Wanneer gewone melk

@francis wrote:

Omdat zeker Joël nog erg kleintjes is en er zitten toch meer voedingsstoffen in dan in gewone melk :slight_smile:




bedankt voor het beantworoden van mijn nieuwsgierigheid :smiley:

Hallo,

Ik weet niet of dit topic nog actueel is maar had er ook een vraag over.

Geeft iedereen die over is op gewone melk dan ook vit d extra?

Had begrepen op CB dat dit moest maar hoor het van niemand.

En niemand op dreumesmelk over gegaan?? Ik twijfel een beetje.

ik geef wel vit d bij, had het toch al in huis voor mezelf. Wel de pilletjes trouwens, alleen de baby krijgt drupjes.

Ik geef sinds mijn dochter een jaar is ook gewone melk maar welke dag vitamine d druppels door de melk.

kimmygirl en mereltje, bedankt voor het antwoord.



Ik ben heb sinds een week z´n middag fles vervangen door gewone melk. Hij vondt het meteen lekker (wel een beetje warm) Wel krijgt hij nog pap sóchtens met opvolgmelk en s´avonds een fles opvolgmelk dus ben nog geen vitamine d gaan geven.

Mijn dochter kreeg vanaf 1 jaar gewone melk. In het begin vond ze het niet lekker en deden we het half om half en bouwden we langzaam de hoeveelheid kv af en maakten we de melk waarm. 'Mijn zoon had er minder moeite mee en ging meteen volledig over op de gewone melk, al maakten we het in het begin wel warm.

Beide kinderen krijgen extra vitamine d. Dat moet geloof ik als ze minder dan 300 ml kv per dag krijgen. Eerst gaven we ze in de vorm van druppeltjes in de yoghurt, toen stapten we over op die hele kleine tabletjes en daarna zijn we overgestapt op multivitaminetabletten van Optimax.

Hier sinds deze week, dus met 11,5 maand, andere pak is op. En lekker dat ie het vind joh :shock: :mrgreen: , rkijgt er trouwens wel meteen vitamine pilletjes bij :slight_smile:

Dean krijgt nu nog 1× bv en 1×fv. Hier gaan we met dreumesmelk door tot ongv. 1,5 jaar.

hier kreeg hij naast zn opvolgmelk met 10/11 mnd al eens een beetje gewone melk, nu is het bijna op en gaan we gewone melk geven en zn flesje voor het slapen gaan dreumesmelk

Melinda kreeg met 10 maand gewone halfvolle melk.

Dit overigens met toestemming van de kinderarts!

Dreumes melk hebben nooit gegeven nummer 3 heet dat volgens mij?

Dat het beter zou wezen dan gewone melk is dus gewoon echt onzin, zei de kinderarts en is dat gewoon om de klant te spekken :slight_smile:



Dus gewoon halfvolle melk met vitamine D druppels

Al moet ik eerlijk toegeven dat ik nu met de zomermaanden die druppels weer niet geef, ze krijgt daarnaast ook een optimax vitamine beerjte1 per dag.

Daar zit al voor de helft van wat ze nodig heeft vitamine d in

Bij Jesse ben ik met 11 maanden de melk gaan mengen met zn pap, daarnaast de opvolgmelk opgemaakt en die was rond de 1 jaar op en toen helemaal op koemelk… ging prima.

Lune krijgt naast de bv nog opvolgmelk tot deze op is dat zal ongeveer zijn als ze 12,5 maand oud is. ze is er zeker geen fan van van flesvoeding…