wanneer niet meer in ledikant?

vanaf wanneer gaat een kindje in een gewoon bedje (peuterbedje)



als je BV zwanger bent en je kindje zou dan 1 jaar en 8 maanden zijn zou je dan een ledikant kopen of een peuterbedje?? :think:

Ik denk dat ik het ledikantje zo lang mogelijk zou willen houden, maar dat is gebaseerd op gevoel, niet ervaring. Andere mama’s weten vast meer!



Maarre, ben je zwanger dan? :angel: :inlove:

Ik denk dat het wel kan,

Ik zou voor persoonlijk dan wel een bedje kopen met een soort ‘Rekje’, die je er voor kan doen.

niek is net voor zijn 2e in een normaal bed gaan slapen , hij wilde niet meer in zn ledikant en wilde een groter bed… hij heeft geholpen om zijn ledikant weg te halen en zijn nieuwe bed neer te zetten , vanaf dag 1 slaapt hij er heerlijk in en is er nog nooit uitgevallen. nu heeft hij sinds een half jaar een half hoogslaper en ook dat gaat perfect.

@Sweet-Love wrote:

Ik denk dat het wel kan,

Ik zou voor persoonlijk dan wel een bedje kopen met een soort ‘Rekje’, die je er voor kan doen.




ja die heb ik gezien ja

@nathaliehvdominique wrote:

niek is net voor zijn 2e in een normaal bed gaan slapen , hij wilde niet meer in zn ledikant en wilde een groter bed… hij heeft geholpen om zijn ledikant weg te halen en zijn nieuwe bed neer te zetten , vanaf dag 1 slaapt hij er heerlijk in en is er nog nooit uitgevallen. nu heeft hij sinds een half jaar een half hoogslaper en ook dat gaat perfect.




fijn



vind zonde om ledikant te kopen voor korte tijd

dus peuterbed is beter

“onze” septemberbeeb Casper slaapt al in zo’n bedje volgens mij. Kim heeft daar ooit eens een foto van geplaatst. Misschien dat die nog te vinden is :think:

Hier net over op een “groot” bed en gaat meteen goed eigenlijk maar denk dat het ook verschilt per kindje.

Onze zoon is nu ook 1 jr en 8 maand…

echt het mee laten “helpen” oud bedje uit mekaar nieuw bed in mekaar , samen het nieuwe bed opmaken enzo , scheelt een boel als ineens binnenstappen en er staat een nieuw bed …

Denk dat het per kind verschilt.



De kleine van mijn vriendin (ruim 2) gooide zichzelf steeds uit het bedje met slaapzak aan en al. Toen hebben ze voor hem een groter bed gekocht en daar heeft hij vanaf de eerste dag heerlijk in geslapen.



Het kindje van een andere vriendin is bijna 3 en die wil nog niet in een groot bed. Dan loopt hij de hele nacht zijn slaapkamer door.

Verschilt heel erg per kindje.

Lucas is pas na de geboorte van Daphne toen alles rustig was in een normaal bedje gegaan. De reden voor Lucas was, dat hij veel draaide en botste en hierdoor nog sneller en meer bloedneuzen kreeg.

Lucas was toen ruim 2.

Ik denk dat het erg verschilt per kindje. Als je denkt dat jouw kindje het aankan, waarom niet?



Bo was bijna 2 toen Nikkie geboren werd en we hebben toen voor haar nog lekker een 2e hands ledikantje gekocht. Uiteindelijk ging ze met 2 jaar en 8 maanden naar een peuterbed. Nikkie slaapt nu ook nog in het ledikant en ze vindt het prima.

ligt denk idd aan het kindje…



Dave stapte zo over in een peuterbed… ( heeft idd geholpen met bed in elkaar zetten)

hij heeft hem op zijn 2e verjaardag gekregen…maar ik denk dat hij met 1,8 jaar hetzelfde zou hebben gedaan



als je een kindje hebt wat lekker rustig in bed slaapt zou ik het gewoon doen…en dan eventueel zo’n rekje kopen…

Hieke is nu bijna 2½ en slaapt nog altijd heerlijk in haar ledikant. :thumbup:

dank jullie voor de antwoorden

Mijn dochter ging met 2 jaar en 8 maanden pas uit haar ledikantje, maar wel meteen naar een eenpersoonsbed.

T’is dat ik op dat moment ruim 6 maanden zwanger was van de tweede, anders had ik haar pas rond haar derde verjaardag over gedaan. Ik vond het ledikantje ideaal, ze klom er zelf niet uit en nu met haar grote bed komt ze er toch wel regelmatig uit 's avonds en 's nachts.

Mij lijkt 1 jaar en 8 maanden echt nog te jong voor een groot bed, maar het verschilt waarschijnlijk ook heel erg per kind.

Vandaag in haar nieuwe grote bed… met anderhalf al eens een poging gewaagd maar ze was nog zooo klein… ging echt niet… ze had die geborgenheid nog nodig… nu is ze dus 3,5 jr… hoop dat het beter gaat… :mrgreen:

Kian ging met 2 jaar en 1 maand naar het grote bed en Esmée wil ik zo lang mogelijk in het ledikantje laten. Tot een jaar of 3 lijkt me. 1 jaar en 8 maanden lijkt me nog wat te jong om naar het grote bed te gaan. Je hebt toch goedkope ledikantjes op mp of bij de ikea?

Robin ging pas met 3 jaar.





Maar daar stond dan ook geen brusje op komst in zijn nek te hijgen voor zijn ledikant. :angel:

Jesse was 21 maanden toen Tijn geboren werd.

We hebben voor hem een nieuw ledikantje gekocht (eentje van de Ikea waar de zijkant evt. uit kan). Ik vond hem nog veels te klein voor een groot bed.



Nu ligt hij nog steeds in het ledikantje en de zijkant zit er ook nog gewoon in. Hij klimt er niet uit of zo, dus ik laat het nog wel eventjes zo.



Ik zou inderdaad gewoon kijken naar hoe je kindje is en waar het aan toe is.



Succes!