Wannabe mama's! Deel 4

Ja het is een heel gereken enzo he? Ik heb ook alweer zitten rekenen. als de cyclus deze keer hetzelfde is als de afgelopen keer, dan heb ik een positieve ovu test tijdens een weekendje weg. Alleen is het probleem dat we beiden een ander weekendje weg hebben :shock: :?

Nou ja, maar klussen de avond voor vertrek en dan direct weer als we terugkomen.

gr. Nienke

Jeetje Nien, dat is nog eens wat… ga je op vrijdag dan weg en op zondag terug?

Dan zou er gelukkig maar een dag tussen zitten, maar dat maakt het wel lastig ja : :eh:

Ik had mazzel, want vorige keer toen ik dacht dat ik een ei had, kwam die op dag 19… en als het nu goed is, op dag 13…

dag 29 was ook volgend weekend geweest, en dan is mn vriend ook een weekendje weg :shifty:

Mn temp was weer zo’n twijfel gevalletje vanmorgen hihi

Eerst om half 7 (mn normale tijd) 36.87, dat is wel vrij hoog omdat ik normaal rond de 36.6 zit, maar ik heb om 8.45 weer gemeten (ben vrij vandaag dus heb me nog even lekker omgedraaid hihi) en toen was het 37.16!

Ik heb gisteravond ook een hele tijd stekerige buikpijn gehad aan 1 kant… dus of dat toeval is?

We zien het vanmiddag, dan doe ik weer een ovu-test!

Als die negatief is, dan ga ik de gyn bellen of ik vrijdag op progesteron mag prikken, dat scheelt me weer 3 weken onzekerheid.

Beppie, ik zou echt uitgaan van die eerste meting. dus het normale tijdstip. Die andere is echt niet geldig, kun je niet vergelijken met de dagen ervoor. En het kan trouwens dat je temperatuur geleidelijk omhoog gaat na een eisprong. Dus stel je voor dat de eisprong vandaag is, dan zal je temp morgen weer iets hoger zijn. het hoeft niet van de ene op de andere dag zeg maar.

We gaan volgens mij beiden op vrijdagmorgen weg. en we komen op zondagavond terug. We zullen dan beiden wel afgepeigerd zijn, maar ja das dan jammer. En als de pos.ovutest op dezelfde dag komt als de vorige keer, dan is die op zondag, dus dan zouden we op de vrijdag voor het laatst geklust hebben.

Maar volgens mij ben ik weleens vaker zwanger geworden door 2 dagen voor de eisprong nog te klussen…

gr. Nienke

En ik heb weer een positieve ovu test :frowning:

Ik denk dat mn LH gewoon te hoog is.

:x

en wat kan dat betekenen?

Dat de clomid weer niks doet, of dat de clomid nog niks gedaan heeft.

En er kan vanalles aan de hand zijn.

Als je LH piek max 50 uur duurt, dan had die vanmorgen om 7 uur afgelopen moeten zijn.

Nienke wij hadden ook op maandag positieve test maar zaterdag voor het laatst geklust dus het kan inderdaad. Succes ermee

@nienke2 wrote:

Beppie, ik zou echt uitgaan van die eerste meting. dus het normale tijdstip. Die andere is echt niet geldig, kun je niet vergelijken met de dagen ervoor. En het kan trouwens dat je temperatuur geleidelijk omhoog gaat na een eisprong. Dus stel je voor dat de eisprong vandaag is, dan zal je temp morgen weer iets hoger zijn. het hoeft niet van de ene op de andere dag zeg maar.

gr. Nienke

Ik heb geen standaard patroon wat betreft tempstijging.

