Wanneer grijpen jullie in als jullie kinderen buiten lopen schreeuwen/gillen.
Vinden jullie het goed als jullie kinderen naar andere kinderen buiten de tuin zelf roepen?
Ikzelf ben nog zoekende qua buitenspelen… wil niet dat de kinderen voor overlast zorgen hier. Maar, hier komt mijn probleem… wanneer is het dus té…
Hier hetzelfde probleem.
Mijn kind mag best wel eens gillen, maar hij gilt continue als er een vliegtuig komt of iets ziet. Tja probeer het wel in te dammen.
Ik ga sowieso niet vaker als 3 x vragen of die volume knop wat lager mag. Dan mag hij even naar binnen.
Maar dan heb ik het echt over " BANANEN EEN EURO " geluid
Ik ben een hele strenge moeder
Mijn kinderen mogen lekker spelen, en ook gieren, lachen brullen en kletsen, maar gillen of schreeuwen vind ik bijvoorbeeld ook niet nodig. ik hou wel rekening met mijn buren (achterburen zijn oudere mensen). Over de schutting naar buren roepen vind ik not done. Veder vind ik het belangrijk dat mijn buren ook gewoon in hun tuin kunnen zitten en elkaar kunnen verstaan
Spelen moet overigens wel kunnen, daar zijn het kinderen voor!
Lees even mee, want benieuwd naar de antwoorden…
Ik heb drie kleine banjers en oudste mag wel al buiten de poort, maar vindt zelf in de tuin prettiger/ veiliger. We wonen niet in een jonge gezinnen buurt, dus kan me voorstellen dat hun volume voor ergenissen zorgen.
Aan de andere kant, buiten spelen moet toch enthousiast kunnen, dus ik laat ze wel een beetje gaan. Maar als ik weet dat de buren in de tuin zitten, vind ik t toch weer lastiger en merk ik dat ik vaak vraag of ze een tandje zachter kunnen.
Bij ons mogen ze best lawaai maken. Schreeuwen alsof je in een voetbalstadion zit is niet de bedoeling.
Over de schutting met de buren praten is ook note done. Dat doen we zelf ook niet en als een buurmeisje dat wel doet dan mogen ze van mij geen antwoord geven. Ik zeg dan dat ze maar naar de buren toe moeten gaan als ze samen willen kletsen 8) Na een paar keer was de boodschap duidelijk en gebeurde het niet meer.
Als ik vind dat ze teveel gillen dan waarschuw ik 2x en de 3de keer is naar binnen. Er wordt niet geroepen of geschreeuwd naar andere kinderen in andere tuinen. Je kan er naar toe lopen en anders niet.
Of ik nu wel of niet in een buurt woon met veel, al dan niet spelende, kinderen, dat boeit me niet zoveel. Mijn kinderen wonen hier nu eenmaal en mogen van mij gewoon buitenspelen.
En wat is te… alles wat ze binnen niet mogen, mogen ze buiten ook niet. Lekker simpel en heel duidelijk naar de kinderen toe
Hahaha hier zeg ik altyd als je wil gillen ga je maar even na buiten :mrgreen:
Bij mij mogen ze best spelen en roepen, maar schreeuwen en gillen hoeft van mij gewoon niet. We hebben een buurmeisje waar ze weleens wat naar mogen roepen (we wonen in een boerderij, buren zo’n 15mtr om ons heen), maar na 4 keer iets geroepen is het ook weer klaar vind ik. Anders gaan ze maar met elkaar spelen
hier is het door de schutting heen kletsen (lees: schreeuwen) met de buurjongens ook een no go.
Enige wat nog weleens gevraagd wordt is of er gespeeld kan worden met elkaar. Maar dat is dan op een normale toon. Dan wordt er daarna door of 1 van ons of 1 van hun omgelopen om bij elkaar te spelen (of ze ontmoeten elkaar voor).
Lol, lachen, kletsen etc het mag allemaal. We zijn allemaal kind geweest en dat mogen onze kinderen ook gewoon zijn. Maar schreeuwen, tieren, brullen, krijzen… dan mag je even gezellig in je eentje binnen gaan zitten.
Eigenlijk hetzelfde als wanneer ze binnenspelen; gillen en schreeuwen mag dus ook hier niet.
Hier praten ze overigens wel over de schutting met buren, maar wel op normaal volume.
