Wanneer gewone melk

Hallo Allemaal



Ik ben heel benieuwd hou oud jullie kindjes waren toen jullie ze gewone melk gingen geven. En vonden ze dit meteen lekker of niet?



Groetjes

12 maanden. En ze vond het niet meteen lekker. We warmen het nog steeds op als de babymelk.

Vanaf 1 jaar, kregen we bij bezoek CB te horen dat het okay was om over te schakelen. Ze heeft er nooit problemen mee gehad maar vind nog wel warme melk lekkerder dan koude melk. Wat ze wel heerlijk vindt (koud): 1/3 volle yoghurt, 1/3 appelsap en 1/3 sinasappelsap :drool:

Soort Fristi/yoghidrink

toen mischa 1 was heb ik het pak opvolgmelk opgemaakt en overgestapt op gewone melk. Dat vind ie iig lekkerder dan die stink opvolgmelk.

Daniël was ook 1 toen we met gewone melk begonnen, wel warm ook idd.

Net voor 1 jaar zijn wij overgestapt. Ik ben gaan mengen met de fles en met 2 weken zat ze volledig op gewone melk. Dan zit je niet zo met die overstap, kunnen ze geleidelijk wennen. Wel nog even opwarmen, maar daar ben ik op een bepaald moment mee gestopt. Ik doe dat alleen nog 's ochtends.

Ik ook, volgens mij 2 weken voordat Juul 1 werd begonnen met gewone melk te mengen met de opvolgmelk, tot dat de pak opvolgmelk op was…

Eigenlijk hetzelfde hier :lol: Bij ruim 11 maanden werd mij door het CB verteld dat ik mocht overstappen naar gewone melk. Eerst moscht ik de opvolgmelk opmaken. Dat heb ik uiteindelijk niet gedaan, maar ben de pap met gewone melk gaan doen en alleen 's avonds het laatste flesje voor het slapen gaan nog de opvolgmelk.

Eerst vond Tejo de gewone melk maar niets. Ook niet warm.

Nu inmiddels wel en de avond fles is eigenlijk ook vanzelf verdwenen.



Tejo drinkt 's middags na zijn boterham (daarna gaat hij gelijk naar bed) een heerlijk flesje warme melk.



Ellen, klinkt als een goed receptje :drool: ff onthouden (opschrijven :wink: )



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Hier ook net voor het jaar begonnen met de opvolgmelk te mengen met gewone melk. En toen het pak opwas gewoon overgegaan op gewone melk.

Wel de eerste tijd nog een beetje warm gemaakt. Nu doe ik dat alleen nog als ze savonds nog een beetje melk drinkt. Dat doen we soms als rustmomentje net voor het slapengaan en dan drinkt ze een half bekertje.

Wij zijn zo rond Tyme’s eerste verjaardag overgestapt op gewone melk. Hij had er gelukkig totaal geen problemen mee! :thumbup:

Hier ook met een maand of 11, en volgens mij vind ze gewone melk zelfs lekkerder!

hier al met 10 maanden… sophie dronk de opvolgmelk niet meer, nadat ze een keer een bekertje gwone melk gekregen had.

hebben eht nooit warm gemaakt of gemengd en ze vind het super.

Met 10 maanden begonnen met voorzichtig proberen en zo geleidelijk aan over.

met een jaar en hij krijgt nu alleen nog maar melk, water en thee



en melk is nog steeds favoriet

11mnd hij vond het meteen lekker…

Krijgt zo af en toe gewone melk in een fles maar meestal is het nog opvolgmelk

Onze oudste dochter was 12 maanden toen ze voor het eerst gewone melk kreeg en ze vond dit meteen lekker.

De jongste wordt volgende maand 1 jaar, dus we gaan dan bij haar ook over op gewone melk.

Zo te lezen ben ik dus de enige die tot de 18 maanden doorgaat met de fv 03 :mrgreen:

francis, mag ik ook vragen naar de reden van jouw keus om zolang door te gaan?? (en is gewoon uit nieuwsgierigheid hoor!)

Omdat zeker Joël nog erg kleintjes is en er zitten toch meer voedingsstoffen in dan in gewone melk :slight_smile:

hier ook nog 2x per dag friso 3 hoor :wink:

Isa is ook een kleintje en een lastige eter (geeeeen fruit :wall: net mama :shifty: ) dus ook als reden extra voedingsstoffen



tussen de middag op het KDV krijgt ze wel gewone melk en thuis bij de lunch ook vaak iets van fruitmelk