wanneer leren zelf in slaap vallen

Met welke leeftijd zijn jullie begonnen om jullie kindjes te leren zelf in slaap te vallen?

Aukje vind het namelijk heerlijk om op dr buikje op mn onderarm in slaap te vallen. :inlove:

Ze heeft dan soms wel wat moeite als ik dr in bedje leg om terug in slaap te komen. Het zou daarom voor haar ( en uiteraard voor ons ook :wink: ) wel fijn zijn als ze leert dat ze zelf ook in slaap kan vallen!

Nou weet ik dat ze nog wel jong is, maar ik vroeg me af wanneer jullie hiermee zijn begonnen, en hoe jullie dit aangepakt hebben?

Ze is zojuist in dr bedje in slaap gevallen, ben er wel bijgebleven en iedere keer als ze huilde met sssst zeggen d’r gesust, en met dr tutje erbij.

Vaak wordt ze dan toch na een 5 min weer huilend wakker.

Alle tips zijn welkom :thumbup:

Volgens mij hebben wij haar van begin af aan wakker in bed gelegd (niet dat dit altijd goed ging, we hebben een behoorlijke periode gehad dat het slapen een probleem was, toch bleven we bij in bed in slaap vallen, ook wel een poosje laten huilen dan).

vanaf dag 1…

thx :wink: Dan hoef ik me geen ontaarde moeder te voelen…

Ze slaapt overigens nog steeds :inlove: Straks nog lekker dr laatste fles, en dan hopen dat ze de nacht ook goed doet. :pray:

Is nu namelijk voor t eerst dat ze 's avonds zo goed slaapt. Voorheen was ze altijd aan t spoken bij ons beneden, met wakker zijn, mopperen en in mn armen weer in slaap vallen… :eh:

een ontaarde moeder ben je nooit als je je best doet!

fijn dat ze lekker slaapt!

Daar waar jij je het beste bij voelt, dat moet je doen.

I.S. sliep altijd wel in haar bedje, maar manlief zat er altijd naast met haar handje in zijn hand. Anders sliep ze niet.

L.R. heeft nog steeds hele lange periodes waarbij hij alleen bij ons in slaap valt. Ach, ik heb er geen moeite mee. En als jij geen moeite hebt met het feit dat ze nu in haar eentje in slaap valt, dan is dat dus het beste wat je kan doen :wink:

z.s.m. geprobeerd. Niet dat het meteen lukte… :wink:

als ze bij me in slaap vielen met een voeding vond ik het heerlijk en legde ik ze in bed …

als ze nog wakker waren na een voeding legde ik ze ook gewoon in bed.

als het bedtijd is en ze zijn nog wakker gaan ze gewoon naar bed …

wanneer ik echt hoor dat er stront aan de knikker is ga ik naar boven , een beetje piepen en jengelen liet ik ze 5 minuten gaan en ging ik nog even terug zonder woorden … evt speentje , deken goed leggen , aai over de bol , weltrusten.

heb wel en dat doe ik nu nog steeds , overdag gewoon de gordijnen open houden , hun dagslaap en snachts zijn de gordijnen dicht.

hahaha lees het nu zo terug en het lijkt wel of ze hele dagen in hun bed bivakeerde hahaha

Hier is dat vanzelf zo gegroeid. Ook de jongste heb ik altijd in slaap geborst. Vanaf de leeftijd van ongeveer 16 maanden blijft hij na het drinken ook wel eens wakker (wel soezelig door het voeden, maar nog niet in slaap dus :-)) en leg ik hem ‘wakker’ weg. Vaak brabbelt hij dan nog even wat, om zich vervolgens op zijn buik te draaien en heerlijk te gaan slapen :thumbup:

Beide kinderen vanaf dag 1. Bij mijn oudste heeft echt even geduurd voordat ze zelf in slaap kon vallen en bij mijn jongste is het niet echt een probleem geweest.

Hier ook vanaf dag 1.

Zodra hij moe werd heb ik hem wakker in zijn wiegje gelegd en dan viel hij van zelf zonder problemen in slaap :slight_smile:

nou t is een drama! Ze wordt zo overstuur… Ben dan alleen maar verder van huis.

En hoelang laten huilen is acceptabel…?

Ze wil alleen maar op mn onderarm in slaap vallen. Enige moment dat ze in bed slaapt is tussen 12.00 en 16.00 maar ook omdat ze dan weer zo moe is van t niet slapen smorgens…

Misschien is de methode van Ria Blom iets voor je. Dat hebben wij ook altijd toegepast. Het is wel even doorbijten, maar uiteindelijk keert de rust wel terug.

Slapen

eten

knuffelen

en bij de eerste tekenen van vermoeidheid naar bed brengen

half uurtje laten huilen

even erheen en aai over de bol

en half uurtje laten huieln

even erheen en aai over de bol

als ze 5 minuten stil zijn dan gaat het half uur weer opnieuw in.

Nu vond ik een half uur veel te lang voor zo’n kleine baby dus ik hield het bij 20 min. In mijn achterhoofd wel de woorden van de wijkverpleegkundige dat ze ook overprikkeld en vermoeid raken bij het iedere keer oppakken.

net even cb gebeld gehad omdat ze afgelopen week niet is aangekomen. Dit icm de onrust vertrouwt ze niet helemaal, dus morgen overleg met de huisarts hoe en wat.

Ik weet nu al op voorhand dat laten huilen nog geen nut gaat hebben! T is een vinnig ding, die kleine van ons. En die gaat niet minder huilen maar alleen maar harder totdat ze tijdens t huilen gaat blijven hangen erin. Voelt nu nog niet goed om te doen, omdat ze nog zo klein is. En omdat dr gewicht niet is toegenomen.

Hier ook vanaf dag 1.

Voeden, knuffelen en zodra ik zag dat ze moe begon te worden, meteen in bed. Uiteraard ging het de ene keer beter als de andere keer.

Laten huilen heb ik nooit gedaan (nog steeds niet). Altijd in bed getroost. Ik merkten zodra ik haar uit bed haalden, ze te veel prikkels kreeg en daardoor nog meer moeite had om in slaap te vallen.

Met een maand of 2 begonnen met inbakeren daar ze zich continu wakker hield met haar handjes.

Succes morgen bij de HA!

Sonja, wat balen dat Aukje niet genoeg aan komt… Hopelijk heb je wat aan het overleg met de HA.

Enne, ik kan me heel goed voorstellen dat je haar nu niet wilt laten huilen… Andere dingen gaan voor!

Sterkte, hopelijk gaat het gauw weer helemaal goed met je meiske!

ja t is balen, ze drinkt toch echt goed!! 6x 100ml allemaal leeg! :frowning:

Das helemaal apart dan, wel goed drinken maar niet aankomen :think:

Succes morgen!

Nja, eigen ha is met vakantie, vervanger wil niets doen. Moet uitzingen tot mn eigen ha terug is van vakantie.

Heb wel telefonisch consult aangevraagd met ka in het zkh. Die bellen volgende week woensdag.

Wat betreft t niet aankomen moet ik me volgens de ha ook niet druk om maken. Kan een momentopname zijn :eh:

Dussss…we wachten dan maar af…

Sterkte met wachten dan maar (hoe lang?)! Schiet je niet veel mee op zo he…

Ben je dr zelf wel een beetje gerust over?