@dyfaine wrote:
Hahaha hier zeg ik altyd als je wil gillen ga je maar even na buiten :mrgreen:
Lol, dat zeg ik dus ook 8)
( scheelt wel dat onze buren paarden zijn denk ik…)
@Mip wrote:
@dyfaine wrote:Hahaha hier zeg ik altyd als je wil gillen ga je maar even na buiten :mrgreen:
Lol, dat zeg ik dus ook 8)
( scheelt wel dat onze buren paarden zijn denk ik…)
hahha die is goed!
Wij houden wel rekening met de buren, ook al is onze tuin aangrenzend met andere tuinen met trampolinespringende kids… Onze glijbaan heeft een huisje bovenaan en de kids willen hiermee wel in de tuin van de buren gluren en schreeuwen naar de oudere kids daar, maar dat mag niet… Nog steeds politieagente aan het spelen toe.
Micha, andersom zou je als buren zijnde ook niet leuk vinden als de kids constant schreeuwen. Enthousiast spelen mòet, schreeuwen en krijsen dus niet en daar is het verschil.
Anderzijds begrijp ik even niet waarom de kids niet mogen communiceren als er een schutting tussen ze zit? Leg effe uit? De buurman roept wel es naar ons zoontje als hun bal over de schutting heen is gevlogen.
Hier mogen ze gewoon buiten spelen. Ze zijn natuurlijk nog klein, dus dat schreeuwen met de buren doen ze echt nog niet. Onze buurman kletst wel eens over de schutting, maar dat is altijd op normaal volume.
Een enthousiasme gil moet ook kunnen vind ik, maar echt naar elkaar schreeuwen niet.
Onze buren gaven vorig jaar al steeds aan dat ze het gezellig vonden dat gebrabbel van ze en dit jaar hebben we ook al een paar keer positieve reacties gehad. (wij hebben geen directe buren met kleine kinderen, zijn toevallig links, rechts en achter allemaal opa en oma)
Tja Jim is zonder dat hij zelf weet nogal luidruchtig. Hij doet het niet expres en we zijn ook nog zoekende of hij wel goed hoort. Maar ik heb dus echt geen zin om de hele dag te lopen mopperen en waarschuwen, want ik zeg al tig keer per dag dat hij zacht moet doen, ik voel me dan een rot mens en ik ontneem hem zijn plezier in zijn spel. Mijn buurvrouw vindt het erg vervelend als onze kids in de tuin spelen, ook de kids van de andere buren overigens, maar ja, het zijn wel gewoon kinderen die nou eenmaal enthousiast kunnen zijn in hun spel. En ik vind dat dat ook best moet kunnen. Als de vriend van de buurvrouw de hele dag in zijn schuur (grenzend aan ons huis) staat te timmeren en zagen zeg ik er ook niks van, dat vind ik ook vervelend.
Je moet natuurlijk rekening met elkaar houden, maar aan de andere kant vind ik dat je als buren ook gewoon wat van elkaar moet kunnen velen. We zitten nou eenmaal dicht op elkaar en dan heb je misschien wel eens overlast van elkaar, dat werkt twee kanten op.
Ja, de kinderen worden wel groot en dan houdt het schreeuwen vanzelf wel op. Al gaat het voor je buurvrouw nog 10 jaar duren Maar da’s aso, klagen over de kinderen (verhuis dan naar rustiger buurt) en zelf lawaai maken… :naughty:
Ik vind persoonlijk kinderbabbel en enthousiasme veel minder erg dan hondengeblaf. Ik erger me dood aan de hond naast ons. Die blaft om niets en als hun kinderen op trampoline springen en zij doen er niets aan dat loze geblaf. Dat vind ik heel hinderlijk, dat geblaf gaat door je been en merg, ik schrik er elke keer van. Maar het schijnt nu dat ze steeds beter de hond onder gareel houden. Maar dat gaat even duren.
Ik heb liever een levendige buurt met kinderen dan dat de kinderen hele dagen achter de pc/tv/playstation hangen…
@salt wrote:
Ja, de kinderen worden wel groot en dan houdt het schreeuwen vanzelf wel op. Al gaat het voor je buurvrouw nog 10 jaar duren Maar da’s aso, klagen over de kinderen (verhuis dan naar rustiger buurt) en zelf lawaai maken… :naughty:
Ik vind persoonlijk kinderbabbel en enthousiasme veel minder erg dan hondengeblaf. Ik erger me dood aan de hond naast ons. Die blaft om niets en als hun kinderen op trampoline springen en zij doen er niets aan dat loze geblaf. Dat vind ik heel hinderlijk, dat geblaf gaat door je been en merg, ik schrik er elke keer van. Maar het schijnt nu dat ze steeds beter de hond onder gareel houden. Maar dat gaat even duren.
