Wanneer Peuterbed?

Ik denk dat Sean inmiddels anderhalve maand in zijn eenpersoonsbed slaapt. Voorheen hadden we nog geen bedrand en lag er een matras op de grond en daar is hij wel een op gevallen. Heb toen bij kruidvat een bedrand gevonden die je makkelijk mee kan nemen op vakantie dus echt ideaal!



Ik wilde Sean niet het idee geven dat hij zijn bed gelijk moet afstaan aan zijn zusje dus zijn we hem al eerder in een groot bed gaan stoppen. 's Nachts gaat de baby op onze kamer slapen en overdag in Seans oude ledikant. Hierdoor is de overstap naar de ledikant 's nachts minder groot. Ging bij Sean iig goed.



@Selena: ik dacht dat jij een fervente voorstander was dat baby’s bij de ouders moesten slapen of ben ik nu in de war met iemand anders? :think:

Onze oudste dochter was ruim anderhalf toen de jongste kwam, dat vond ik nog te jong voor een groot bed. Ze kreeg een nieuw kamertje en daar hebben we een ledikantje bij de ikea voor gekocht. Die was niet duur, maar er komt natuurlijk nog wel meer bij kijken; matrasje, beddengoed.



Inmiddels is ze ruim 3 (99 cm werd toch wel krap in een ledikantje) en slaapt ze net in een groot bed. Wij hebben een halfhoogslaper gekocht, met een schuif bureautje eronder. Over de hele breedte van het bed zit een hek, zo kan ze er niet uitvallen.



Hier kan ze voorlopig in slapen. Daarom zijn we niet voor een peuterbedje gegaan, dan moet je over een paar jaar weer een nieuw bed kopen (al zou de jongste dan over kunnen naar het peuterbedje).

@Selena wrote:

Ja dat co-sleepen met de baby weet ik nog niet. :stuck_out_tongue:

We hebben namelijk nu de grootste moeite om Lynn weer in haar eigen kamertje te krijgen. Zijn we nu langzaamaan mee aan het oefenen, want vriendlief wil absoluut niet met 2 kids bij ons op de kamer slapen. Zijn ergens ook wel blij dat we weer even het bed voor ons zelf hebben eigenlijk, na al het gespook met Lynn. Lynn werd van elke piep of scheet wakker, zo erg dat we ons letterlijk niet eens konden omdraaien in bed, de dekens 5 cm verplaatsen, zacht fluisteren of onze teen bewegen. Van AL-LES werd ze wakker. Dit was voor niemand fijn meer, dus proberen we het weer op haar eigen kamer. Maar dat is dus drama, want mevrouw is ons bed al gewend. Soms neem ik voor het gemak Lynn dan maar weer mee ons bed in, dan slaapt ze wel binnen 3 tellen maar dan heeft vervolgens niemand van ons meer een echt lekkere nacht omdat we elkaar allemaal wakker houden. Maar ja, nu in het ledikant is het helemaal drama, en dan vooral het inslapen kan úren duren. Ze wil er gewoon niet in ofzo. Vandaar dat we ook een peuterbed/1 persoonsbed overwegen voor haar. Dat lijkt meer op ons bed.

Vriendlief is dus nogal teruggekomen van het samenslapen en heeft nu zoiets van: de 2e blijft op de babykamer, hebben we ook geen gedoe als hij/zij ineens weer terug zou moeten. En ergens snap ik het nog ook…




Heel bekend verhaal.

Ons meisje slaapt ook niet in haar eigen ledikantje en kamertje en daar zijn we nu ook bezig om te veranderen, alleen wil dat nog niet zo lukken. Ze heeft eerst in een wieg geslapen en toen moest ze over naar het ledikantje en toen werd het drama. Nu hebben we een tijdje het ledikantje op onze kamer gehad met 1 zijkant eruit en dan tegen ons bed aan, en dan ging redelijk. Toen sliep ze wel aardig door. Inslapen deed ze in ons bed en schoven we haar zo door naar eigen ledikantje. Toen de zijkant er weer in gezet om te laten wennen. Ging 3 nachtjes goed en toen was het over. Nu willen we haar met het ledikantje op haar kamertje laten slapen omdat we gewoon geen nachtrust hebben.



Ik zat dus ook te denken om een laag peuterbed te proberen op haar eigen kamer. Desnoods eerst een simpele goedkope via MP ( de ombouw, wel nieuw matras). Ze is nu 19 maanden…



Maar ben er nog niet helemaal uit wat ik ga doen. 1 ding is wel zeker en dat is dat ze gewoon naar eigen kamertje moet om te gaan wennen en slapen… Ik kan op een gegeven moment geen twee kindjes op de kamer hebben. Dus dan liever voordat we zwanger zijn van de tweede, want dan gaat er al veel veranderen voor haar…

Ella ging over naar een 1 persoons bed toen ze 1 jaar en 11 maanden was en dat ging prima. Geen anti uit bed val rekje gehad want daar wilde ze overheen klimmen en zo zou ze juist van hoger vallen…

Roan ligt sinds een paar weken op een groot bed, geen oeuterbed en dat gaat fantastisch, tuurlijk is ie er de eerste nachten een paar keer naast gevallen maar met een dekbed ernaast valt ie zacht, nu de laatste weken is ie er niet meer uitgevallen, hij slaapt ook beter en vaster en langer nu, dus nee wij zijn blij :dance: .



Peuterbed vind ik zonde van het geld

HIer ook nooit een peuterbedje gehad. Net als wat Sanne zegt…zonder van het geld.

J.ason ging met 2jr in een 1pers bed. Ging direct goed.

D.ean heeft tot afgelopen zaterdag in een ledikantje geslapen. Weliswaar een ledikant waarvan de zijkant af kan zodat hij zelf in en uit bed kon.

Hier een mannetje van 22 maanden dat uit zijn ledikant klimt met slaapzak aan…peuterbed beginnen we niet aan, nu de bodem uit het ledikant en hij blijft daar gelukkig nog in.



We willen graag hetzelfde bed als zijn zus van bijna 4, maar die is er niet meer in het zilver bij Ikea, alleen in het wit…dus marktplaats is nu mijn beste vriend :mrgreen: gaat over de tromso dus wie er nog een zilveren/grijze heeft?



Dat bed is enorm handig vanwege de achterleuning, we hebben die heel lang omgekeerd gehad als anti-uitval-beveiliging. Meisje van bijna 4 slaapt nu erg rustig en valt er met de open kant niet meer uit…

Fijn om te lezen dat de leeftijd zo varieert, ligt denk ik ook aan het kind of het ook al toe is aan een groot bed.



Keira slaapt namelijk momenteel erg slecht, behalve bij ons in bed. Maar dan slapen wij beiden niet meer (in haar eigen bed ligt ze rustig, maar bij ons bouwt ze een feestje).



We willen haar nu dan eens laten wennen aan een groot bed. Mag een matras lenen (ligt bij mijn zusje te liggen) en een frame hebben we staan. Mocht het voor alle drie bevallen, dan kopen we een nieuw bed voor haar. Maar hier ook een 1-persoons omdat ik een peuterbed niet nodig vindt, hebben we ook het geld niet voor.



Kan haar kamertje mooi naar hopelijk snel een nieuwe baby!