met maaike zou ik met 34 weken met verlof gaan. maar uiteindelijk met 32,5 week gestopt omdat het vanwege mijn bi klachten echt niet meer ging. toen sleepte ik me zelf echt elke dag naar mijn werk voor 2 a 3 uurtjes administratief werken per dag( rest ziektewet). wat was ik blij toen ze me aan boden om er toen al uit te gaan ondanks dat ik me bezwaard voelde. had achteraf toen veel eerder moeten stoppen. heb het toen echt voor mezelf verpest. kon in mijn verlof echt bijna niks meer. ja afwachten tot de beeb kwam en naar de vk bracht me man me en dat was mijn ‘uitje’. helaas toen met 41 weken bevallen. na 11 weken (incl 1 week vak) weer volledig gaan werken, maar na 3 dagen kwam ik er toch wel achter dat dit niet kon. ben toen weer de ziektewet ingegaan vanwege mijn bekken. het heeft 10 maanden geduurd voordat ik weer volledig mijn eigen werkzaamheden kon doen.
en met deze ook 6 weken van te voren, dus 34 weken. maar nu kwam het met roosteren zo uit dat ik met 33wk en 1 dag al stop (vandaag dus jippie :dance: ). ook nu had ik niet met 36 weken mogen stoppen ivm bi, zat ik al 50% in de ziektewet, waardoor je verplicht bent om met 34 weken eruit te gaan. maar dat vind ik niet erg, had toch niet tot 36 weken door willen werken.
Ha Femmie,
Ik ga met 33 1/2 weken met verlof, maar officieel met 34 weken en 6 dagen. Mijn verlof gaat dan pas in, maar er zit een week vakantie voor waarvan ik dan gelukkig wel mee profiteer. Nu heb ik bijna 3 weken vakantie gehad en moet nu nog 3 weken en een beetje werken, maar zie er nu al tegenop…heb geen zin meer en merk dat ik gewoon toch erg moe ben en lopen steeds minder lekker gaat. Maar ik mag niet klagen…daarna tot half augustus niet werken!
Ik denk dat het ook een beetje afhankelijk is van wat voor conditie je had, wat voor werk je doet en hoe je zwangerschap verloopt. Ik zou zelf eerder voor 34 weken als voor 36 kiezen denk ik, ook omdat je van 37 weken af in principe op tijd bevalt en stel je voor dat je dan bevalt…ben je net een week thuis. Succes met kiezen!
De 1e zwangerschap met 36 wkn; maar omdat ik nog zoveel vakantieuren had staan, en die moest opmaken het 1e kwartaal van het jaar (ik was in April uitgerekend), kon ik al eerder minder gaan werken (2 dgn p.w i.p.v 3) en eerder stoppen met werken. Die 12 weken verlof na de bevalling heb ik nog verlengd met 3 weken vakantie (was toch de zomerperiode).
Nu, met deze zwangerschap, start mijn verlof met 34 wkn; ik werk op de operatieafdeling, en daar wordt toch dringend verzocht om 6 weken van te voren te stoppen. Noodgedwongen ben ik mijn werkzaamheden gaan afbouwen (werkuren per dag), sinds Sept/Okt en vlak voor de kerst ben ik helemaal gestopt, en nu tot aan mijn verlof (per 18/01) volledig in de ziektewet. Die 10 weken na de bevalling heb ik verlengd met 4 weken onbetaald verlof en 2 weken vakantie; in totaal dus straks 16 weken! Heb ik wel nodig denk ik, om weer te herstellen en met zijn 4-tjes straks weer volop “mee te draaien”. Ik ervaar deze zwangerschap ook als veel zwaarder, maar dit komt ook door lichamelijke klachten en Anne huppelt ook nog lekker rond!
gr, Diana :-*
Met 23 weken minder gaan werken, met 29 weken volledig thuis. Uiteindelijk met 36+5 bevallen en 10wkn na de uitgerende datum weer gaan werken. Hieke was toen 14 weken.
@femmie wrote:
Hallo,
Ik was vandaag bij de vk en ze vroeg wanneer ik met verlof wilde. Ik zei met 36 weken, zodat ik zoveel mogelijk tijd heb na de bevalling om te genieten.
Toch adviseerde ze met 34 wkn. Zeker omdat het de eerste is. Er komt zoveel op je af en zij vonden het altijd wel verstandig je rustig voor te bereiden op alles wat komen gaat.
Nu vroeg ik me af wanneer jullie met verlof gaan (zijn gegaan) en waarom (en/of hoe dit bevallen is)?
Ik ben met 36 weken bij de eerste met verlof gegaan en met 36 weken en 6 dagen bevallen. Daarom bij tweede met 35 weken met verlof gegaan en met 39 weken en 2 dagen bevallen. Bij de eerste had ik het gevoel niet van mijn verlof te kunnen genieten. Ik was nog niet voorbereid. Bij de tweede heb ik echt zitten wachten.
Bij de eerste met 36 weken en bij de tweede met 34 weken, omdat ik nog wat tijd wilde om extra aan de oudste te besteden. En ik vond het ook wel lekkerder, want het is toch zwaarder als je er al eentje hebt rondlopen.
Nu dus ook weer met 34 weken. Het aftellen is begonnen! :dance:
ik ben met 34 weken met verlof gegaan, maar heb wel 2 weken vakantie achter mijn verlof geplakt…zodat ik toch 12 weken na de geboorte thuis ben.
Achteraf had ik het wel vol kunnen houden tot 36 weken, de zwangerschap is probleemloos verlopen.
Alleen ben ik wel blij dat ik van de 34e tot de 37e week thuis kon zijn om de boel 'ns goed te poetsen (hoezo nesteldrang)…daarna had ik niet veel puf meer.
Isa is geboren dmv een keizersnede, en ik merk dat ik nu pas weer in staat ben om het huishouden fatsoenlijk draaiende te houden én lekker kan gaan wandelen enzo. Dus nu heb ik ‘nog maar’ 6 weken om er eens lekker op uit te gaan met de kleine meid.
Als alles goed blijf gaan probeer ik door te werken tot 34 weken. Ik ben verpleegkundige, dus zo af en toe is het best even pittig, maar ik heb gelukkig schatten van collega’s die er dan voor zorgen dat ik een tandje minder hard hoef te lopen.
Na de bevalling stop ik tijdelijk met werken, we gaan als gezinnetje verhuizen naar een andere regio, en pas als ik daar gesetteld ben ga ik opnieuw aan het werk… wel lekker lang verlof zo voor mij (al is het laatste beetje dan niet betaald…)
hoi, dit is mijn derde en mijn GYN kwam ermee omdat ik een eigen zaak heb, met 32 wk al met ZV te gaan :shock:
Moet daar natuurlijk even over na denken, want ja eigen baas? Ik luister liever naar mijn lichaam.
Ik met 8w… moeten meteen stoppen…werk in een kdv
@alyt wrote:
Ik ook met 36 weken. Ik voelde me prima, anders was ik eerder gestopt, dat kon elk moment ook na die 34 weken. Gewoon goed naar je lichaam luisteren!
Ik ben ook met 36 weken gestopt. Ik had een superzwangerschap, dus kon makkelijk doorgaan. Daarbij werk ik op kantoor, dus ook een ‘rustige’ baan.
Luister vooral naar je lichaam, als je geen klachten hebt, zou ik ook lekker zo lang mogelijk doorwerken!
Succes met de laatste loodjes!
Groetjes,
Willy