wanneer/bij welk gewicht naar 4 voedingen??

Zo hebben wij het bij Annemieke ook gedaan.

Bij haar hebben we ook het idee dat wat je ook aanbied, ze alles op drinkt. En ook zij dronk de laatste fles slapend op.

Gewoon een keer de fles weggelaten en overdag 3 flessen van 180+6 en 1 van 210+7 gegeven. Ging hartstikke goed :thumbup:

Ze had ook gelijk geen harde gespannen buik meer overdag en het spugen was wat minder.

't Is even uittesten, maar hier was het de moeite waard.

Groetjes,

Heleen

Bij Thijmen ging dat op een gegeven moment vanzelf.

Qua gewicht had ie allang naar 4 gemogen, maar qua ritme was hij nog niet zover.

En toen kwam het 1 keer voor dat hij maar 4 flessen had gehad, toen voor een 2 keer en zo had hij zelf een nieuw ritme bepaald.

Mirthe gaat bijvoorbeeld in een heel ander ritme, zij zit nog op 5 keer 150, terwijl ze qua gewicht eigenlijk wel 180 zou mogen…

heleentje, op welke tijden kwam ze toen voor voedingen? En hoe laat gaf je de fles van 210+7?

Hee Wienie,

Ik zou eerst eens één fles van 210 geven en niet meteen allemaal! Anders begint ze inderdaad te spugen en krijgt ze krampen, dat is nog veel te veel ineens. Wij geven nog steeds 2x 180+6 en 2x 210+7. Volgens het CB was dit genoeg, Lianne woog de laatste keer ongeveer 6850 gram. Emma is natuurlijk weer wat jonger en bijna een kg lichter. En als je 210 doet, is het in totaal met de schepjes erbij al snel 230 cc. Dat is wel een grote overstap. Anders eerst wat minder in totaal geven, bijvoorbeeld 215 cc, dus wat uit de fles gieten? Lianne wil ook altijd de fles leegdrinken, dan moet ik wat minder in de fles doen. Als je de fles eruit haalt en het laatste restje niet geeft, dan is het schreeuwen. Daar trapt ze niet in! :mrgreen:

@wieniex wrote:

heleentje, op welke tijden kwam ze toen voor voedingen? En hoe laat gaf je de fles van 210+7?

Om 7.30u, 11.30u, 15.30u, 19.00-19.30u en om 23.00u.

Die laatste hebben we toen gewoon weggelaten.

De fles van 19.30u is de grootste.

Ze was toen trouwens 4 1/2 maand. Achteraf hadden we denk ik al wel eerder kunnen stoppen.

Groetjes,

Heleen

Ze mocht van mij ook niet alle flessen leegdrinken, maar wilde kijken wat ze lustte of ze iets meer wilde, was al bang dat het teveel zou zijn omdat ze altijd alles opdrinkt, maar even proberen. Eerder stoppen werkt hier wel hoor, dat deed ik wel vaker als ik bijv 10 eruit was vergeten te halen toen ze bijv afgemeten maar 190 mocht. De 1e fles dronk ze leeg zonder probleem en de 2e ging ook prima, dus liet m leegdrinken, maar dat bleek erna niet lekker te vallen. En dat had ik ook wel verwacht, maar wilde eens kijken of ik gelijk had. Spugen doet ze sowiezo al, dus dat is hier niet erger van. Bij ons op t cb gaven ze laatst aan van 170 gewoon ineens naar 200 te gaan, vond ik zelf veel te veel ineens, en dat was nu ook niet de bedoeling hoor! Ik ga nu de fles van 19/19.30 uur van de week verhogen naar 210+7 en dan kijken wat ze doet.

:dance:

Gisteravond 20 uu laatste fles gegeven, 210+7 en meteen erna naar bed, madammetje meldde zich vanmorgen om 7 uur pas! En nog geen honger, lekker spelen en aankleden en om half 8 1e fles! Dus vanaf nu krijgt ze de laatste rond 19/20 en zitten we op 4 flessen hoop ik!!

:dance:

:dance: :dance: :dance:

Heerlijk! :smiley:

Ons meisje weegt over de zes kilo en drinkt nog zes flessen op een dag. Ik denk dat het een beetje afhangt van kind tot kind.

Hier denken we erover om ook over te gaan op 4 voedingen. De voedingen zijn nu als volgt:

9.00 uur 180+6 (laat 10 ml staan)

12.00 uur 150 + 5

15.00 uur 180+6 (laat 10 ml staan)

19.00 uur 180+ 6 (laat 10 ml staan)

22.00 uur 150+5 (lat 30-40 ml staan)

Voor de laatste fles moeten we haar echt wakker maken en moeten we veel moeite doen om haar wakker te houden. Sinds 3 dagen ben ik begonnen met de verhoging (die van 180 + 6) en ze slaapt nu dus tot 9.00 uur. Hierdoor zitten de andere flessen wat dichter op elkaar!

Wat zouden jullie doen?? Overgaan naar 4 voedingen of toch nog even doorgaan met 5 voedingen? Ze is geboren met een gewicht van 2055 gram en ze is nu 5200 gram.

Alvast bedankt!

denk dat als je de laatste ook verhoogt en je de alle voedingen wat eerder doet 9 (dus 1 uur, 5 uur en 9 uur fles 180 cc ) je de fles van 150 cc om 12 uur eruit kan gooien hoor…

5x150 of 4x180 scheelt niet zo heel veel, dus ze krijgt bijna evenveel voeding binnen dan… Als je kindje het accepteerd en het gaat goed, zou ik het gewoon doen. Aangezien ze nu ook al het e.e.a. laat staan, red ze het waarschijnlijk wel met de 30 cc minder en misschien gaat ze doordat er wat langer tussen de flessen zit ook wel de hele fles leegdrinken…

succes!