Wannabe mama's! Deel 3

hier nog helemaal niks , geen klachten die op ongie kunnen lijken, maar ja alleen met vlagen misselijk en (.)(.) au

Lieke ben jij de volgende? :inlove:

Ik wacht ook geduldig af voor deze ronde…

Hartkloppingen is wel een duidelijke zwangerschapskwaal :mrgreen: :pray:

Over 4 dagen zullen we t weten… :pray:

Voor jullie zal ik ook goed gaa duimen dames!!

Heel lief dat jullie zo hard voor me duimen… echt waar.

Ik durf zelf nergens op te hopen.

:thumbup: :thumbup: Lieke.

Johanna, technisch gezien heeft het geen zin meer om na de eisprong te klussen (de zaadjes doen een paar uren over het afleggen van de afstand en de eisprong duurt maar eventjes), maar er zullen vast uitzonderingen zijn. misschien zit er wel een olympisch kampioentje tussen :smiley:

Het is weer hetzelfde als vorige cyclus geloof ik. hier komende de NOD er weer aan voor sommigen, en tegelijkertijd hebben wij onze klusdagen. alhoewel het duurt nog ff. ik ga uit van aankomend weekend, maar das nog te vroeg denk…

gr. Nienke

Johanna …

De eisprong of ovulatie is het moment waarop de rijpe Graafse follikel barst en de eicel vrijkomt.Dat gebeurt ongeveer 14 dagen (Luteale fase) voor het einde van de menstruele cyclus. Nadien blijft de eicel ongeveer 72 uur in de ampulla. Maar ze is slechts gedurende 24 uur na de eisprong bevruchtbaar.De bevruchting moet zich bijgevolg ten laatste op die plaats voltrekken

De eicel blijft na de eisprong een paar uur leven, maar zaadcellen leven veel langer. Die kunnen het soms wel een week vol houden (er zijn zelfs gevallen bekend dat zaadcellen meer dan 10 dagen in leven bleven. Dat betekent dat je gemiddeld zeven dagen vruchtbaar bent. De kans op bevruchting is op het moment van de eisprong tot een halve dag erna het grootste. Zelfs drie keer zoveel als in de zeven dagen voor de eisprong.

Dus je hebt 24 uur vanaf je eisprong :wink:

Zaadjes doen er zo een 5 tot 8 uur over tot ze bij de eicel zijn :wink:

:mrgreen:

handige informatie :thumbup:

:dance: :dance: oh ik heb een licht streepje op de ovulatietest :dance: :dance: dus als ik mij niet vergis zou dat toch wel betekenen dat m’n ei eraan zit te komen en ik dus weer een korte cyclus heb :dance: :dance:

Al weer een paar die vlak voor NOD zitten. Spannend hoor! Succes ermee.

Angel,

Ik heb zelf heel vaak vaag getest met een ovutest, ver voor, kort voor en na de eisrpong. Ook gebeurde het dat het eerst duidelijk, maar toch nog niet helemaal fel was en daarna juist weer vaker.

Het gaf mij vooral frustraties, Dus ik hoop dat het bij jou wel steeds duidelijker wordt en dat je eisprong eraan zit te komen.

Boa: oh… dat is balen dan met die ovulatietesten

Alleen een duidelijke streep is toch een teken van ovulatie?

ik dacht een lichte dat je dan vlakbij je ei zat

Weet niet wel merk ovutest je gebruikt?

In elk geval is het de bedoeling dat de strepen even dik zijn, of dat de teststreep zelfs dikker is dan de controlestreep (ik heb wel eens die van matcare gebruikt, die vond ik niet zo duidelijk). Een lichte streepje betekent misschien wel dat je in de dagen voor je eisprong zit.

Boa, testte je toen 1 x per dag? Dan zou je nl. zelfs je eisprong kunnen missen als je een korte LH piek hebt. Twee keer per dag testen is alleen weer zo duur.

:? Ja zo dacht ik ook. Dat leek me heel logisch, van licht naar steeds donkerder!!!

Maar zo hoeft het bij een ovulatie dus niet te zijn.

Ik heb eigenlijk maar 1 keer een positive test gehad. De dag daarvoor was ie bijna niet te zien zo licht en de volgende dag dus heeeel donker.

(heb er ook maar 3 keer mee geexperimenteerd) De laatste keer was ik te laat begonnen, toen had ik die dag al mijn eisprong gehad (dag 10 erg vroeg tov de laatste cycli) en heb ik dus voor niets nog 6 dagen getest.

Alle dagen was er nog een streepje, het wisselde wel in vaagheid, het werd dus ook niet steeds vaker.

Nogmaals, het lag aan mijzelf dat ik te laat of te kort teste. Maar ik werd er gewoon chagerijnig van dat ik steeds maar niet die eisprong kon vinden.

Lieke,

Ja daar heb ik ook wel van gehoord. Dat is inderdaad best wel weer prijzig, ook al zijn ze ong. 1 euro per stuk bij Sensitest. Als je meer dan een week moet testen omdat je eisprong na een MK niet regelmatig is, dan is het toch wel weer prijzig.

Eigenlijk wil ik liever gewoon regelmatig vrijen. Dan zit je in ieder geval goed.

op de verpakking staat testjezelf.nu ovulatietesten

ik ben vroeg begonnen met testen en heb dan ook 3 zonder ook maar een streepje gehad en nu dan een heel licht streepje

@Vuegje wrote:

Johanna …

De eisprong of ovulatie is het moment waarop de rijpe Graafse follikel barst en de eicel vrijkomt.Dat gebeurt ongeveer 14 dagen (Luteale fase) voor het einde van de menstruele cyclus. Nadien blijft de eicel ongeveer 72 uur in de ampulla. Maar ze is slechts gedurende 24 uur na de eisprong bevruchtbaar.De bevruchting moet zich bijgevolg ten laatste op die plaats voltrekken

De eicel blijft na de eisprong een paar uur leven, maar zaadcellen leven veel langer. Die kunnen het soms wel een week vol houden (er zijn zelfs gevallen bekend dat zaadcellen meer dan 10 dagen in leven bleven. Dat betekent dat je gemiddeld zeven dagen vruchtbaar bent. De kans op bevruchting is op het moment van de eisprong tot een halve dag erna het grootste. Zelfs drie keer zoveel als in de zeven dagen voor de eisprong.

Dus je hebt 24 uur vanaf je eisprong :wink:

Zaadjes doen er zo een 5 tot 8 uur over tot ze bij de eicel zijn :wink:

:mrgreen:

Kijk, daar heb ik wat aan :dance:

Bedankt voor je info :-*

geen probleem :wink:

Sux6!!!