wanneer dreumes in juniorbed?

Zoals het onderschrift al laat zien, is er hier heel pril een brusje voor Elise op komst. Nu zit ik te fantaseren over haar toekomstige kamer en daarbij komt ook de vraag op: komt er een 2e ledikantje of een juniorbed?



Wat zouden jullie doen of hebben jullie gedaan? Vanaf hoe oud een dreumes in een groter bed?



Moet daarbij wel meteen vermelden dat ze nu nog NIET loopt…



groetjes,



Louise

Joost slaapt nog steeds in zijn ledikantje.

En dat vind ik ERG prettig.

Hij klimt er namelijk nog niet uit. :wink:



En dat scheelt mij vroeg op staan omdat het mannetje anders waarschijnlijk al uit zijn bedje gekropen is…



Van harte gefeliciteerd trouwens!

Toen ik zwanger was van Xander was ik 2 dagen voor Merijn zijn 2e verjaardag uitgerekend.



Merijn is met 19 maanden over gegaan naar een andere kamer, met juniorbed.

Hij is gelukkig geen kind dat er zelf uit komt. Zelfs nu nog, roept hij iedere ochtend heel hard MAMA en dan is hij wakker en komen we hem halen. :inlove:

@jet wrote:

Toen ik zwanger was van Xander was ik 2 dagen voor Merijn zijn 2e verjaardag uitgerekend.



Merijn is met 19 maanden over gegaan naar een andere kamer, met juniorbed.

Hij is gelukkig geen kind dat er zelf uit komt. Zelfs nu nog, roept hij iedere ochtend heel hard MAMA en dan is hij wakker en komen we hem halen. :inlove:




hier sootgelijk verhaal (ik was 1 dag na haar 2e verjaardag uitgerekend), en hier is ze met 21 maanden in een peuterbed gegaan. Hier kwam ze ook niet zlef uit, totdat ze zindelijk was, en er uit kwam om te plassen.

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!



En dan wel of niet een peuterbed, ik denk dat het per kind heel erg verschillend is.



Voor onze prinses hebben we een doorgroei kamer gekocht toen ik zwanger was van nummer 2. Ze kreeg eerst een ledikantje waar wat spijlen uit konden, en toen dat allemaal goed ging (en ze dus niet constant naar haar bedje stond) hebben we er een peuterbed van gemaakt.

Ze kreeg haar nieuwe kamertje trouwens toen ze 1 jaar en 9 maanden was, en ze ging het peuterbed in toen ze 2 jaar en 1 maand was. We hadden haar namelijk tijdens de vakantie in een groot bed laten slapen en dat ging heel erg goed…



Voor onze bink hebben we nu bedacht dat zodra hij goed kan klimmen (bijvoorbeeld zelf de bank op of ons bed op) dat hij dan het bed van zuslief krijgt en zuslief een nieuw bed.



Dus tja, ik denk dat je zelf het beste kan bepalen of je kind al aan een groot bed toe is. Een ledikant waar je de spijltjes uit kan halen vind ik dan wel een ideale tussenstap, je kan proberen of je kind er al aan toe is en werkt het niet kan je eenvoudig terug naar het ledikantje.

@Pé wrote:

Joost slaapt nog steeds in zijn ledikantje.

En dat vind ik ERG prettig.

Hij klimt er namelijk nog niet uit. :wink:




Hier precies zo.

Onze dochter zal bijna 3 jaar zijn als haar brusje komt, dus zij gaat dan wel naar een peuterbed. Als ik niet zwanger zou zijn, hield ik haar ook mooi tot haar 3e verjaardag in haar ledikant, hoor… :shifty:



Maar ik denk dat je inderdaad naar je kindje zelf moet kijken. Probeer het tegen die tijd anders gewoon eens uit, mocht het toch niet gaan dan is een tweedehands ledikantje zo op de kop getikt, toch? :wink:

Mijn oudste was met 2j2m al in een groot bed. Hij was er echt aan toen. Mijn jongste heeft nu zijn leeftijd en denk er nog niet aan om een groot bed voor hem te kopen.



Ik ben overigens altijd een beetje :shifty: als een grotere zus/broer hun bed moeten opgeven voor een nieuwe baby…

Allereerst natuurlijk gefeliciteerd met je zwangerschap!



Wij hebben destijds voor Bo een 2e hands ledikantje op de kop getikt. Hier heeft ze tot 2 jaar en 8 maanden in gelegen. Ze vond het ledikantje prima, maar daarna was ze toch wel supertrots op haar peuterbed.

