Ik ben zwanger van de 2e! :dance: , ik vroeg me af, wanneer mama’s van 2 (of zwanger zijn van 2e) of meer, wanneer jullie de baby voelde ?
En of het heel veel tijd verschil was als bij de eerste?
Ik weet zeker dat hem tussen de 15 en 16 weken voor het eerst gevoeld heb, dat was twee weken eerder dan bij de eerste. Josephine voelde ik met 18 weken voor het eerst; toen had ze de hik :lol:
Bij deze zwangerschap heb ik soms het idee gehad dat ik hem eerder voelde, maar ben er nog steeds niet van overtuigd dat het ook zo was. Zouden net zo goed mijn darmen kunnen zijn geweest
De oudste voelde ik met 19 weken, de 2e voelde ik met 14 weken zw.schap ongeveer, dus ruim eerder… de 3e ook met zoiets en deze keer… met 16 weken, dus weer later als met de 2e en 3e.
Over 2e kan ik nog niet spreken
maar de eerste voelde ik al met een week of 15 en manlief met een week of 17. Toen was ik nog rank en slank ( ahhummm ) :mrgreen:
Maar het grootste voordeel is dat de placenta niet aan de buikwand lag maar aan mijn rugkant zeg maar… Dus dan voel je het ietsjes sneller.
Hoezo? Heb je iets gevoeld :inlove:
Dan zal het hoogstwaarschijnlijk de kleine zijn hoor :inlove:
Ik weet het niet zeker… ik voelde Riley met 16 weken.
Maar… dacht donderdag (precies 17w) iets te voelen, en net weer…
Maar voelde jullie de baby toen echt regelmatig?
(ik ben het gewoon kwijt! :wall: )
nee echt niet direct regelmatig… in het begin zat er een paar dagen tussen een fladder… ben nu ruim 21 weken zwanger van de 4e en pas sinds een dikke week dat ik de kleine echt dagelijks goed voel en het ook van buitenaf kan voelen en vandaag kon ik het zelfs zien :inlove:
Hihi NachVlinder, zat laatst met een iemand over te praten mijn placenta ligt aan de voor kant, en voelde heel duidelijk rond de 16 weken echt wel wat bewegen
en als ik terug denk voelde ik al eerder wat bewegen
maar toen ik het tegen de VK zei en later met de 20 weken echo werd gezegd dat de placenta voorligt en dat je het dus minder goed voelt of pas later
weet echt zeker dat het al die tijd de baby is geweest
collega zei toen ook van ja hallo alsof je alleen aan de voorkant alleen maar gevoel heb :lol:
Maar denk dat als je je heel bewust bent van je lichaam dat je dan al heel snel voelt als er iets beweegt…
sweet: in het begin voel je het niet regelmatig toch ?
maar wel leuk dat je het al voelt :inlove:
ik had het precies andersom de 1ste voelde ik met 15w en de 2de pas met 19w de 3de wel weer eerder met 14w
Ik voelde ons ventje al best vroeg (voor een 1e zwangerschap dan toch, zeggen ze toch meestal rond 20 weken?), nl bij 16 weken.
Ze zeggen dat je een 2e baby sneller voelt, maar hier was dat niet zo. Placenta ligt voor, en ik voel nu sinds een week of 2/3 echt duidelijk ons beebje.
Vorige week voelde manlief echt voor het eerst een schopje :inlove:
Dat eerste gekriebel voelde ik niet echt regelmatig, maar nu wel echt elke dag goed!
Blijft zo bijzonder!!! :inlove:
Groetjes, Marieke
Mijn schoonzusje loopt trouwens bijna gelijk met mij (2 weken eerder, ze is zwanger van de 3e) en zij zei dat ze de baby al met 12 weken voelde… dat leek mij echt wel onwaarschijnlijk… hoe kan je nou zo’n klein hummeltje van 5 cm al voelen???
Maar lees nu hier dat er mama’s zijn die het bij 14 weken al voelde… dus wellicht dat het bij 12 weken ook al kan???
Nout voelde ik eerder dan Noelle, vrij snel al met 14 weken… Je weet wat je moet voelen dat scheelt. Maar dat was echt af en toe hoor.
tygo voelde ik al met 14 wkn
ben benieuwd hoe het zal zijn bij een tweede
ligt er ook denk aan hoe de placenta ligt
bij mijn zus lag hij echt pal aan de voorkant en kon pas rond 26 wkn iets voelen
ik voelde D.orien met 19 weken en deze beeb voelde ik al met 14 weken…
Bij Nancy lag de placenta achter en voelde ik haar met 19 weken. Bij deze 2e eigenwijs ligt de placenta aan de voorkant, maar voelde ik het al met 15 weken.
In het begin zo af en toe en nu elke dag.
Y.eline met 14 weken,
Indy voelde ik met 11,5 week (schoppen natuurlijk niet maar wel steeds een kriebel die ik zeker een paar keer per dag voelde :inlove: ) met 14 weken de echte schopjes…
Isa voelde ik met 19 weken kriebelen
Deze baby voelde ik met 16 1/2 week kriebelen, en nu is het echt schoppen :inlove:
Isa zat gisteren tegen mijn buik, we zaten samen de Wereld is mooi te kijken…en toen kreeg Isa toch een trap van de baby :inlove: . Ze voelde het zelf, ‘mama baby doet mij trappen’
mama in tranen natuurlijk :inlove:
de 1ste met 21 weken, en de 2de met 16 weken
De 1e met 18 weken, de 2e met 16 weken en deze met 15 weken!
@MegaMindy wrote:
Hihi NachVlinder, zat laatst met een iemand over te praten mijn placenta ligt aan de voor kant, en voelde heel duidelijk rond de 16 weken echt wel wat bewegen
en als ik terug denk voelde ik al eerder wat bewegen
maar toen ik het tegen de VK zei en later met de 20 weken echo werd gezegd dat de placenta voorligt en dat je het dus minder goed voelt of pas later
weet echt zeker dat het al die tijd de baby is geweest
collega zei toen ook van ja hallo alsof je alleen aan de voorkant alleen maar gevoel heb :lol:
Maar denk dat als je je heel bewust bent van je lichaam dat je dan al heel snel voelt als er iets beweegt…
sweet: in het begin voel je het niet regelmatig toch ?
maar wel leuk dat je het al voelt :inlove:
Hier ligt de placenta (iig de hoofdplacenta) ook aan de voorkant maar ik voelde (ze) ook al leven bij 16 weken.
Bij mijn eerste kindje voelde ik het pas met 19 weken en toen zat de placenta gewoon aan de achterkant…
N.ynke (de 1e) voelde ik met een week of 14/15… Heel erg vroeg en eigenlijk onmogelijk zei de VK…
M.artijn (de 2e) voelde ik voor het eerst al met een week of 9… volgens mij kan het bijna niet vroeger, omdat ze rond die tijd geloof ik gaan bewegen :shifty:
Hoe het met de 3e zal gaan… Ik hoop het je over een aantal weken te kunnen vertellen