Tygo is hier met 1 jaar en 7 maanden in het peuterbed gaan slapen, i.v.m. de komst van een broertje. Hij is erin gegaan nadat we een vakantie in een caravan hadden, waar hij ook in een 1persoonsbed lag. Tegen de kant waar hij eruit kon vallen hadden we een andere 1 persoonsmatras tegenaan gezet.
Eenmaal thuis dus in zijn nieuwe bed in zijn nieuwe kamer, die we voor de vakantie al leuk hadden gemaakt en waar hij al een paar keer gespeeld had. Hij sliep er meteen goed in. We hadden overigens ook met slapen in zijn ledikantje geen problemen.
Ik heb wel het idee dat hij minder makkelijk uit het peuterbed komt doordat de klamboe erbij gebruikt werd. Hij roept me vanaf dag 1 (mámma! :inlove: ) terwijl hij dan rechtop in bed zit te wachten tot ik kom. Als ik dan binnenkom, dan gooit hij krachtig ‘zo, ik kan er uit’ zijn speen naar het voeteneind (moet hij altijd boven in bed laten)…heerlijk toch :inlove:
Mijn zoontje ging met 2 jaar naar een peuterbedje. Hij sliep toen wel al twee maandjes in het ledikantje zonder zijwand. Dus eigenlijk had hij al een ‘open’ bedje waar hij zelf in en uit kon stappen.
Geen problemen met de overgang gehad hier dus. Tegelijk met het peuterbedje ook meteen zijn kamertje geschilderd en meneer heeft nu een Bob de Bouwer kamertje en is er beretrots op. :mrgreen:
Thomas is met 17 maanden over gegaan naar een peuterbed en vanaf de eerste nacht is het goed gegaan. Hij komt met zijn slaapzak aan niet zelf uit bed.
F.emke is bijna 3 en ligt in een ledikant maar dan juniorformaat…
toen ze tegen de 2 jaar liep neigde ze om eruit te klimmen, maar moet zeggen dat was snel over, en wil ze zolang mogelijk erin houden.
ook omdat ze altijd tegen de zijkanten aanligt… geeft haar ook een veilig gevoel… (en ons ook… :oops: )
Zoonlief heeft vannacht voor het eerst in het grote bed geslapen. Het is heel goed gegaan. Hij is 1 keer wakker geworden, maar voelt zich echt super stoer met zijn nieuwe bed :thumbup:
Elize was ruim 2 jaar oud toen we een eenpersoonsbed voor haar kochten. we wilden dit bijtijds doen zodat ze niet het idee zou hebben dat ze uit haar ledikant moest voor de baby. het ging gelijk goed. we hebben haar betrokken bij het uitzoeken en ze mocht erbij zijn toen pappa haar bed in elkaar zette. en de volgende dag wilde ze maar wat graag in haar nieuwe bed slapen :inlove: helaas is elize een zwervertje en na twee nachten gebeurde ook dat wat we wel verwacht hadden: ze viel uit bed. we hadden wel een matrasje ervoor liggen maar het was toch even schrikken. gauw een bedrek gehaald en toen geen problemen meer met uit bed vallen. in het begin kwam ze niet zelf uit bed maar na een maandje had ze (helaas) wel door dat ze zelf uit bed kon komen.
@mama_desiree wrote:
Elize was ruim 2 jaar oud toen we een eenpersoonsbed voor haar kochten. we wilden dit bijtijds doen zodat ze niet het idee zou hebben dat ze uit haar ledikant moest voor de baby. het ging gelijk goed. we hebben haar betrokken bij het uitzoeken en ze mocht erbij zijn toen pappa haar bed in elkaar zette. en de volgende dag wilde ze maar wat graag in haar nieuwe bed slapen :inlove: helaas is elize een zwervertje en na twee nachten gebeurde ook dat wat we wel verwacht hadden: ze viel uit bed. we hadden wel een matrasje ervoor liggen maar het was toch even schrikken. gauw een bedrek gehaald en toen geen problemen meer met uit bed vallen. in het begin kwam ze niet zelf uit bed maar na een maandje had ze (helaas) wel door dat ze zelf uit bed kon komen.
Gaaf dat bed hebben wij ook gekocht voor M.
Over een paar weken gaan we beginnen aan haar nieuwe kamer. We willen dat ze met haar verjaardag er in kan.
Ben heel benieuwd hoe dat hier zal gaan.
Melinda heeft haar meegroeibed van Ikea (MINNEN) al naast haar eigen bedje staan
Met het middagslaapje gaat ze meestal in haar grote bed
Met de kerstvakantie willen we proberen om haar definitief in het grote bed te laten slapen
@San 27 wrote:
Melinda heeft haar meegroeibed van Ikea (MINNEN) al naast haar eigen bedje staan
Met de kerstvakantie willen we proberen om haar definitief in het grote bed te laten slapen![]()
Wil ze dan 's avonds nog niet in het grote bed?
Ik snap wel dat jullie het zo doen hoor, ik lees dat meer, dat men het “oude” ledikant er naast laten staan, maar is het dan niet zo voor je kind dat het lijkt alsof dit normaal is, dat je mag kiezen welk bed je vandaag neemt?
@Anita-1982 wrote:
@San 27 wrote:Melinda heeft haar meegroeibed van Ikea (MINNEN) al naast haar eigen bedje staan
Met de kerstvakantie willen we proberen om haar definitief in het grote bed te laten slapen![]()
Wil ze dan 's avonds nog niet in het grote bed?
Ik snap wel dat jullie het zo doen hoor, ik lees dat meer, dat men het “oude” ledikant er naast laten staan, maar is het dan niet zo voor je kind dat het lijkt alsof dit normaal is, dat je mag kiezen welk bed je vandaag neemt?
Ze taait er niet na s,avonds en wijst naar haar ledikantje…