusje vast ook maar zo kort in het eerste ledikantje zou liggen, hebben we hem over gedaan in het grote bed. Overigens klom mijn zoon toen allang uit zijn ledikant, met slaapzak en al. Maar dat deed hij al veel jonger. Daar zijn we gewoon streng in geweest, niet eruit klimmen, pas als ik roep vanuit mijn kamer dat het mag. En dat ging uiteindelijk prima.

Maar zusje vind het heerlijk in het eerste ledikantje, dus die slaapt er nog steeds prima in. Achteraf had de oudste dus veel langer in zijn ledikant kunnen liggen, en ik denk dat hij dat ook fijner had gevonden. Die beslotenheid vond hij heerlijk.

Ons meisje ging net voor haar 2e verjaardag van ledikant over naar een gewoon 1-persoonsbed.



Ons mannetje ligt nu sinds ongeveer een maand in een peuterbed.

Was nog niet onze keuze maar moest wel. Zijn ledikant heeft hij door bonken en stoten aardig vernield. Met het campingbedje waar hij toen in lag ging hij door zijn kamer wandelen :roll:

Dus een peuterbed voor meneer gekocht. Nu gaat het redelijk goed moet ik zeggen. We hebben wel een bedrekje ervoor.

Dus met 1 jaar en 9 maanden ongeveer.

Niek met 1 jaar en 5 maanden (toen was Peet uit de wieg) maar dat bed hadden we zelf gemaakt en had evt ook nog complete ledikant zijkanten.



Peet met 1 jaar en 7 maanden



Mies met 2 jaar en 2 maanden



Suus afgelopen april, toen was ze dus 1 jaar en 9 maanden.

2 jaar en 5 maanden

De beide meiden waren anderhalf jaar oud toen ze uit de ledikant gingen. Oke Y.eline lag nog wel in dr ledikant maar we hadden 1 zijkant eraf gehaald en Indy is gelijk in een 1 persoonsbed gekomen, want die klom met slaapzak en al uit het ledikantje haha.

Onze zoon was bijna 2 jaar (die maand) toen hij verhuisde naar zijn peuterbed ivm de aanstaande kleine zus. Het bedje heeft geen rand oid. Ik geloof dat hij er in totaal maar één keertje is uitgevallen. Ondanks onze twijfels ging het meteen goed en meneer voelde zich een hele piet :mrgreen:

Oh ja, en tot aan de ‘verhuizing’ sliep onze zoon ook nog in een slaapzak. Het nieuwe bed ging dus gepaard met pyama en dekbed. Zelfs dat ging meteen goed! Het risico vind ik namelijk dat ze met die slaapzak uit bed vallen/stappen…

Hier de slaapzak doorgebruikt tot Lianne zindelijk was.

Dus tot afgelopen zomer :mrgreen:

Mijn meisje ging met ongeveer 2 jaar uit haar ledikant haar peuterbedje in.

Mijn ventje lag met 6 maanden al in het peuterbedje…dit omdat mijn ex en ik uit elkaar zijn en mijn meisje een groot bed zou krijgen, dus bleef het peuterbedje over. Ik had nog geen ledikant voor mijn ventje dus de keus gemaakt om hem gelijk maar in het peuterbedje te doen.

Dit is een bed met 2 hoge zijkanten en een hoge achterkant, heb het bed omgedraaid zodat de achterkant voor komt en nu kan ie er niet uitvallen.

Tis een klein ventje van 8 maanden in een groot bed :mrgreen: