Wanneer ga jij met verlof?

Hallo,

Ik was vandaag bij de vk en ze vroeg wanneer ik met verlof wilde. Ik zei met 36 weken, zodat ik zoveel mogelijk tijd heb na de bevalling om te genieten.

Toch adviseerde ze met 34 wkn. Zeker omdat het de eerste is. Er komt zoveel op je af en zij vonden het altijd wel verstandig je rustig voor te bereiden op alles wat komen gaat.

Nu vroeg ik me af wanneer jullie met verlof gaan (zijn gegaan) en waarom (en/of hoe dit bevallen is)?

Met Noah was ik met 7 maanden weg-bezuinigt, en ging ik 10 weken na de ks weer aan het werk (nood gedwongen).

Met deze heb ik het nog niet helemaal kunnen regelen wanneer ik kan stoppen. Ik heb recht op 52 weken, en gezien de wijze waarop mijn baas mij heeft voorgelogen dat ik thuis kon werken na de geboorte, maar dat nu ineens heeft ingetrokken, ben ik geneigt om per 1 maart met verlof te gaan voor 52 weken.

Ik weet het nog niet :frowning:

jammer, ik kan niet stemmen

zowel de eerste als de tweede keer met 35 weken. Lekker ertussen in dus.

Ik ben met de eerste noodgedwongen 30 thuis komen te zitten en ben met de tweede

met 36 weken met verlof gegaan, maar ik had er niet 1 rondlopen :wink:

Mocht er hier ooit nog n derde kindje komen dan probeer ik tot 36 weken te blijven werken, maar

mocht t niet gaan ga ik eerder. Ik wil zo lang mogelijk thuis zijn als de kleine er eenmaal is

Ik ben met 36 weken met verlof gegaan heb ook liever de tijd erna !

Verloskundige hier heeft me niet aangeraden eerder verlof te nemen.

Het is jou eigen keuze dus doen wat jou het fijnste lijkt :thumbup:

Alle keren met 34 weken, maar bij Lucas en Pepijn zat ik al veel eerder in de ziektewet toen was mijn werk veel zwaarder dan wat ik nu doe.

@Cindy1980 wrote:

Ik ben met 36 weken met verlof gegaan heb ook liever de tijd erna !

Verloskundige hier heeft me niet aangeraden eerder verlof te nemen.

Het is jou eigen keuze dus doen wat jou het fijnste lijkt :thumbup:

vind ikook hooor het is jou keuze bij mijn dochter heb ikook gewerkt tot 36 weken en dat vond ik geweldig , dat had ik deze keer weer willen doen , maar met alle wil van de wereld kon ik niet meer lopen en ik ben kapster dus dat ging niet meer dus ben ik met 34 weken gestopt en al eerder minder uren gaan werken , maar ik zou het zo weer gedaan hebben als bij mijn eerste dochter hoor als het deze keer weer zo had kunnen gaan :thumbup:

Ik ga ook zeker doen wat ik het liefste wil hoor. Ik denk dat ik gewoon 36 wkn aangeef en als het tegen die tijd niet meer gaat kan ik het altijd nog aangeven.

(Ben alleen erg benieuwd naar motivaties van anderen en ervaringen.)

Bij Ymke liep ik in de ziektewet, dus officieel 34 weken… Nu weer gedeeltelijk in de ziektewet en dus ook met 34 weken…

Als ik niet in de ziektewet zou zitten zou ik het ook doen… Even alleen ik en de baby… Laatste puntjes op de i… Rusten… Daarbij, als het kindje eerder komt en je gaat pas met 36 weken met verlof… pfff zwaar lijkt me…

Ik neem vakantie op na mijn verlof…

ik zat al met 30 wk thuis op de bank…

hopelijk bij de volgende niet meer…wachten duurt al zo lang :wink:

Bij de eerste ben ik gestopt met 36 weken, maar dat vond ik erg zwaar. Ik waggelde toen flink en had moeite de dagen vol te maken.

