ons mannetje is net anderhalf jaar geweest en hij zit nu in maat 86/92 …sommige dingen van 86 past nog net, maar beter is maat 92 al. hij is wel een hollands welvaart mannetje. nu vroeg ik mij af, wanneer stoppen jullie met rompertjes en krijgt een kind gewoon ondergoed aan? gewoon ondergoed lijkt me erg handig.
Dat is aan jou meis, ondergoed is volop te krijgen in maat 92 en de meeste onderbroekjes passen gewoon over de luier heen.
Maat 86/92 is hier nu echt te klein. Ik heb nu voor overdag boxershortjes van de hema (blijven goed zitten om de luier) en als het wat frisser is een hemdje erbij. Boxershortje heeft hij in maat 86/92 (past nog makkelijk) en het hemdje is in 98/104.
Voor 's nachts heb ik wel grote rompertjes gehaald (98/104); deze zijn nog wel een beetje ruim, maar het gaat wel. Hij woelt namelijk nogal in zijn slaapzak (dus zitten zijn shirt en hemdje vaak onder zijn kin en heeft ie dus een blote buik) en kreeg irritatievlekken op zijn blote buik van de rits van de slaapzak.
Ik ben een beetje aan het afwisselen nu.
Nadeel van hemdje/boxershort is dat met spelen en ravotten het hemdje uit de broek gaat en er een bloot ruggetje ontstaat.
Dat vind ik soms nog te fris.
Matthijs kan de hema rompers 86/92 nog prima aan (terwijl het een flinke kerel is van 14 kilo), als hij deze niet meer past ga ik volledig over op hemd en onderbroekje.
98/104 gekocht bij de zeeman en hema :thumbup:
en grotere maten zijn te koop van ten cate :dance:
ik wil er nog jaren niet vanaf…hij slaapt erin…heerlijk warm…lange mouwen, lekker omsluitend aan het lijf.
nee dat gewone ondergoed is niet voor ons voorlopig :shifty:
Hier ook aan het afwisselen.
De verwassen rompers maat 86/92 gaan de prullenbak in en wat nog goed is gebruiken we…maar ondertussen liggen er meer boxers en hempjes dan rompers…
Had gewoon geen zin weer een geheel nieuwe rompercollectie aan te schaffen…
Hij draagt toch al tijden luierbroeken…die zitten van zichzelf prima,dus die boxer hoeft niet meer steun te bieden…maar doet dat wel overigens…
Ik vind die boxers ook wel handig voor zeer warm weer…dan slaapt hij lekker in zn boxer en hempje…hooguit een tshirt eroverheen…
Hier ook 98/104 voor rompertjes. Vind ze nog wel handig. Wil eigenlijk met ondergoed gaan beginnen zodra de zindelijkheidstraining start, dus ja… wanneer is dat… vanaf 2 of 2,5 jaar?
Zolang mijn dochter nog dagelijks stript en graag met haar handen in d’r luier zit en als ze dat niet doet, dat ding van voren lijkt af te zakken (hoe strak ik het ook trek), krijgt ze een romper aan.
Bij mijn jongens had ik rompers tot ze zindelijk werden (ruim 3 jaar) maar die rompers waren wel helemaal gaar en heb ik niet meer, dus misschien, als ze aan mijn voorgenoemde voorwaarden houdt) doe ik haar eerder een hempje aan.
Maar nu, met dit warme weer, is een rompertje onder een jurkje of alleen het rompertje wel makkelijk.
Ik vind met warm weer juist ondergoed handiger omdat je dan alleen het broekje aan kunt doen (minder warm) en dan lijkt het toch wat mooier onder een rokje ofzo.
Met broekjes doe ik dan soms ook wel helemaal niet aan ondergoed; pamper blijft prima zitten dus dan zie ik het nut er niet zo van in om daar nog een broekje over heen te trekken .
MAar wat MUTTI zegt is ook zo; 's nachts vind ik rompers ook handiger zo te woelen in de slaapzak.
Een combi is dus gewoon het handigst
ik ga het in de zomer maar gewoon eens proberen denk ik. kijken wat bevalt. juist met warm weer lijkt het mij ideaal, dan is een romper soms zo warm he.
