Wanneer is jou kindje gaan lopen ??Update Pag.5

Bij 19 maanden liep hij los, daarvoor alleen aan het handje en rond de box/tafel.



Als ik in mijn omgeving kijk dan was dat een “late loper”, nu zijn we bijna een jaar later en hij kan makkelijk een paar km. lopen dus het zegt niets. hoor.

Wat ik wel heb opgemerkt is dat mijn zoontje een vroege prater was en nu ook praat op het niveau van een ruim 3-jarige, hij stak al zijn energie in het praten (en nog) en op motorisch gebied laat hij dan dingen liggen, wat eigenlijk ook logisch is.

Zo is hij nu 2,5 en kan hij niet fietsen, daar komen dan de opmerkingen over net als toen bij het lopen, ik denk maar ach volgend jaar zal hij toch wel fietsen als hij 3,5 is??



Natas

Yuri liep los met 13.5 maand.

Elise loopt nog niet, staat nog niet, kruipt nog niet, ze kontschuift alleen. NU heb ik van het consultatiebureau begrepen dat het beste voor de ontwikkeling is dat een kind alle stappen doormaakt, dus niet kruipen overslaan, maar van rollen naar zitten, van zitten naar kruipen, van kruipen naar staan en van staan naar lopen. We zullen zien…!

Tja heel verschillend dus…Jayden loopt al een hele tijd langs de tafel, als ie maar wat vast kan houden, ben benieuwd wanneer ie het loslopen echt aandurft !!!

lucas liep met 14 maanden… daan nog altijd niet los… Hij kan prima aan het handje meelopen, heeft daar dan ook geen steun aan, maar moet gewoon nog iets vast hebben. Vanavond waagde hij zijn eerste stapjes los, toen hij dacht dat ik het niet zag :stuck_out_tongue: vier hele stapjes!



Ik kijk wel wanneer hij gaat lopen, ik zou het wel prettig vinden ivm zijn broeken, maar maak me verder geen zorgen… hij kan het wel, maar vertikt het of durft gewoon niet zo goed :smiley:

@mlk1982 wrote:

Elise loopt nog niet, staat nog niet, kruipt nog niet, ze kontschuift alleen. NU heb ik van het consultatiebureau begrepen dat het beste voor de ontwikkeling is dat een kind alle stappen doormaakt, dus niet kruipen overslaan, maar van rollen naar zitten, van zitten naar kruipen, van kruipen naar staan en van staan naar lopen. We zullen zien…!


Klopt: kruipen is goed voor de ontwikkeling van bwpaalde spieren, die je ook nodig hebt om te staan(voor zover ik het begrepen heb). Maar onze kinderfysio zei ook dat het kruipen best overgeslaan mag worden: dan onrwikkelen ze deze spieren gewoon op een andere manier. Lekker laten lullen dus, op het cb :mrgreen:

langslopen deden en doen die kinderen van mij al sinds ze kunnen staan allebei al vanaf een maand of 6 :think: das toch nog geen lopen toch???

Aniek liep met 18 maanden en 2 weken, maar kletste al in volzinnen met amper 13 maand… volzinnen bedoel ik mee, meer dan 3 woordjes om iets te vragen of duidelijk te maken.

Dus het was ons wel duidelijk waar haar ontwikkeling lag.



Peter liep met 14 maand en 1 week, ook hij praatte rond die tijd al met meer dan 3 woorden in zinsverband.

@Cell wrote:

Aniek liep met 18 maanden en 2 weken, maar kletste al in volzinnen met amper 13 maand… volzinnen bedoel ik mee, meer dan 3 woordjes om iets te vragen of duidelijk te maken.

Dus het was ons wel duidelijk waar haar ontwikkeling lag.



Peter liep met 14 maand en 1 week, ook hij praatte rond die tijd al met meer dan 3 woorden in zinsverband.




Ja precies maar Jayden zegt nog niet meer dan mama heel af en toe dus daar ligt de ontwikkeling bij hem ook niet :think: :think: Hij was met alles vrij vlot, rollen op de knieen gaan en kruipen en optrekken ging best vlot, daarna issie stil blijven staan, net als met zijn taden met 4,5 maand had ie de eerste twee al en met 8 maanden 8 en daarna is er niks meer bijgekomen :mrgreen:

Aschwin liep met 11 maanden, Basten met 14 maanden en Finn ook met 14 maanden.



Ik hoop voor je dat Jayden snel de eerste losse stapjes durft te zetten Juul, zou je veel gesjouw schelen he…zeker met je dikke buik nu.



:-* Deb

Sebastiaan liep met 13 maanden.

Annemieke loopt nog niet 8)

nano met 1 jaar en 2 weken

Daniël liep met 15 maanden (en een paar dagen :wink: )

Rick liep met 16 maanden, Jenna alleen langs de tafel enzo, maar niet los.

met 13 maanden liep mischa los, en met 10 maanden ofzo rondjes om de tafel

precies op zn verjaardag :smiley:

Femke ging pas lopen met 14 maanden; ze was daarvoor een echt snelle billenschuiver.



Aniek liep goed los met 10 maanden en liep direct echt hele lange stukken. :shock:

Sem met 1 jaar en 1 maand…Sanne op haar eerste verjaardag :mrgreen:

Sanae met 18 maanden…

Aisah met 1 jaar en 2 weken…

ja wat is loslopen, de een zegt dat hun kind losloopt als het 4 stapjes los heeft gezet de ander pas als ze echt grotere stukken lopen.



Sam liep met 17 maanden, echt goed ook al, kroop ook niet meer daarna.



Julia met 14 maanden maar zij kruipt nog veel en doet soms een pas of 10 los, maar liever pakt ze toch nog je vingertje…