Wanneer jullie dreumes naar grote bed?

Hallo

Mijn dochtertje wordt eind november 2 en zit er aan te denken om rond haar 2e een groot bed te halen

Nu is het zo dat ze een moeilijke slaper is en het is dat ze nu spijlen heeft anders was ze regelmatig haar bed uitgegaan bij het naar bed gaan…

Maar nu is het ook zo dat ze toch ook regelmatig tegen de spijlen aanligt, of een arm of been buitenboord heeft hangen…

Met andere woorden , op gegeven moment worden ze toch echt te groot…

Maar ja…

Hoe denken jullie over een groot bed en bij welke leeftijd?

Ik lees het wel :smiley:

Onze oudste 2 waren allebei zo’n 2,5 toen ze naar een groot bed gingen.

Onze jongste is nu 21 maand en blijft voorlopig nog lekker even liggen in zijn ledikantje. Als het aan mij ligt nog in elk geval tot volgend zomer.

Kan hij mooi met ledikantje naar nieuwe kamer toe straks. Tegen de zomer zal beeb ook wel zo’n beetje uit het wiegje gegroeid zijn… dus komt mooi allemaal samen (anders hebben we nog wel een ledikantje dat we kunnen gebruiken hoor mocht hij er nog niet aan toe zijn).

Zolang mogelijk in zijn ledikantje. Stel dat we eens een tweede krijgen, dan hebben we op zolder toch nog een ledikantje staan. Al vermoed ik dat hij er binnenkort een keer uitklimt, dan is het natuurlijk anders, maar zo lang hij dat nog niet doet en ook nog in de lengte past, blijft hij lekker in dat bed, lekker rustig :wink:

Hier met 1,5 een groot bed gekocht en dan ook echt een eenpersoons dus geen tussen maat. Veron is altyd netjes blijven liggen vond het zelf reuze intressant een groot bed. Nu roept hij nog steeds als hij wakker is maar dat ligt natuurlijk verschillend per kind :wink:

Mijn oudste is toen ze 2 jaar en 1,5 maand oud was naar een groot bed gegaan omdat haar broertje een maand later geboren werd en haar bedje nodig had. Ze slaapt in een bed dat we later kunnen uitschuiven tot een 1-persoonsbed, de rand van de zijkant is aan 1 kant verhoogd zodat ze er niet uitrolt. Het ging vrijwel meteen goed. Ze roept ons nog steeds als ze eruit wil omdat ze moet plassen, terwijl ze er zelf prima uit kan klimmen. Zoonlief gaat uit zijn ledikant als hij er uit begint te klimmen of als hij er te groot voor is.

wij willen ella met twee jaar in een groot bed laten slapen.

Hier is Jesse pas begin deze maand (dus ruim 3) overgegaan naar een meegroeibed. Moet er wel bijzeggen dat hij nog ‘makkelijk’ in z’n ledikantje paste en ook geen pogingen deed om er uit te klimmen of zo, dus vandaar dat we hem zo lang mogelijk in z’n ledikantje hebben gehouden.

Eind juli wilde hij opeens de zijkant er uit hebben (had al eens gezien dat dat kon) en 2 weken later hebben we een nieuw bed voor hem gekocht.

Hij blijft er keurig in en ook als hij moet plassen 's nachts komt hij er niet uit.

Denk dat Tijn wel eerder naar een groter bed gaat, maar ook zolang hij nog geen pogingen doet om er uit te klimmen blijft hij maar heerlijk in z’n ledikantje liggen!

De oudste is hier naar een groot bed gegaan toen ze 2 jaar was ongeveer. Ze was klem komen te zitten met haar been tussen de spijlen en ik kreeg haar bijna niet meer los :shock:

De jongste was er nog niet aan toe en ging over toen ze 3 jaar was omdat ze toen ook voor de nacht zindelijk werd.

We hadden het met haar ook eerder geprobeerd, maar dat werd een drama.

Het ene kind is er duidelijk eerder aan toe als het andere.

Anique ging over toen ze iets van 20 maanden was. Maar Reno blijft zo lang mogelijk in zijn ledikant.

Die zie ik echt niet rond zijn 2e over gaan, of hij moet heel lief in zijn bedje kunnen blijven liggen :wink:

Nee hoor, die breekt zijn hele kamer af.

Anique bleef altijd heel lief liggen, pas dat ze bijna 3 was kwam ze voor het eerst zelf uit bed.

Daarvoor riep ze mij altijd.

Zou dus gewoon kijken naar je kind, jij weet zelf als beste of het wel of niet kan.

