Waar ik trouwens nog mee zit is spelen met een bal; mijn buuf vindt ons dus niet aardig, en daarom ook onze kids niet (en toevallig is het met haar buren aan de andere kant precies hetzelfde, dus het ligt vast niet alleen aan ons). Vorig jaar is er een balletje over de schutting gegaan en wat ze er mee heeft gedaan weet ik niet, maar ze geeft hem dus niet terug. De kindjes aan de andere kant zijn kleiner en speelden toen nog niet echt buiten. Sem wil zo graag met zijn bal in de tuin, maar ja, gaat hij over de schutting is ie dus weg. Laatst stond zij in haar tuin meteen naast de schutting, waar ze overigens al 13 jaar boos om is, en de kids spraken haar aan: Hallo ik ben Jim hoe heet jij, zulk soort praatjes. Dan zegt ze dus helemaal niks, als je jezelf dan zo wat voelt zeg dan ook dat ze niet tegen je mogen praten. Hoe ga je daar nou mee om? Was in staat om dus te zeggen dat die mevrouw ons niet aardig vindt en niks zegt, maar dat is vragen om gedoe natuurlijk.
Mijn buuf is dus al tegen de 70 en gewoon de buurt ontgroeit: alle mensen die haar samen met haar destijds zijn komen wonen zijn verhuisd omdat ze gewoon te oud werden voor de buurt waar nu dus voornamelijk jonge mensen met kleine kinderen wonen.
@Tante Soesa wrote:
Waar ik trouwens nog mee zit is spelen met een bal; mijn buuf vindt ons dus niet aardig, en daarom ook onze kids niet (en toevallig is het met haar buren aan de andere kant precies hetzelfde, dus het ligt vast niet alleen aan ons). Vorig jaar is er een balletje over de schutting gegaan en wat ze er mee heeft gedaan weet ik niet, maar ze geeft hem dus niet terug. De kindjes aan de andere kant zijn kleiner en speelden toen nog niet echt buiten. Sem wil zo graag met zijn bal in de tuin, maar ja, gaat hij over de schutting is ie dus weg. Laatst stond zij in haar tuin meteen naast de schutting, waar ze overigens al 13 jaar boos om is, en de kids spraken haar aan: Hallo ik ben Jim hoe heet jij, zulk soort praatjes. Dan zegt ze dus helemaal niks, als je jezelf dan zo wat voelt zeg dan ook dat ze niet tegen je mogen praten. Hoe ga je daar nou mee om? Was in staat om dus te zeggen dat die mevrouw ons niet aardig vindt en niks zegt, maar dat is vragen om gedoe natuurlijk.
Mijn buuf is dus al tegen de 70 en gewoon de buurt ontgroeit: alle mensen die haar samen met haar destijds zijn komen wonen zijn verhuisd omdat ze gewoon te oud werden voor de buurt waar nu dus voornamelijk jonge mensen met kleine kinderen wonen.
Wat naar zeg… wat een nare manieren zijn dat… die bal die kwam toch terug, dat garandeer ik je… en voor de rest zou ik haar negeren…
Hier mogen ze van mij niet met een bal in de tuin spelen, maar ze zijn groot genoeg om naar een veldje in de wijk te gaan, dat scheelt natuurlijk.
Hier ook chago buren, ik zou in dat geval dus gerust iets zeggen als dat dat wel heel onbeleefd is, niks zeggen als iemand je wat vraagt… Kom nou.
En die bal zou ik gaan vragen. Toen onze buren aangaven dat ze het erg vervelend vonden hebben wij daar dus gewoon rekening mee gehouden, ook al vind ik het vrij flauw.
Ben ik ook benieuwd: mogen jullie kinderen lekker rommelen?
Onze kinderen mogen dus echt vrijwel alles… timmeren, zagen, we halen oud hout bij de gamma, ze slepen takken van het veldje naar de tuin om hutten te bouwen, brouwen heksensoepjes enz. De tuin is meestal dan ook ehm behoorlijk chaotisch.
In de zomer staat het zwembad rustig een paar dagen, ook als er zand in ligt of wat blaadjes. Natuurlijk niet als hij echt goor zou zijn, maar ik geloof dat anderen daar anders over denken (buurkindje mocht er niet in… vies zei zijn vader).
Ik merk dat ik geneigd ben me aan te passen aan de keurige standaarden van deze specifieke mensen, mn omdat de kinderen vaak samen spelen. Terwijl ik het eigenlijk onzin vind.
voor onze kinderen gelden buiten ongeveer dezelfde regels als binnen. Ze mogen dus niet gillen/schreeuwen. Maar als ze door het spel zo enthousiast worden dat het volume wat hoger wordt dan grijp ik niet zo snel in.
Nooit klachten gehad van de buren tot nu toe gelukkig.
Ze mogen verder lekker rommelen wat ze willen. We hebben dus ook geen super strakke tuin ofzo…
Ze spelen graag rivier de rhone en dat is met zo veel mogelijk water :lol:
Voetballen mag neit maar dat is meer omdat ze dan tegen het huis gaan schoppen en daar wordt de baby wakker van. "gewoon"ballen mag wel. Als hij bij de buren ligt gooien die hem vanzelf terug. We gaan hem niet steeds halen want dan blijven we lopen. Gelukkig hebben we wel een groot veld achter waar ze kunnen voetballen, maar daar moeten we dan bij zijn.
Wat een nare buren heb jij tante soesa, jeetje daar zou ik echt niet blij van worden hoor. Onze buren zijn gelukkig altijd aardig tegen de kids.