wanneer/bij welk gewicht naar 4 voedingen??

Emma zit nu op 5 voedingen van 145 cc waarvan de laatste 10 cc meer. Ze gaat tegen 20 uur slapen en komt dan meestal tussen 6.30/7.30 weer voor de 1e fles. Voor de voeding van 23 uur moet ik haar echt wakker maken.

Nu is ze nu denk ik nog niet toe aan 4 voedingen, maar ik vraag me dus af wanneer ze ongeveer naar 4 voedingen mag/kan, bij welk gewicht of welke leeftijd?

Op het cb zeiden ze vandaag pas bij 5 maanden, maar ik zie toch echt wel mensen die dat al eerder doen en de beebs het ook kunnen.

Dus mijn vraag, wanneer en hoe weet ik of ze daar echt aan toe is? Voor een nachtvoeding meldde ze zich namelijk zelf, das toch anders als deze fles.

Ik denk dat gewicht en leeftyd niet het belangrijkste is , je moet kijken waar je kindje aan toe is ( zegt een mama die altyd onzeker is hahaha)

Veron kon ik ook bijna niet wakker krijgen de laaste voeding en heb gewoon een paar dagen geprobeerd eerst kwam hij dan midden in de nacht maar na een weekje sliep hij toch ineens door , denk echt dat ze het doen als ze er aantoe zijn , dus ja uit proberen zou ik zeggen

Ben heel benieuwd

Liefs loes

Ik lees dat je kindje ook nog maar 145cc krijgt…

De meeste kindjes die 4 flessen krijgen krijgen ook al meer voeding per fles…

Hier zaten we met een maand of 3 ineens op 5 flessen van 180 water en met 4 maanden en een week dronk ze nog maar zo weinig van de laatste fles dat ik de fles van ongeveer 20 uur met pap ben gaan geven en verder niet meer wakker gemaakt… dit ging in een keer goed zo…Ze gaf het zelf eigenlijk aan…

Het gaat erom dat je je gevoel volgt…

Hmm zie ook net dat je kindje nog geen 3 maanden is hihi…

Nu is het idd nog te vroeg hoor, ze krijgt zeker nog niet genoeg per fles om al naar 4 voedingen te kunnen. Maar was gewoon benieuwd wanneer dat bij de meeste kindjes gebeurt. Ga t nu ook nog niet proberen wantz e is er zeker nog niet aan toe! Voorlopig lekker gewoon nog 5 flessen. Heb wel de laatste fles wat vervroegd, vind ik fijner, maar verder is die laatste ook wel heel knus in het donker met van die grote kraalogen die je aanstaren!! :inlove:

Hoi

Bij Sebastiaan hebben we het met 3 1/2 maand geprobeerd, maar toen kon hij er toch nog niet zonder. Een maand later weer geprobeerd en toen wou het wel. Met 4 1/2 maand dus.

Groetjes,

Heleen

Hier zitten we op 5x een fles van 200cc…Voor de voeding van 23u moet ik hem ook wakker maken. Moet donderdag naar het cb. Maakt niet uit wat ze zeggen ga dit weekend proberen naar 4. Hubbie heeft ploegen diensten dus wil t niet door de weeks proberen. Ryan was 1 maand geleden 6,2kg en 60 cm. Hij is flink gegroeit en zn leeftijd zie je op mn banner 8)

Bij ons op 't cb zeiden ze: 7kg of 5 maanden, in overleg met 't bureau hebben we 'm toen hij net onder de 7kg was, de laatste voeding laten zitten. Maar ik gaf toen nog BV.

Heb tot toen 't regeltje ‘voeden-op-verzoek’ gedaan, Kai maakte er zelf 4 voedingen van, met als gevolg dat hij te weinig aankwam (ik ging toen nog netjes elke week wegen, dus kreeg gauw advies hierover). Daarna moesten we hem de hele dag volgens 'n ritme wakker maken, want hij maakte er anders zelf 'n potje van!!!

Vond 't wel heel raar hoor, die voeding van 23.00 uur weg. Was net of ik na 20.00uur als moeder zijnde “klaar was met werken”, haha!!! :lol:

Liefs,

Kaatje

Haha kaatje… voelt raar idd he… daarom ga ik voor ik naar bed ga altijd nog maar even bij haar kijken of ze nog wel goed ligt enzo…hihi.

