Wanneer in een groter bed?

Ben benieuwd wanneer jullie bij jullie kleintjes de overstap hebben gemaakt van ledikant naar juniorbed/normaal bed…



Dit gezien Jayden een broertje/zusje krijgt, en hij tegen die tijd 1,5 jaar is. Laatst zei iemand tegen me nou dan kan die zat in een groot bed! Maar ik twijfel er een beetje aan :think: Wat is dan veilig denk dan?



Dus…hoe lang hebben jullie kids in het ledikantje gelegen?? Vanaf wanneer was het vertrouwd om naar een groot bed te gaan?

hey



mijn dochter is ook 1,5 en slaapt ook in een kunior bedje met een rekje zodat ze er niet uit rolt gaat echt prima… helemaal nu ze ook een broertje of zusje krijgt is dit perfect gewoon een keer proberen des noods met een matrasje op de grond ernaast zodat mocht die rollen hij niet hard valt

Als onze 2e uk komt is oudste uk bijna 20 maanden. Ik heb ook getwijfeld maar toch gekozen voor niet in een nieuw bed. Ik wil namelijk meteen een groot bed en niet weer eerst een junior bed. Ik denk dat het op zich best kan, maar ik heb nu zoiets van ze kan er dus straks ook nog niet uit dus kan ze 's morgens gewoon nog mooi in haar bedje blijven mocht dat even nodig zijn om 1 of andere reden. Zie het anders gebeuren dat ze uit het grote bed gaat komen en om dan met dikke buik of al een beeb haar steeds terug te moeten gaan sturen terwijl ik misschien daar net de puf niet voor heb en ze nog niet helemaal zal begrijpen hoe en wat. Dat doe ik liever als ze wat ouder is. Ook denk ik dat er voor haar al genoeg veranderd dan, want dan had ze ook naar een nieuwe kamer gegaan denk ik. Ook gebruik ik de commode nu nog best veel en nu verkoop ik straks commode en ledikantje als set. Nu blijft ze op haar kamer en krijgt ze wel nieuwe accessoires. Voor beeb heb ik op marktplaats een bedje gescoord en bij ikea een goedkope commode. Ik persoonlijk zou dus nog wachten, vind het wat vroeg en eigenlijk is het wel zo handig (zo lang ze er niet uitklimmen natuurlijk!)

Hoi,

Mijn zoontje is over gegaan op een peuterbed toen hij 2 jaar en 7 maanden was.

Marit slaapt in een peuterbedje…Sinds een paar nachtjes en dat gaat super!



Het bedje heeft de maat 70 bij 150

Standaart bedje is 70 bij 140.



Die 10 cm doet het hem echt,m want haar ledikantje werdt wel wat aan de krappe kant…



Voordeel is dat we de zijkanten eraf kan halen als ze ouder wordt en je het hoofd+voeten bord kunt “halveren” zodat je uiteindelijk een een echt laag peuterbedje hebt…



Misschien is dat een idee? Ik zag het ook niet zitten om haar nu al in een groot bed te doen…Ze loopt nog maar net een week of 3 zelfstandig…



Haar nieuwe kamertje met nieuwe meubeltjes en het bedje



Sharon ging pas met 3,5 over op een groot bed.

Beetje laat misschien, maar ze klom er ook niet uit heerlijk hoor.



Als de nieuwe beeb wordt geboren is Yari 20 maanden, nou geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om hem in een peuterbedje te doen.

Nee hoor voorlopig nog lekker in het ledikantje.

Bedankt voor jullie antwoorden!!



Ach het duurt ook nog even voor het zover is, heb besloten het tegen die tijd maar 's te bekijken, je kan nu nog niks zeggen over of hij dan al goed kan lopen enzo natuurlijk.

Wat betreft uit 't ledikantje klimmen, dat probeert ie nu al :mrgreen: Hij heeft alleen wel mooi pech dat ie z’n beentjes niet zo hoog kan krijgen :wink: Maar hij zet z’n voetjes echt tegen de spijlen en dan hoor je hem gewoon kracht zetten, gekkie :lol:



groetjes!

Mijn zoontje was ook bijna anderhalf toen z’n broertje kwam maar geen haar aan m’n hoofd die er aan dacht (en denkt :wink: ) om hem nu al naar een groter bed te verhuizen. Gaat prima zo dus we laten het mooi zo! Ledikantjes zijn ook niet erg duur 2e hands en ook makkelijk weer te verkopen.

Femke sliep met 20 maanden op een groot bed. Nooit enig probleem gehad, ze vond het prachtig, heeft altijd goed erin geslapen, netjes blijven liggen e.d. We hadden op haar bed 1 hoekje gemaakt met allerlei kussens en knuffels om te lezen, andere kant van het bed sliep ze. Met 22 maanden werd ze grote zus en ik wilde haar tijd gunnen om eerst aan haar nieuwe bed te wennen, mede omdat we ook net waren verhuisd.

Onze zoon slaapt sinds een paar maanden nu in een peuterbed!

Hij was daar dan ook echt helemaal klaar voor, wilde namelijk uit ledikantje klimmen, sliep niet meer goed enz enz.

Sinds hij in het peuterbedje ligt, gaat het uitstekend!

Ik kreeg er wel commentaar op van mensen in me omgeving dat wij dit deden (te vroeg, hij is te jong blabla), maar het heeft bij ons super uitgepakt!