Hier geen derde op komst… maar Daan is een maandje geleden over gegaan op een peuterbedje. Wel nog een met opstaande randjes(bopita-bedje) zodat hij er niet uit kan vallen. Het gaat prima, hij klimt er nog niet eens uit :mrgreen:

@Madre wrote:

Mijn oudste was met 2j2m al in een groot bed. Hij was er echt aan toen. Mijn jongste heeft nu zijn leeftijd en denk er nog niet aan om een groot bed voor hem te kopen.



Ik ben overigens altijd een beetje :shifty: als een grotere zus/broer hun bed moeten opgeven voor een nieuwe baby…




Dat laatste deel ik heel erg met je Madre.



Sinds de verhuizing sliep Lana zelfs bij ons op de kamer. Ik vond en vind het nog steeds belangrijk dat Lana vrij ver voor de bevalling in haar nieuwe kamer in haar nieuwe bed lag, zodat ze niet het gevoel zou krijgen dat zij uit onze kamer moest en uit HAAR bedje voor de nieuwe baby.



In jou geval Louise, zou ik of 3 maanden voor de bevalling overgaan naar een juniorbed of een 2de ledikant aanschaffen.

Wij hebben Viènne een paar maanden voor haar 2e verjaardag in een eenpersoonsbed gedaan, ze zou dan nog 3 maanden de tijd hebben om te wennen voordat haar broertje werd geboren.

Het is vanaf dag 1 goed gegaan, is er ook nog nooit uit geklommen oid.

Vanmiddag hebben we het bedje opgezet.

Ze word in maart 2 jaar.Ze klom elke keer uit haar ledikant, ondanks ze al op de "grond"lag.

Vanmiddag ging het goed, net werdt ze even paniekerig wakker, haar getroost en ze sliep zo verder.

Een paar maanden terug ging het direct verkeerd, en nu vind ze het fantastisch.Ik twijfel of we haar voor de nacht in het ledikant zouden leggen…eigenlijk moet ze toch wennen…

Ze klom er wel onmiddelijk uit toen ze goed wakker was vanmiddag…dus dat is een beetje eng, maar daar zal ik aan moeten wennen.Ze heeft wel een traphek maar kan niet zelf de trap af.

We zullen het zien.

Sebastiaan was dik 2 1/2 toen hij naar een peuterbed ging.

De enige reden daarvoor was eigenlijk dat hij echt niet meer in z’n ledikant paste en daardoor slecht sliep. Anders had hij er vast nog in gelegen :mrgreen:

mijn zoontje (2 jr en 4 mdn) slaapt ook nog gewoon in zijn ledikant.

Zit nu ook te bedenken: wanneer gaat ie over? Want in het voorjaar komt er een kleintje bij.

Maar ik wil hem ook niet opdringen.



Hij klimt er nu niet uit, slaapt heerlijk en hij slaapt ook nog in een slaapzak! En om nou en een nieuw bed en meteen uit die slaapzak te halen terwijl ie dat zo lekker vind… :think:



Ik wacht nog wel, en kijk wel hoe het gaat.

Jij ook succes met je keuze

Mijn zoontje slaapt sinds een paar weken in een peuterbedje.

Hij klom nooit uit zijn ledikantje en heeft daar best lang ingelegen.



Toen zijn broertje werd geboren konden we een ledikant van familie lenen, waardoor de oudste dus niet opeens zijn ledikant uit moest.

We mogen niet klagen, ons moppie blijft heel lief liggen tot mams komt :inlove:

Mijn zoontje is nu 30 maanden en we staan op punt een dreumesbedje voor hem te kopen. De afmeting daarvan is 1.50 m. lang.

Weet iemand tot hoe oud hij er ongeveer nog in zal kunnen slapen?

Nou, tot een jaar of 4 moet wel lukken dacht ik :think:

hier zijn beide kinderen rond de 16 maanden overgegaan op een peuterbed. Teun omdat hij uit zijn ledikant klom :shock: of beter gezegd…zichzelf eruit lanceerde, met slaapzak aan.

Ik was twee maanden later uitgerekend en we hadden voor de baby een hangwieg klaarhangen zodat Teun z’n ledikantje kon houden. Niet dus 8)



Stijn is overgegaan omdat hij drama’s maakte in zijn ledikant. Toen we terugkwamen van vakantie (waar hij in een deryanbedje lag) is hij meteen overgegaan na 3 nachten drama.

Hier komt een peutergroei bed in December. Nicolai is dan 18 maand.



hij klimt nu al de hele tijd uit zijn bed, probeert het ook steeds meer met slaapzak aan, dus als we terug komen van noorwegen dan komt er een bedje voor hem