Ik had gehoopt Mies nog wat langer in zijn ledikantje te houden maar hij zet steeds vaker de nacht op stelten en als je dan vraagt wat er is krijg je afwisselend, Peter slapen, koud, bedje nee, lich aan en zulks te horen.

Het liefst zou hij bij Peter op de kamer slapen, hij wil het licht aan en lijkt bang in het donker en alleen.

Dus we overwegen nu wel al een groter bed te doen en dan evt een matras bij peter op de grond (Peter vind dit oke, anders valt het af) voor als hij behoefte heeft aan zijn grote sterke broer…

Vind het eigelijk wel snel… maar ja… :shifty:

Met 2 jaar en 7 maanden. Toen klom ze eruit en was ze binnen no-time over in een 1 persoonsbed. We hadden haar bed al besteld maar daar zat een levertijd op van slecht 9 weken… :shock: Dus toen is ze ter overbrugging in het logeerbed gegaan.

Damian heeft sinds kort een groot bed,

smiddags wil hij er super in slapen, savonds helemaal niet.

Dan gaat hij er alleen maar uit en kei hard brullen en schreeuwen.

Nu hebben we zijn ledikant maar naast zijn bed neergezet en slaapt hij snachts daar nog in en smiddags in zijn grote bed.

Wanneer we overgaan op savonds in zijn grote bed weet ik nog niet, over niet al te lange tijd.

Omdat er een baby onder weg is hebben wij sinds vorige maand een junior bed voor Bas gehaald. Hij is een slechte slaper en actief mannetje en hadden echt problemen verwacht. 100x eruit, spoken snachts, kamer overhoop halen. Maar hij vindt het geweldig! Hij ligt graag in zijn bed. Meestal valt hij in 1x in slaap en er is eigenlijk maar 1 avond geweest dat hij er 4x uit is gekomen in 1 uur, dat is meer dan redelijk. Verder slaapt hij snachts gewoon door. Smorgens wordt hij wakker en komt eigenlijk gelijk naar onze kamer toe om nog even bij ons in bed te liggen.

Ivan blijft zo lang hij niet uit zijn ledikantje klimt nog in zijn ledikantje liggen. Met 3 jaar denk ik dat hij over gaat naar groot bed dan gelijk ook een 1 persoonsbed

Mijn dochter ligt nog steeds in haar ledikantje 8)

Maar, het is er wel een waar de zijkant helemaal uit kan, en dat is hij dus ook al vanaf dat ze 2 jaar werd. Eigenlijk is het nu gewoon een klein peuterbedje geworden. Ik wil voor het eind van het jaar haar kamer helemaal veranderen. Dan wordt ze 3 en dan krijgt ze een 1 persoonsbed en gaat de commode eruit, die gaan dan naar mijn zusje die zwanger is.

Jade ligt sinds een klein maandje ofzo nu in haar eenpersoonsbed…

( wilde eigenlijk op 2e verjaardag doen… maar ja bedje was niet sterk genoeg om ook elke keer grote broer te houden die elke morgen bij zusje in bed sprong…)

Dave kreeg op zijn 2e verjaardag van ons een peuterbedje…

@Chelleke wrote:

Nu hebben we zijn ledikant maar naast zijn bed neergezet en slaapt hij snachts daar nog in en smiddags in zijn grote bed.

Wanneer we overgaan op savonds in zijn grote bed weet ik nog niet, over niet al te lange tijd.

Hij is nu 2 avonden achter elkaar zelf in het grote bed gaan liggen :inlove:

Afgelopen nacht sliep hij door tot 8u en nu is het ook nog stil :thumbup:

@Chelleke wrote:

@Chelleke wrote:

Hij is nu 2 avonden achter elkaar zelf in het grote bed gaan liggen :inlove:

Afgelopen nacht sliep hij door tot 8u en nu is het ook nog stil :thumbup:

:clap: :clap: :thumbup:

Sinds vorige week heeft Eva Lynn (dus nét 2 jaar) een peuterbed. Het was iedere avond vervelend doen in het ledikantje dus het grote bed op gezet en het gaat goed :thumbup: Gisteravond had ze te lang geslapen smiddags dus was ze even wat langer aan het roepen, maar verder komt ze er niet uit ofzo, had ik wel verwacht :mrgreen:

heb overigens het ledikantje nog laten staan maar ze wil er echt niet meer in :wink:

En ik maar denken dat kleine man er nog veel te klein voor is :roll:

Sinds een paar weken wordt hij iedere nacht wakker en wil dan niet meer slapen, maar bij papa en mama in bed. Maar dat gaat dus mooi niet gebeuren :naughty: We gaan dan even naar beneden, wat drinken en dan weer naar bed.

Maar nu zou het dus aan het ledikant kunnen liggen :think: