wanneer alles klaar zetten voor de baby?

hallo dames,



misschien een beetje een rare vraag aangezien dit mijn derde kindje is :think: maar wanneer hadden jullie alles klaarstaan voor de baby?





Dan bedoel ik dus: het bedje opgemaakt, box in de kamer, vluchttas voor het ziekenhuis klaarzetten, etc etc.



Ik ben nu 36/4 maar zit te twijfelen of ik alles al klaar kan gaan zetten want als ik nu het bedje op zou maken en het duurt nog een paar weken voordat de baby er is dan kun je het weer afhalen en wassen, lijkt me…



Hoe deden jullie dit?



liefs van Rose :-*

Bij mij staat alles nu ongeveer een klein weekje “klaar voor de start!” :mrgreen:

Ik beviel met 36+5… Alles stond klaar, alleen het was nog wel een bende in huis. :roll:

Ik heb sinds vorige week alles helemaal klaar staan. Het bedje is al weken opgemaakt, maar dat heb ik gedaan omdat het er zo leuk uitziet eigenlijk. Als er enige actie is omtrent iets dat op een bevalling lijkt wordt het bedje opnieuw opgemaakt, want wat er nu op ligt aan lakentjes ligt dus al een tijdje. Ziekenhuistasjes staan sinds een paar dagen helemaal gereed, en de box… die zetten we pas neer als de kleine er is. Woonkamer staat al zo vol met de kerstboom binnenkort, dus dat heeft voor mij geen haast.



Ik moet zeggen dat ik graag alles klaar wilde hebben voor mijn eigen gemoedsrust, ik ben natuurlijk ‘pas’ 35 weken dus als het goed is heb ik nog wel even.

:oops: :oops: ik heb nu alles al klaar alleen mijn vluchtkoffer nog niet die ga ik volgende week klaar maken maar dat komt vast omdat het mijn eerste is haha!! heb het bedje al opgemaakt maar was het idd nog wel een keer in week 36 of zo. maar kon het gewoon niet laten ziet er zo lief uit!!!

@Lydia_h wrote:

:oops: :oops: ik heb nu alles al klaar alleen mijn vluchtkoffer nog niet die ga ik volgende week klaar maken maar dat komt vast omdat het mijn eerste is haha!! heb het bedje al opgemaakt maar was het idd nog wel een keer in week 36 of zo. maar kon het gewoon niet laten ziet er zo lief uit!!!




met mijn eerste was ik ook al vroeg klaar hoor hihih ik had geloof ik al met 21 weken de box in de woonkamer staan en deze keer heb ik nog niks gedaan hihi de box staat nog steeds boven alleen het wiegjeis in elkaar gezet en het kamertje natuurlijk maar verder :think: morgen ga ik de box doen en de baby wasjes en ergens deze week ook nog de tas klaar maken dus komt wel goed :thumbup:

Ik wil alles met 37 weken klaar hebben. De wieg kan zo het kamertje in, komt bij Sebastiaan op de kamer te staan en het is al zo veranderd dat 'ie er zo bij kan. Vanaf 37 weken mag je thuis bevallen, vandaar dat ik alles dan klaar wil hebben. M’n vluchtkoffer zal wel eerder zijn. 'k Moet nog 3 weken werken, zodra ik vrij ben, pak ik m’n tas in :smiley: .

Als ik vrij ben, wil ik zo weinig mogelijk doen :mrgreen: . Vooral genieten van m’n tijd samen met Sebastiaan :inlove:

nou, dan is het toch eens tijd om actie te ondernemen…



het wiegje staat al klaar, moet alleen nog opgemaakt worden, ik heb daar ook even een vraagje over:

We hebben een nieuw wiegje gekocht, een hele mooie maar toen ik thuiskwam zag ik dat er maar een flinterdun matrasje inzat en omdat het wiegje ovaal is kon ik er geen matrasje voor vinden.

Ik had thuis nog ee dik stuk schuimrubber liggen en heb dat op maat gesneden.

zou dit wel goed zijn voor de baby en er zit dus geen vaste matrashoes om. kan dit wel???



liefs, Roos :-*

@rose wrote:

nou, dan is het toch eens tijd om actie te ondernemen…



het wiegje staat al klaar, moet alleen nog opgemaakt worden, ik heb daar ook even een vraagje over:

We hebben een nieuw wiegje gekocht, een hele mooie maar toen ik thuiskwam zag ik dat er maar een flinterdun matrasje inzat en omdat het wiegje ovaal is kon ik er geen matrasje voor vinden.