Joy draagt gewoon rompers. Tenzij het warm is doe ik gewoon dr broek over dr luier heen hahaha! Alleen als ze een rokje heeft dan heb ik van die mooie onderbroekjes voor over dr luier.
Maar anders gewoon een romper, ze heeft ook nog maar maat 80/86. En ze is nu 22maanden.
ik koop voor dave alleen nog maar onderbroekjes en hempjes :thumbup:
ik vind rompertjes verschrikkelijk…wat een ondingen…
sinds hij in mt 92 kon gelijk overgestapt.
nu mt 98/104 :thumbup:
Onlangs was er ook een topic hierover en stond ik nog vreemd tegenover ondergoed voor Lasse. Maar ik ben helemaal om. Hempjes en shorts echt te schattig - lasse is ook de kleinste niet en 86/92 begint wat krap te zitten en sommige lange mouwen van afgelopen winter. Rompertjes 98-104 zijn echt te groot en hangen tussen zijn knieeen. Nu zijn de hempjes wellicht iets te lang maar dat maakt niet uit.
Ik ben nu setjes ondergoed aan het bij elkaar sprokkelen en vind het helemaal te schattig gewoon.
Jurjen draagt nu ook hempje en onderbroekje maat 86/92
ideaal…rompertjes gelukig afgeschaft hier…
vooral met het warme weer vind ik dt een hempje veel luchtiger is…
naja…het is maar waarvoor je kiest
Ik ben nu pas langzamerhand over aan het gaan op ondergoed. Enkel past maat 86/92 amper. Ik vind het nog echt te ruim. (en dan heb ik gewoon HEMA he) ? Dat is tevens de kleinste maat dus ja…
Onze zoon is qua lengte gewoon gemiddeld en ik verbaas me dan ook altijd dat mensen die een kindje hebben van ruim een jaar jonger, dezelfde maat dragen… :think: Hoe kan dat nu passen denk ik dan :mrgreen: Qua romper begon hij ook pas NET uit 86/92 te groeien… (ook HEMA overigens)…
0
Zolang ze hier een pamper aan hebben krijgen ze ook een romper aan.
@pientje wrote:
Ik ben nu pas langzamerhand over aan het gaan op ondergoed. Enkel past maat 86/92 amper. Ik vind het nog echt te ruim. (en dan heb ik gewoon HEMA he) ? Dat is tevens de kleinste maat dus ja…
Onze zoon is qua lengte gewoon gemiddeld en ik verbaas me dan ook altijd dat mensen die een kindje hebben van ruim een jaar jonger, dezelfde maat dragen… :think: Hoe kan dat nu passen denk ik dan :mrgreen: Qua romper begon hij ook pas NET uit 86/92 te groeien… (ook HEMA overigens)…
0
haha en ik verbaas me altijd over jou :lol:
Maaike haar 2 setjes hemaondergoed 86/92 en die zitten strak; terwijl ze ze nog maar net heeft. Dus van de week maar eens 98-104 gekocht. Ik dacht als dat enigssinds past vind ik dat niet zo zonde (anders moet ze zo snel weer nieuwe).
Nou het zit helemaal aansluitend hoor!
Alleen het hemp is iets langer maar dat is alleen maar handig; blijft het tenminste bij de broek inzitten.
Met rompers past 86-92 alleen nog de nieuwe; die vaak gewassen zijn zijn te klein. 98-104 past maar nog wel ruim.
Grappig hoor dat verschil!
@gismolo wrote:
Zolang ze hier een pamper aan hebben krijgen ze ook een romper aan.
Wij gebruiken ook nog steeds de rompers hoor!!!
Zolang Dyon nog de Pampers draagt doen wij hem ook een romper aan m.n in de winter.
Toen Lara overdag zindelijk werd, bij 2 jaar, kreeg ze een hemd en onderbroek aan. Het gebeurd inderdaad wel wat bovenstaande al zei dat er dan soms een bloot ruggetje ontstaat. maar ik stop de hemd dan weer in de broek en dan is het vaak goed.
van de zomer ben ik overgestapt. Mischa kreeg warmte exceem van rompers en niet van hempjes…