En hij is zo trots op zijn autobed :wink:

Enne, wanneer gaat hij naar een groter bed? :wink:

Tijdje niet gekeken hier :oops:



We hebben nog geen idee eigenlijk :think: Kan niet echt inschatten of ie er over een half jaar aantoe is, hij is nu iig erg druk en onstuimig, als ie dat dan nog is dan ben ik bang dat ie om de haverklap uit bed valt… :shifty: We hebben nog geen ledikant of iets aangeschaft voor nr.2 in ieder geval, stellen het zo lang mogelijk uit en dan beslissen we op 't laatst denk ik. Lastig :think:

Zo’n autobed, daar liggen ze toch wel een beetje van beschermd in, toch? Ik bedoel, dat er zijkanten aan zitten? Poosje geleden een grappig juniorbed gezien in de etalage van de Babyplanet, met zo’n houtsnijwerk van konijnen waar je tegenaan kijkt zeg maar, dat functioneert dan als veiligheid tegen vallen natuurlijk, op zich wel handig…

Levi was (is) ook erg druk en zo hoor, maar op een gegeven moment ging hij klimmen. Toen toch het risico genomen voor een autobed van Little Tikes.

Deze heeft ietsjes opstaande randen ja, ideaal! En laag bij de grond.

Het is echt geweldig, hij slaapt ook veel beter!



Je kunt ook een juniorbed kopen (tweedehands) hem daarin leggen, maar wel met zijn ledikant er ook nog bij. Zo hoeft hij niet meteen afstand te doen van zijn bed (staat dan in zicht) en kan hij wennen aan een ander bedje.

Als jullie besluiten om hem wel in een juniorbed te doen, zou ik daar op tijd mee beginnen. En niet pas op het einde van jou zwangerschap.

Het kan namelijk zijn dat ze het in het begin eng vinden, en wat rusteloos slapen!



Levi heeft daar echter nooit last van gehad.

Nee precies, daar zit je ook nog mee natuurlijk, voor hetzelfde geld wil het helemaal niet en dan is zijn ledikantje bezet door z’n broertje of zusje. Dat kan ook niet uiteraard. Nou, zullen 's zien wanneer ie er een beetje aan toe is, voor nu lijkt dat iig nog niet het geval :mrgreen:



Bedankt voor je antwoord! En als het zover is plaats ik wel weer een berichtje :wink:

Hie rnu net een weekje in een groot bed en gaat super goed hoor! Hij gaat er zelfs niet eens uit…



Is goed haha

@dyfaine wrote:

Hie rnu net een weekje in een groot bed en gaat super goed hoor! Hij gaat er zelfs niet eens uit…







Geweldig!!! :inlove:

Veron is helemaal trots geloof ik :inlove: Leuke foto! En mooi bed ook!!



Denk dat we langzamerhand aan het eind van het jaar een juniorbedje aanschaffen en dan samen met z’n ledikant in de slaapkamer zetten, mocht ie nou echt niet in een groot bed willen dan bergen we dat grote bed maar weer een poosje op, op zolder. Je kan er nog niks van zeggen waar ie als ie anderhalf is aan toe is natuurlijk…

Bij ons zit er 20 maanden verschil tussen.

Tejo zou een andere kamer krijgen, dus die hebben we eerst helemaal opgeleukt en daarin het ledikantje gezet. Half febr was het af en kon Tejo verhuizen.

Dat ging erg goed en het liefst wilde ik zo lang mogelijk wachten met het peuterbed, daar we ook nog een wieg hadden waar Siep eerst in zou gaan slapen. Rinse wilde het peuterbed graag in elk gaan zetten en ik wilde wachten :mrgreen:

Siep is 1 april geboren en een maand later (3 mei) gaf ik mijn ok en heeft Rinse samen met Tejo zijn nieuwe bed in elkaar gezet.

Vanaf dag 1 ging dat helemaal super goed.



Konden we Tejo voorheen in heel zijn ledikantje terugvinden (lag nooit recht, met name was dat ook de reden dat ik zolang mogelijk wilde wachten) nu ligt hij netjes onder de dekens (nu iets minder ivm warmte :wink: ) Het matras ligt in het bed waardoor er een randje is, blijkbaar is dit voldoende om Tejo in zijn bed te houden. Hij is er nog nooit uitgevallen :thumbup:



Enige nadeel is dat hij ook zelf uit zijn bed kan klimmen nu. En dat wil hij nogweleens doen als hij naar bed moet (met name middagslaapje). Ik hoor dat gelijk en ga dan zijn kamertje in en leg hem gelijk weer terug.

Na max 3 keer blijft hij dan wel in zijn bedje en gaat slapen.



Laatst wilde hij niet slapen en ik vroeg of hij nog weer even in het ledikantje wilde gaan slapen.

Echt niet, die was voor Siep, veels te klein voor hem :lol:

Een paar dagen later is Siep overigens pas verhuisd naar het ledikantje (3 maanden)



Wij hebben ook heel lang getwijfelt wat te doen en uiteindelijk dus besloten om toch voor een peuterbed te gaan.

Mocht het niet gaan, dan is een ledikantje erbij (mp) zo gekocht. En we hebben voor de uiterste nood ook nog het campingbedje.



Ik vond het wel fijn dat we ook nog een wieg hadden bij ons op de kamer, zodat het voor Tejo (of voor mijn idee) de overbrugging gemakkelijker ging. Tejo kon gemakkelijk stap voor stap overal aan wennen. :thumbup:



:-* Liefs, Evelien :vlinder: