Bella, we zitten wel in de medische molen, alleen doen we het nu even wat rustig aan om het zo maar te zeggen.
Ik ben na een paar maanden nadat ik met de pil ben gestopt al naar de gyn gestuurd door de huisarts.
Dit omdat mijn cyclus voor dat ik met de pil begon ook al hopeloos was.
Conclusie was dat ik gewoon geen eisprong had… en ja, die heb je wel nodig…
Na een kuur Clomid raakte ik zwanger, maar na 11 weken kreeg ik een MK (dit was een jaar na het stoppen met de pil)
Toen ben ik naar een internist gestuurd, omdat het ook aan mijn schilklier kon liggen.
Die was inderdaad te traag en sinds ik daar medicijnen voor heb is mijn cyclus weer ‘goed’ (rond de 32 dagen, soms iets langer).
De MK zou kunnen komen door de trage schildklier, maar dat weten we niet zeker.
Met mij is nu dus alles in principe goed, dus ik ben al een hele tijd niet naar de gyn geweest.
Mijn hubbie is in december geopereerd en hij moet nog steeds voor een onderzoek, dus dat wachten we ook nog even af.
Wat er daarna gaat en kan gebeuren weet ik niet, maar dat zien we dan wel.
We blijven hopen…
(dit was even het verhaal in een notendop)
Liefs Esther :**:
Esther, bij Ziekenboeg staat ook een onderwerp over trage schildklier en nu heb ik net iemand ge-pbt (???) met mijn verhaal… ik zal het hier even kopiëren…
"Bij de eerste twee zwangerschappen is er totaal niet gekeken naar mijn bloedwaardes. Bij de eerste dacht ik zelf dat het allemaal wel goed was, ik voelde me goed, enz… Toen deze een mk werd, heb ik mij meer verdiept in het zwanger zijn en gezond zijn…
Bij de tweede zwangerschap heb ik 3000x aangegeven dat ze mijn bloed moesten onderzoeken, want ik had het gevoel dat mijn suiker en schildklier niet goed waren. Daar hebben ze niet naar geluisterd en ook dit werd een mk. (En dit wijt ik nog steeds aan suiker (door overgewicht)…)
Bij de derde zwangerschap was ik onder behandeling in een ander ziekenhuis. Daar heb ik erop aangedrongen dat ze mijn bloed moesten nakijken. Daar deden ze in eerste instantie heel luchtig over : “nah… dat is helemaal niet nodig hoor!” Maar ze hebben wel geluisterd alleen al om mij gerust te stellen. De waardes waren allemaal goed, maar helaas werd dit ook een mk.
Dus ja… ook een volgende keer eis ik dat ze mijn bloed nakijken…
Moet nu trouwens toch wel met mijn auto-imuunziekte… "
Als je weer zwanger bent, eis dan ook dat ze je schildklierwaardes checken! Die tip krijg ik van meerdere meiden hier op het forum!
Bedankt meiden, voor het duimen. Tot nu toe helpt het wel, want ondanks dat ik nog steeds het gevoel heb dat ik elk moment ongesteld kan worden is er nog niks gesignaleerd hier.
Deborah heb jij al getest?
Ik wacht nog even… Heb al zo veel geld gespendeerd aan testen dat ik nu m’n lesje wel geleerd heb :lol:
Deborah, Olivia May… jullie houden het wel spannend hoor! Poeh… ik denk dat ik al 7 testen verder zou zijn… (ik zit er ook aan te denken om aandelen in Clear Blue te kopen… :mrgreen: )
Mijn vorige cyclus was voor mijn doen supernetjes… 33 dagen ( normaal tussen 33 en 44 !), had zo gehoopt dat ik nu ook op tijd mijn eisprong had, maar zit nu alweer op dag 29 en mijn temp. is nog laag…
Morgen naar de gyn, dan krijg ik de uitslag vh bloedonderzoek of ik wel een goede eisprong heb gehad. Duimen jullie dat alles goed is?
Volgens mij zijn er hier nog meer met een lange, onregelmatige cyclus, balen he? helemaal als je graag zwanger wilt worden!
Ik houd jullie op de hoogte en ga ondertussen heel hard voor iedereen die overtijd is of tegen haar NOD aanzit…
Die van mij klopt niet meer dus, 5 augustus. Ik wacht morgen nog even af en anders mag ie wel bijgesteld worden!
Hoi Daantje, ik ken het hoor, hier ook lang en onregelmatig, altijd al geweest. Bij Kaylee hebben we echt geluk gehad, meteen zwanger na het stoppen met de pil (nagerekend was dat een 40-dagen cyclus ongeveer). Nu heb ik dus ovulatietesten gebruikt en weet ik dat deze cyclus 36 dagen wordt. Het geeft me iig een stuk rust om te weten wanneer ik ongesteld moet worden (al is het wel een duur grapje zo haha).
Nou het wordt toch wel weer eens tijd voor een zwangere hier, vinden jullie ook niet
Een onregelmatige cyclus is iets wat ik helemaal niet ken - eerder zo regelmatig als wat - maar als ik zo lees is dat knap vervelend vooral als je zwanger wilt worden.
Merken jullie lichamelijk niet dat je ei eraan komt??
Nou het wordt toch wel weer eens tijd voor een zwangere hier, vinden jullie ook niet
:wink:
Okee dan..... zal ik stiekempjes verklappen dat wij zojuist zwaar geshockeerd werden door een lichte plus op de test :shock: :o :lol: :mrgreen: :inlove:
Morgen nog maar eens kijken.
Echt raar want ik had echt het idee dat ik flink ongesteld zou worden. So far voor m'n geweldige vrouwelijke intuitie :liar:
Deborah, knap hoor dat je kunt wachten tot zaterdag!
Bullie, nieuws?
Verder meiden flink aan het klussen :inlove: ?
En Noortje, ik doe mee, hoor, beleggen in ClearBlue. :lol: (Ben ik zelf m'n grootste sponsor)
Lastig hoor, Vicky en Daantje, zo'n onregelmatige cyclus. Fijn dat er ovulatietesten bestaan, weet je ten minste een beetje waar je aan toe bent. (En het scheelt je een hoop geld aan zwangerschapstesten als je cyclus weer wat langer is).
Meiden ik laat gauw weer weten of het echt wat wordt hier of niet. Maar ik heb goede hoop!
Groetjes,
OliviaMay