Ik heb liever een levendige buurt met kinderen dan dat de kinderen hele dagen achter de pc/tv/playstation hangen…
Ik ben het helemaal met je eens Salt kinderen moeten zich lekker kunnen uitleven. Daar zijn ze kind voor en buren die niet tegen lawaai van kinderen kunnen moeten wat mij betreft een hutje op de hei gaan zoeken. Daarmee bedoel ik niet dat de kindere in mijn tuin de hele buurt terroriseren maar bij wat luiderder hoor je mij niet meteen.
Ben erg blij om te lezen dat jullie dezelfde manier van denken hebben als mij over het buitenspelen.
Het enige waar ik nog moeite mee heb, is wanneer is het nou echt té hard. Maar dit heeft met mijn beperking te maken want ben namelijk doof en ci drager. Zachte geluiden kunnen soms bij mij al heel hard aankomen dus daarin ben ik nog zoekende.
Heb echter nog geen meldingen gehad van de buren dat het te hard is oid dus denk dat het toch meevalt.
Heb gelijk andere vraagje waar ik toch mee in mijn maag zit… beetje offtopic maar goed.
Wat zouden jullie doen als de tuinen gescheiden zijn door middel van houten schutting en de buren hebben een hond die nogal graag bijt als je je hand door schutting zou steken. (dit heb ik gehoord van de broer van buurvrouw die weer contact heeft met een vriend van mij blabla)
Zouden jullie de kids gewoon buiten laten spelen met risico dat ze hun hand door de schutting steken om hond te aaien. Ookal heb ik al tig keer gezegd dat dat absoluut niet mag. Of toch de kinderen maar binnenhouden zolang de hond buiten is?
@salt wrote:
Anderzijds begrijp ik even niet waarom de kids niet mogen communiceren als er een schutting tussen ze zit? Leg effe uit? De buurman roept wel es naar ons zoontje als hun bal over de schutting heen is gevlogen.
Omdat ik als ik in mijn tuin zit, niet altijd zin heb om met de buren te praten. Ik wil dan ook wel eens lekker een boekje lezen of alleen maar slapen :mrgreen: Daarnaast vind ik het ook fijner om iemand aan te kijken als ik met ze praat.
De volwassenen zoeken elkaar idd minder snel op, ik zou zelf ook niet altijd behoefte aan hebben, maar de kids…? ik heb zelf iets van, laat maar kletsen als beide partijen dat leuk vinden. En als de een hier hinder van ondervindt, dan zou ik maatregelen nemen.
Voor wat volume betreft, ben ik ook ‘zoekende’, maar ik ‘luister’ ook naar volume van de buurkinderen, dus ach… zolang de straat maar niet op je deur bonken…
De hond, ja, echt een enge gedachte…! Ik zou niet echt bevredigd gevoel hebben als de kids dan buiten zouden spelen wanneer ik binnen bezig ben. Een keer kan te laat zijn. Ik zou de buren toch voorzichtig naar vragen. Want eenmaal gebeten is gebeten… :sick: :naughty:
En als het niet lukt, dan klimop planten of iets anders tegenaan, zodat hun handen er niet doorheen kunnen…
Kids binnenhouden terwijl het stralend weer is, dat gaan ze zien als straf en dat is ook weer erg zielig, mijn mening.
hier wordt niet geschreeuwd, wij schreeuwen zelf ook niet, denk dat hierin de ouders een goed voorbeeld geven door normaal met elkaar te communiceren.
Zodra er geschreeuwd of gehuild wordt gaan degenen die uti de buurt hier zijn komen spelen maar in de steeg verder schreeuwen, doet onze eigen uk het, gaat ze in de gang. Deze hele drie weken is het maar 1 keer voogekomnen dat ik een buurkndje in de steeg heb gewezen, omdat ze enrom zat te schreeuwen achterthuis. Zeg gewoon: we schreeuwen niet hier, wil je dat wel doen, ga jemaar in de steeg staan. TOen ze begon te schreeuwen heb ik rustig gezegd. Ga maar ind e steeg staan verder schreeuwen. Nadien nooit meer gebeurd.
Ik wil gewoon geen geschreeuw, hou er zelf ook niet van.
Ruzie heb ik gelukkig nog niet gehad… weet niet zogeod wat ik daar mee aanmoet.