De ene keer stijgt het 1 dag na de eisprong duidelijk maar ik heb ook wel eens 3 dagen lang na de eisprong een minimale tempstijging gehad (met 0.1 graden) en daarna steeg het nog door. En dit waren beide cycli waarin ik heel even zwanger ben geweest>

Lieke kan het dan ook zijn dat je eisprong niet goed genoeg is oid (qua hormoon?) omdat de temperatuur over zoveel dagen stijgt en daardoor misschien de innesteling niet goed gaat? ik zeg ook maar wat, heb er geen verstand van natuurlijk…

@nienke2 wrote:

Lieke kan het dan ook zijn dat je eisprong niet goed genoeg is oid (qua hormoon?) omdat de temperatuur over zoveel dagen stijgt en daardoor misschien de innesteling niet goed gaat? ik zeg ook maar wat, heb er geen verstand van natuurlijk…

Tja, daar heb ik zelf ook aan gedacht, maar m’n progesteron is geprikt een maand geleden om te kijken of m’n eisprong goed genoeg is, en het progesteron was hoog genoeg.

Misschien nog een keer herhalen dan denk ik, maar dat komt dan aan de orde als er de komende 3 maanden geen zwangerschap ontstaat.

Oh ja… en templijstjes heeft helemaal niemand naar gevraagd, de huisarts niet en de gynaecoloog ook niet. Zij gaan denk ik liever uit van het progesteron. Temperatuur is natuurlijk afhankelijk van veel factoren.

Maar ik blijf dus wel tempen (al weet ik niet waarom, extra controle denk ik).

tja progesteron…daar heb ik bij mezelf ook al aan gedacht. omdat mijn cyclus na de pilstop 4 jaar geleden niet op gang kwam. eigenlijk nooit erg regelmatig is geweest (na de miskramen moest het ook echt op gang komen). En het kan ook een oorzaak zijn van een miskraam.

Nou ja, wil er nu ook niet naar laten kijken. heb net weer wat moed bij elkaar geschraapt…

Dus dat gaan ze bij jou pas na 3 maanden zonder zwangerschap verder onderzoeken?

Heb vandaag wel een dipdag trouwens. het ging zo goed. maar juli komt in zicht en dan was mijn uitgerekende datum van de 2e miskraam. heb iemand in mijn omgeving die dezelfde week uitgerekend is, kan haar moeilijk onder ogen komen. erg he?

Nienke

Helemaal niet erg…

Erg begrijpelijk ja…

Het is gewoon een mega-emotionele periode, daar mag je best even bij stilstaan.

Ik hoop ook dat het je nieuwe moed geeft voor de komende rondes…

‘Het is eerder gelukt, dus moet het toch een keer raak zijn’… zoiets…

:hug:

das ook zo. maar dat geeft tegelijkertijd een domper…er zou toch niks mis zijn ineens, waarom het eerder goed ging en nu al 2x fout? maar goed, over het algemeen zie ik het positief hoor. Ik moet er ook gewoon echt aan wennen dat er in ieder geval meer dan 3 jaar tussen onze dochter en de 2e zit. Ik zag mezelf gewoon altijd als een echt moeder, met misschien wel 3 kinderen. En nu er al meer dan 3 jaar tussen de 1e en de 2e zit, is dat beeld beetje verstoort.

hoi hoi

ik duim nog steeds voor iedereen hoor

heb het op het moment alleen een beetje druk allerlei verjaardagen :? (goed voor de lijn NOT…)

vroeg mij af of er nog iets gedaan werd met het lijstje? zo ja mijn nieuwe nod gok ik op de 26 juni dan heb ik een 36 daagse cyclus 8)

verder ga ik rustig door met duimen voor iedereen die zit te op de nod en voor iedereen met een positieve ovulatietest enzo :pray: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :pray:

:thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:

wie pendelt ?

bij het speelhoekje/voorspellingen topic.

gr. Nienke

Ik kan ineens geen lijstjej meer maken zoals ik dat eerder deed…

dus deze is helaas niet transparant.

Hoe ik dat nou weer voor elkaar heb gekregen :eh:

Mooi lijstje hoor Beppie, niks mis mee.

Vandaag een duidelijke tempstijging :dance:, ondanks dat ik heel vroeg wakker was…

mooi lijstje hoor :thumbup:

Mooi Lieke!

En nu maar weer wachten…

Ga je nu weer vroeg testen denk je?

Mn temp vanmorgen weer 36.87 :pray:

bedankt dames :oops: