wanneer dreumes in juniorbed?

Heee Mkl,



Tja…hier misschien raar,maar Jo ging over in een peuterbed (150 cm) eigenlijk kort na z’n eerste verjaardag…

1 week voor zn 1e verjaardag hebben we de zijkant/spijlenrek van z’n bedje afgehaald om te kijken of onze theorie klopte…(lang verhaal waarom we dit deden, wil ik je wel vertellen,maar doet er voor je vraag niet veel toe)…



Goed…Jo lag dus met precies 1 jaar in een “open” bedje…toen dat een daverend succes bleek (ivm zijn slaapproblemen) hebben we vrij snel een peuterbed gekocht…Eli was nog niet eens in aantocht,dus daar deden we het niet voor…althans…weet t eigenlijk niet meer…misschien wel…



Hij ging altijd lief liggen en was binnen 5 minuten weg…ging zelfs uit zichzelf naar bed later…(dat was wel nog op de flat,dus geen enge trappen).

Hij kwam er snachts wel uit,maar alleen om over te stappen in ons bed en verder te slapen…vonden wij geen punt…scheelde ons weer opstaan…



Eli heeft nu ruim de leeftijd die Jo had…maar Eli is een ander mannetje…die is denk ik wel het type “eruit klimmen en feesten”.

Dus dat kijken we nog ff aan…

Voorlopig ligt hij nog in onze kamer…misschien zodra hij overgaat in de grote kamer bij zn broer krijgt hij ook een peuterbed…maar dat zien we nog wel…

Heb hem er wel al op betrapt dat hij uit zn campingbed kan klimmen…als hij ff doorzet lukt het hem…z’n ledikant zal wel wat lastiger zijn,maar toch…we moeten maar eens zien of het hem daar ook snel ik gaat lukken…



Zodra het brusje eraan komt zal je zien hoever Elise is…een bedje is zo aangeschaft…anders doe je toch eerst een wieg om aan te kijken hoever Elise tegen die tijd is?

Dan heb je nog een paar maandjes speling…een extra ledikant is zo aangeschaft hoor! Wie weet gebruiken wij hem tegen die tijd niet meer…kan je hem zo van me overnemen…hahaha…

Eli was nog niet eens in aantocht,dus daar deden we het niet voor...althans...weet t eigenlijk niet meer..misschien wel..


Ah...weet t weer (verder nutteloze info hoor)...hadden het bedje via MP gekocht nog VOOR de kerst...en pas met kerst wist ik dat Eli eraan kwam.....dus Nee...geen nieuw bed vanwege Eli,maar wel een gelukkig toeval....

Anyhow....succes! Ben benieuwd wat je gaat doen!

Mitchell ging met 18 mnd naar een doorgroeibed van de ikea… Zonder de uitval rand… Hij liep toen wel al goed… De eerste 2 nachten hadden we het matras van zn ledikant eronder gelegd voor het geval dat hij viel… Heeft hij totdat hij naar zn tussenhoogslaper ging maar 2 keer gedaan trouwens… en nieteens die eerste weken… Het bedje ligt nu uit elkaar voor Conner klaar… Maar aangezien die nog niet zelf loopt zetten we hem nog niet voor hem klaar. Die gaat snachts trouwens heel zn bed door dus vind ik het ook niet verstandig…



Mitchell kwam nooit zelf zn bed uit… Die bleef gewoon liggen… Pas sinds hij een jaar of 3 is komt hij smorgens bij ons liggen, meestal zijn we dan al wakker… Effies kroelen, tv kijken en klaarmaken voor school…



We deden wel in het begin het traphek op slot voor het geval hij ineens zou gaan spoken snachts…

@Pé wrote:

Joost slaapt nog steeds in zijn ledikantje.

En dat vind ik ERG prettig.

Hij klimt er namelijk nog niet uit. :wink:



En dat scheelt mij vroeg op staan omdat het mannetje anders waarschijnlijk al uit zijn bedje gekropen is…



Van harte gefeliciteerd trouwens!


Dyon slaapt ook nog in zijn ledikantje dat vinden wij toch nog wel fijn.

Hij blijft er ook nog in ook, hij probeert er nu nog niet uit te komen , maar als hij straks 3 jaar is willen wij wel een peuter/junior bed voor hem

kopen.

Onze meid klimt dus wel uit dr ledikantje, slaapzak of niet…

Ze slaapt op zich wel heel goed in het peuterbed, maar komt er uit wanneer ze wakker is, ook midden in de nacht :roll: En dan wil ze absoluut niet meer slapen maar spelen…



We leggen haar een paar keer terug maar meestal eindigt het bij ons in bed…



Iemand een idee wat daartegen te doen is?

MLK, ik zie dat je een MK hebt gehad :hug: :hug:

Hopelijk snel een nieuwe zwangerschap die je mag voldragen :-*



Merel is hier na de zomervakantie, waar zij in een groot bed ‘moest’ over gegaan, we hadden het klaar staan in de garage :wink:

Zij was toen 2 jaar en een paar maand.

Jorre heeft een ‘eigen’ ledikant gekregen, ze moest er dus niet voor hem uit.



Enne als we niet op vakantie waren geweest had ze waarschijnlijk nog wel langer in haar ledikant gelegen, zij speelde er lief in rustig een uur 's morgens en klom niet eruit :inlove:



Ann ik zou je niet kunnen helpen.

Merel komt er namelijk niet uit, maar roept als ze wakker is :inlove:

Als ze eruit komt is het al over 8u dus dat is prima dan

Hoi allemaal,



Hier nog geen 2e kindje op komst, maar zit me ook iets af te vragen.



Laatste weken is het slapen 's nachts groot drama. In slaap vallen gaat goed, maar elke nacht rond een uur of 1 wordt Nesrin gillend wakker. Maakt niet uit wat we doen, hoe we haar troosten, drinken geven enz… Zodra ze weer in haar bedje wordt gelegd is het weer gillen.



Nu bedacht ik me vandaag, zou ze zich misschien opgesloten voelen in haar ledikant? Zou het de moeite waard zijn om een juniorbed te gaan proberen?



Ze loopt goed en we wonen gelijkvloers…dus daar ligt geen gevaar.



Ikzelf ben waarschijnlijk het enige gevaar…want ik hoor dus echt helemaal niets als ik slaap. :oops: