wanneer beginnen met ovulatie testen ?? help :P

hai allemaal



ik ben met clomid bezig ( 4de ronde ) en nu is mijn cyclus daar van 30-31 dagen ( afgelopen ronde geen ei gehad dus clomid id verhoogd)



Ik moest ook gaan proberen met ovulatie testen … wannneer kan ik nu het beste beginnen? en is dat 1x per dag testen ? en hoeveel erna als de test pos is heb je een eisprong ??



hoop dat er ervaren dames mijn kunnen helpen :slight_smile:





liefs

Bij een gemiddelde cyclus van 28 dagen, heb je op dag 14 van je cyclus een eisprong.

Volgens mij springt een eitje binnen 24 tot 48 uur bij een positieve test.



Als ik het me goed herinner dan heb ik op cyclusdag 17 mijn eisprong gevoeld toen ik in de auto zat om mijn man op te halen na een middagdienst, dat zal rond 22.45 geweest zijn.

Aan mijn bijgevoegde testen kun je ook zien dat de test van dag 17 om 23.00 uur lichter is dan de test van 's middags en dat hij de dag erna negatief is en mijn eisprong dus inderdaad geweest was.



Op zich is 1x per dag testen voldoende, maar ik kon me niet inhouden en heb wel eens extra getest. De beste kans op een zwangerschap heb je als je binnen 24 uur na een positieve test seks hebt. Ik wilde het niet te vaak doen, want dan wordt de kwaliteit van sperma minder (in verhouding minder zaadcellen en meer vocht) en ging dus vanaf dag 14 voor de zekerheid testen voor we gingen slapen.

hai sassie ik zie dat je niet smorgens test en dat op dag 16 ook al een duidelijke streep staat :slight_smile:

oke dus binnen 24 uur dan na een pos test ff klussen :slight_smile:



wij deden hier om de dag vanaf dag 10 tot dag 21 pffff nou dat is om gek van te worden hahaha .



ik heb de testen van senitest in huis en ik hoop dat deze goed hun werk den :slight_smile: maar nu weet ik nog niet welke dag ik zal beginnen dag 12 dan ofzo ?

Ik testte inderdaad pas 's middags of 's avonds, zodat ik wist of we 's avonds aan het werk moesten :lol:



Ik zou op dag 12 beginnen, want vanaf dag 14 zou je een eisprong kunnen verwachten…

super dank je wel . welke testen heb jij gebruikt ?

Sensitest had ik volgens mij, als ik mijn testen vergelijk met hun site, de dipstick uitvoering.

oke :slight_smile: dan moet het wel goed gaan spannend :slight_smile:

sassie ik zie dat je ook sensitest had ik vind ze erg induidelijk bij mijn

ik heb 2 soorten op de ene krijg ik wel stree[jes en op die jij ook heb gebruikt niet



de ene is een extra gevoelige wel en de andere niet



ik zal even een foto plaatsen ik ben namelijk bang dat mijn ei weer niet komt of erg laat ???

hoop dat jij of iemand een beetje kan helpen :slight_smile:



ik ben vroeg begonnen zodat ik de 1ste maand de opbouw hoop ik goed kan zien met deze dingen



nog een week en dan ga ik naar de gyno eens goed bespreken over die ferti arts want ja dit schiet nie op zo denk ik zo ben al wel aan afvallen dus dat gaat goed :slight_smile:

De rechterstreep is de controlestreep, die behoort altijd te komen, anders is de test mislukt.



De linkerstreep is vaak heel licht of bijna nihil en bij een naderende eisprong wordt deze net zo donker als de rechterstreep.



Op dit moment is dat nog niet zo. Ik zou nog een paar dagen blijven testen en afwachten. Ik weet niet op welke cyclusdag je nu zit?

sassie ik zit vandaag op dag 15 met clomid



de eerste 2 testen de onderste is gelijk genomen als de onderste van onder en de ene geeft streep aan de andere niet … dat maakt me dus wel in de war hahahaa

Om te beginnen, zou ik altijd dezelfde ovulatietesten gebruiken en niet meerdere soorten doorelkaar. Verder zou ik ook dagelijks op ongeveer hetzelfde tijdstip gaan testen en niet zoals je nu hebt gedaan, op behoorlijk wisselende tijden.



Als je 2x per dag wilt testen, test dan 's morgens en 's avonds, niet met de eerste ochtendurine, maar pas om een uur of 10 ofzo en dan ongeveer 12 uur later weer. De kans dat je de LH-piek dan mist, is niet zo groot. Zoals je nu test, is die kans wel meer aanwezig.



Succes!

@ICL wrote:

Om te beginnen, zou ik altijd dezelfde ovulatietesten gebruiken en niet meerdere soorten doorelkaar. Verder zou ik ook dagelijks op ongeveer hetzelfde tijdstip gaan testen en niet zoals je nu hebt gedaan, op behoorlijk wisselende tijden.



Als je 2x per dag wilt testen, test dan 's morgens en 's avonds, niet met de eerste ochtendurine, maar pas om een uur of 10 ofzo en dan ongeveer 12 uur later weer. De kans dat je de LH-piek dan mist, is niet zo groot. Zoals je nu test, is die kans wel meer aanwezig.



Succes!
Hier sluit ik mij volledig bij aan.

oke super dan ga ik dat doen :slight_smile:



moet even kijken welke tijd voor mijn het beste is :slight_smile:

ik kreeg vanmiddag in de auto buikpijn wat nu weg is en heb dus getest toen ik thuis kwam



is dit nu een pos test of is mijn ei in aankomst ? en word die nog donkerder ?



om 18.00 ga ik weer testen omdat ik die tijd eigenlijk wilde aan houden maar was even benieuwd :slight_smile:

bij deze nog een keer alle testen



ik heb nog steeds onderbuikpijn dus mijn ei komt nu dan ?? of is gesprongen … er staat 24 uur maar uhhhh vanaf waneer ik merk geen verschil aan me slijm nog ? mag dat wat uitmaken dan …





pfffff ik voel me erg onzeker sorry :frowning: ik heb natuurlijk al kinderen maar nog nooit testen hebben hoeven gebruiken ik weet dus niet of ik ovulatie pijn heb voor of na de eisprong … als ik zelf mijn testen zo lees dan was vanmiddag mijn lh piek hoog en nu al aan het dalen ? zo snel kan dat ?

Nee je testen van vandaag zijn te kort op elkaar. Je mag minimaal 4 uur niet plassen voor je test.

De test van eerder vandaag is niet posi. Die is pas posi als de test streep net zo dik of nog dikker is dan de controlestreep.

Maar als je blijft twijfelen over wel of niet positief dan zou ik je de digi aanbevelen van cb. Die geeft een smiley als hij positief is en rondje blijf leeg als hij negatief is.



Succes!

Oh ja ik heb ook altijd een paar dagen van te voren steeds buikpijn. Ik kan mijn ei ook best goed aanvoelen komen…

Hi krabje :slight_smile:



zal eens gaan kijken wat deze kosten :slight_smile: bedankt voor je uitleg



dus voor jij je ei hebt heb je ook buikpijn ?



ik zeg je eerlijk vind het niks die testen hoor hahahah ga volgende week toch overleggen met gyno vind dat ze goed moeten monitoren met clomid en dat doen ze niet de ferti arts :frowning:



4 uur tussen elke test moet ik nu dan nog een keer testen of kijken … wachten naar morgen … ik las dat sommige mensen een korte lh piek hebben en ze dan smorgens moesten testen ook … maar in de bijsluiter staat niet smorgens testen hoe moet je dan testen ? jij enig idee



tevens heb ik nachterlijke uurtjes nu wakker tot ongeveer uurtje of 3 schommelt aardig en dan sta ik op tussen half 10 en half 12 smorgens maakt dat nog wat uit kwa testen welke tijd ik doe ?





sorry he voor al mijn vragen :frowning: ik ben dit dus echt niet gewend hihi



liefs natas

Ik teste altijd maar één keer per dag, aan het eind van de middag. Dan was ik in ieder geval sinds de lunch niet naar toilet geweest en wel genoeg maar niet teveel gedronken. Het wordt wel aangeraden om iedere dag op hetzelfde tijdstip te testen.

En echt maar 1 soort test gebruiken.

Het gaat ook om vinden van een patroon. Je moet dit een aantal cycli doen om er achter te komen wat voor jou werkt en wanneer jouw moment is. Ik vond de test streep bij mij eigenlijk nooit donkerder dan de controle streep maar dat hoorde dan gewoon bij mij.



succes

marloes was het dan de zelfde kleur of iets lichter ??