Ik had thuis nog ee dik stuk schuimrubber liggen en heb dat op maat gesneden.

zou dit wel goed zijn voor de baby en er zit dus geen vaste matrashoes om. kan dit wel???



liefs, Roos :-*




ik heb ook alleen maar een dun matrasje er in hoor ik heb ook een airosleep er in maar zo dik is die ook weer niet , maar eerlijk gezegt zouik die schuimrubber er niet in doen hoor dat matrasje is denk ik zo dun met een rede

die kleintjes wegen nog niet zo veel en die slapen niet zo lang in dat wiegje kwa gewicht zijn ze als ze uit de wieg gaan nog niet zo zwaar dus zou ik het bij die dunne laten ,

en met een dikke rollen ze misschien sneller om denk ik :think: ik vind het een akelig idee , ik begrijp dat je het goed bedoeld hoor dat hij lekker zacht ligt en zo maar ik zou de dunne doen , :think:

Pegje, dat matrasje wat er bij zat is maar 2 cm dik, echt superdun.

zou dat echt wel goed zijn?

aan wie zou ik dat eventueel kunnen vragen?



liefs van Rose :-*

@rose wrote:

Pegje, dat matrasje wat er bij zat is maar 2 cm dik, echt superdun.

zou dat echt wel goed zijn?

aan wie zou ik dat eventueel kunnen vragen?



liefs van Rose :-*






mijn ook dat is heel dun en mijn dochter heeft er toch een dik half jaar in geslapen , maar misschien dat je even naar de winkel kan bellen en anders gewoon een willekeurige winkel , of zet even ene vraag in de huiskamer er over wat iedereen er over zegt , maar in een willekeurige zaak kunnen ze je ook wat aanwillen smeren dus ben daar op voorbedacht maar , in de winkerl waar je hem gekocht hebt of waar ze dezelfde wieg verkopen , helpen ze je er vas wel mee

maar bij mijn weten zijn ze in de ovale wiegjes allemaal wel dun in de rechte wiegjes zijn ze wel dikker die hebben een gewoon matrasje er in zitten succes ermee :thumbup:

Ook dit is mijn eerste, heb het kamertje klaar en alle kleertjes gewassen. De tas moet nog gepakt maar ik doe dat over een week of 2-3.



Ik had ook dat soort vragen over dikte matrasje en hoe op te maken,

ik heb gewoon de kraamzorg gebeld met al mijn vragen.

Zij vertellen wat je in huis moet hebben en waar je matrasje enzo aan moet voldoen. Dan maken zij het bedje de eerste dag goed voor je op en helpen je met dat soort dingen.



Dus Rose, voor dit soort vragen zou ik niet naar de winkel maar naar je kraamzorg gaan, zij geven adviezen die niet commercieel zijn :wink:

Succes xxx



Liefs,

Neri

hier een ies dikkere matrass gehaald. want mijn zoon sliep aleen als hij zacht lag :inlove:



En zover ik weet is een matras heel belangrijk voor de gezondheid en tegen wiegendood… :think:



Ik heb je een PB gestuurd.

kraamzorg daar had ik nog niet aan gedacht :think: :thumbup:

Bij prenatal kan je een matrasje op maat laten maken.

Wij hebben een familie wiegje die ook ovaal is, en het matrasje kostte 2,5 jaar geleden €27,-

Deze is dan gewoon helemaal ‘bekleed’ net als een normaal matrasje.



Ik persoonlijk zou mijn baby niet op een matrasje leggen die maar 2 cm is, maar dat is gewoon per persoon verschillend!





Bij Rhodé had ik alles met de 35e week klaar, maar nu moet de babykamer zelfs nog helemaal leeggeruimd worden :roll: Dus komende weken gaan we maar flink aan de slag :wink: Ik heb telkens het gevoel dat het nog heeeeeeeeel lang gaat duren, maar ik ben al bijna 30 weken :shifty: Gaat echt een stuk sneller een 2e zwangerschap!

hoi hoi



naar aanleiding van een privebericht van vuegje waarin stond waar je ovale wiegmatrasjes kan bestellen; ik heb een goeie besteld en wordt binnen 10 dagen geleverd :thumbup:



dus ik kan pas na tien dagen bevallen… :smiley:



liefs van Rose :-*



oja, ik heb nu wel een lijst gemaakt van spulletjes voor in de vluchttas, lijkt net of ik op vakantie ga :lol:

ik ga op vakantie en neem mee… :mrgreen:

Ik heb alles net een week klaar staan.

En realiseerde me toen dat ik bij nummer 1 uberhaupt niks had klaarstaan terwijl ik met 41-6 bevallen ben.



Overigens bestaat mijn vluchtkoffer uit een tasje met een kledingsetje voor de kleine man, een berenpakje voor buiten en een sluitlaken voor mezelf dat alles ligt in de maxi cosi zodat het makkelijk mee te grijpen is.

Toiletspul gebruik ik gewoon iedere dag…

Dat het zo weinig is komt ok door de ervaring van vorige keer.

De dingen die ik nu mee heb zijn de enige dingen die ik toen gebruikt heb -kon bijv in dezelfde kleren weer naar huis. Alleen tandenborstel en fotocamera nog mee maar die komen op het laatste moment.

Camera staat wel volcontinue aan de lader.

De box staat nog steeds in de kamer en ik heb net zo’n beetje alles uitgewassen. Ik ga het bedje nog niet opdekken. Dat laat ik aan de kraam of W. over als we uit het ziekenhuis komen.

Ziekenhuistas, hmmm, nog niet echt mee bezig. Maar ik ga wel vanaf nu de camera in de lader zetten :wink:

Wel is alles in huis en het vindt langzaamaan zijn plekje.

ik moet eigelijk de laatste spulletjes nog inpakken…

voor de baby heb ik alles in de tas… alleen voor mij niet…

was ff vergeten dat er ook schone kleren mee moeten :oops: :lol: :lol: :lol:

het bedje moet ik nog opmaken…

moet zelfs het zeiltje nog op mijn bed leggen…