Maar het is wel lekker hoor… naar bed als je moe bent en niet op de klok kijken of het al bijna tijd is voor de laatste fles…

Bij Tessa duurde het trouwens wel ietsje langer, maar ook die was gewoon bijna niet meer wakker te krijgen met de laatste fles…

Doen wij ook, altijd effe checkuh! En dat geeft zo’n heerlijk gevoel :inlove:

Thomas is met 3.5 mnd overgegaan naar 4 flessen van 180 cc. HIj sliep gewoon door en ik kreeg er gewoon geen 5 voedingen meer in. Was prima zei het cb. Nu is Thomas 4 mnd en krijgt hij 4 van 210 cc

Elk cb zegt ook weer wat anders he dat is soms zo moeilijk

Hier pas met 6 maanden over gegaan op 4 flessen van 180+6…

Hier adviseren ze ook om pas met 5 'a 6 maanden over te gaan naar 4 flessen, en dat heeft ook weer met gewicht te maken.

Wij hebben gisteravond de fles van 23.00 uur weggelaten en Annemieke heeft heerlijk gewoon door geslapen :dance: :dance:

Ze krijgt nu dus 4x 200 :smiley:

Nou die 4 X 210 cc is de laatste dagen maar 4X 150-180 cc

Thomas wil gewoon even niet meer. Nou ja met ze 8 kg kan hij het wel hebben maar lastig is het wel

Ik dacht altijd (heel dom misschien) dat 200 cc (dus 180+6) het maximum per fles was…maar hoger kan dus ook. Hoezo hersens verweekt :mrgreen:

Emma zit nu op 5x 180 cc (dus afgemeten voeding) maar mag nu naar 5 x 200 (dan dus wel 180+6) maar hoe moet dat dan als ze naar 4 flessen gaat? Ze mag het maximale, 1 liter, maar als ze naar 4 gaat komt ze dan op minder dan een liter uit of kan bijv ook meer dan 210+7 ofzo dan??

(ik stel nu waarschijnlijk een hele onsnuggere vraag haha)

Ja hoor, 210+7 kan ook :thumbup:

Wist ik eerst ook niet hoor, heb het bij Sebastiaan gewoon een keer gedaan :wink: . Helemaal geen domme vraag dus :mrgreen:

Eigenlijk is me ook altijd geleerd dat domme vragen niet bestaan… :wink: Niets vragen is nog dommer haha! :mrgreen:

Lianne krijgt al een week of 2-3 vier voedingen per dag. Dat ging eigenlijk vanzelf. 's Avonds maak ik haar wakker voor de laatste fles en 's ochtends laat ik haar slapen, todat ze uit zichzelf komt. Madame kan erg lang uitslapen, dus zo zijn we vanzelf op vier voedingen uitgekomen. Ze krijgt nu 2x 180+6 en de eerste fles en de laatste fles geef ik haar 210+7. Ik denk dat we inmiddels wel helemaal over kunnen op 210+7. Dinsdag weer naar het CB, ben benieuwd hoe zwaar ze dan is. Vorige keer zei de arts op het CB dat ze rond de 4 maanden over mocht op vier voedingen, met drie maanden woog ze bijna 6 kg.

@wieniex wrote:

Eigenlijk is me ook altijd geleerd dat domme vragen niet bestaan… :wink: Niets vragen is nog dommer haha! :mrgreen:

:mrgreen:

We wilden vandaag een poging wagen, maar toch nog maar niet gedaan. Ik wilde haar 4 x 210 +7 aanbieden, maar dat ging bij fles 2 de mist in. De 1e fles ging prima, maar na de 2e kreeg ze krampen, was dus veel te veel. Probleem is dat ze alles op drinkt wat ik haar geef, al zijn t 2 flessen. Dus de rest van de dag maar weer even normaal.

Ik denk dat ze nu trouwens een kg of 6 is en bijna 4 maanden. Omdat ze die laatste fles zo langzaam opdrinkt en al slapende, ze laat ook steeds vaker wat staan daarvan, dacht ik we gaan t proberen.

Maar als 210+7 nog teveel is…dan wil ik eigenlijk gewoon geven zoals altijd 180 + 6, alleen de fles van 19 uur dan wel 210 +7, maar of dat lukt…ben bang dat ze dan de nacht toch weer komt, al denk ik wel dat ze misschien ook door zal slapen.

Van de week toch maar weer een poging wagen denk ik!