Bij de tweede ben ik op medische indicatie al gestopt bij 32 weken.

Dit keer heb ik doorgewerkt tot 34 weken. Dat vind ik pcies mooi!

Mijn ervaring is dat die 10 weken na de bevalling (en in mijn geval 14, want ik krijg er 4 extra van mijn werkgever) wel genoeg zijn. Het is echt lekker om je van tevoren gewoon rustig voor te kunnen bereiden. Lekker rustig aan doen, freubelen met babykleertjes enz. Straks krijg je het nog druk genoeg :wink:

Ik met 36 weken bij de eerste. Ik had een probleemloze zwangerschap en een zittende baan. Zelfs in dat geval vond ik tot 36 weken doorwerken wel zwaar (vooral concentratieproblemen), maar die 2 weekjes had ik er wel voor over om het er daarna bij te krijgen. Mijn mening is: je hebt ongeveer 36 weken tijd om te wennen aan het feit dat je een kind krijgt, maar je kunt je nooit voorstellen hoe het is als het kind er is.

Ik vond het persoonlijk heerlijk dat ik 12 weken de tijd had om aan de situatie met kind te wennen. En dat vond ik zelfs in mijn geval: probleemloze kraamtijd en makkelijk kind :slight_smile:

Maar je hoeft nog niet te kiezen toch? succes ermee :thumbup:

Nienke

Ik heb eerst gestemd en zag toen pas de vraag :wall: , heb gestemd op 36 weken bij tweede kindje, maar ben ook bij mijn eerste zwangerschap met 36 weken met verlof gegaan. Voelde me lichamelijk prima en heb er ook nooit spijt van gehad (nu ging ik wel een weekje overtijd, dus heb ik uiteindelijk tijd genoeg gehad om alle nog even op mijn gemak op orde te brengen).

Bij de eerste met 36 weken en bij de tweede hopelijk ook :thumbup:

(Ik liep uiteindelijk toch nog bijna 2 weken overtijd dus ik heb tijd genoeg

gehad voor de bevalling.)

Niet dit keer. Ik ben fulltime mama en heb geen zwangerschapsverlof :mrgreen: En ik ben bang dat mijn kleine boef tegen het eind van de zwangerschap ook geen middagtukje meer doet … :pray: … al is het maar een uurtje.

Ik ben de vorige keer doorgegaan tot 36 weken. Ik kon het werken nog goed volhouden. Minder goed gepland was dat we op de 1e dag van mijn verlof de sleutel van ons nieuwe huis kregen. Ik heb dus absoluut geen rust gehad in die 4 weken. Daarom neem ik deze keer 6 weken vantevoren verlof op. Even lekker bijkomen. Ik zou adviseren om door te gaan tot 36 weken, tenminste als het kan. Dan heb je daarna 2 extra weken.

bij kimberly met 34 weken

bij nathalya met 38 weken

en deze keer ga ik ook weer door tot het niet meer gaat.

ben gastouder dus kan zelf kijken wanneer ik wil stoppen en wanneer ik weer begin

Ik ook met 36 weken. Ik voelde me prima, anders was ik eerder gestopt, dat kon elk moment ook na die 34 weken. Gewoon goed naar je lichaam luisteren!

Ik bij ze alledrie met 34 weken gestopt met werken. Bij Thom was de bedoeling dat ik tot de 36 weken zou werken maar heb dat niet volgehouden, mede door het snikhete weer die zomer.

Bij Max had ik ontzettende bekkenproblemen waardoor ik met 30 weken al gestopt ben met werken. En ook daarna pas later ben gaan werken dan de 10 weken erna.

Nu wil ik voldoende rust krijgen (althans proberen :roll: ) in die laatste 6 weken. Ook omdat ik er al twee heb en ik nu toch aan mezelf merk dat ik er gewoon aan toe ben. Ben zo moe en het wordt gewoon behoorlijk zwaar.

Ik heb ook doorgewerkt tot 36 weken. Was voor mij goed te doen.