Hoi dames,
Hierbij een vraag naar jullie redenen om dit wel of niet te doen. Zelf hebben wij dit bewust NIET gedaan.
Steeds vaker zie je mensen lopen met een jonge baby in de maxi cosi in de stad, in de winkels, etc. Naar wat ons verteld was, was en is dit slecht voor de ontwikkeling van de rug van de kleine. Ook onder het mom van het is een autostoel en dient dus alleen daarvoor gebruikt te worden.
Nu was ik onlangs met mijn dochter in het ziekenhuis voor de heupjes en kon ik het niet nalaten om het eens te vragen aan de kinderorthopeed hoe en was. Hij beaamde inderdaad dat het voor de jonge babies beter is om dit niet te doen.
Maar hoe komt het dan dat je het toch veel vaker ziet. Wat zijn de beweegredenen om dit wel te doen? Ik ben er erg benieuwd naar.
Bij mijn dochter werd hij alleen gebruik voor autoritjes inderdaad!
Nu hebben we een KidCar, (nog) geen auto, en zal ik hem ook daarvoor gebruiken, maar die optie staat er niet bij, dus vandaar mijn antwoord: Ja, alleen in de auto.
Ik heb de maxi cosi echt alleen voor autoritjes gebruikt
Indd zie mensen altijd in de stad lopen met de maxi cosi dat is zooo slecht.
Moet toch ook niet lekker liggen zo een paar uur !!
Hier ging ze altijd gewoon de kinderwagen in veel prettiger voor zo’n kleintje.
Kindjes mogen maximaal een uur á anderhalf uur in de maxicosi dus voor een boodschap (als we met de auto weg waren) lag ze inderdaad in de maxicosi.
Hoe weten jullie hoe lang kindjes in de maxicosi liggen overigens?
Oh ja, mijn stem gaat dus naar: voor snelle boodschappen.
Dat weet je indd niet…
Maar vind gewoon het is een kleine moeite om je kindje in de kinderwagen te leggen.
waarom onnodig in de maxi cosi laten liggen ??
@romata wrote:
Dat weet je indd niet…
Maar vind gewoon het is een kleine moeite om je kindje in de kinderwagen te leggen.
waarom onnodig in de maxi cosi laten liggen ??
Waarom niet? Weet jij wat voor auto iemand heeft? Of dat ze bij Ikea rondlopen en er ook nog een kast in de kofferbak moet? Je wéét het niet, dat is mijn punt.
Je bepaalt niet voor een ander of het onnodig is toch?
En als je kindje anderhalf uur per dag schadevrij in de maxi cosi mag dan zie ik het probleem niet zo
In principe alleen in de auto.
Alleen slaapt Noah erg ondiep, dus zodra ik hem wil overleggen is het wakker en brullen, bijna niet meer in slaap te krijgen.
Bij Tommy kon mijn maxicosi niet op mijn wagen dus die tilde ik altijd over en sliep door. Ook toen het wel kon (wagen ging kapot), deeed ik het niet. Hij was het al zo gewend
Noah dus niet, dus zou ik voor een klein boodschapje of iets, Noah twee keer uit zijn slaap moeten halen en laten brullen totdat hij weer slaapt en soms ook helemaal niet ( gezellig een oververmoeid kind door het kruitvat lopen en iedereen die in de wagen hem wil troosten, AFBLIJVEN!). Nee hoor, dan gaat die lekker in de maxi cosi mee en slaapt verder. Voor de langere einden natuurlijk niet, dan in de wagen of in de draagdoek.
Romata: het is inderdaad een kleine moeite,maar je moet wel een baby hebben die er tegen kan!
Meestal alleen in de auto, soms ook wel eens voor een boodschap… Wij doen op zaterdag de wekelijkse boodschappen, toen klikten we de cosi gewoon op het onderstel en namen hem zo mee naar binnen. Stuk minder omslachtig dan uit de cosi, in de kinderwagen, uit de kinderwagen, weer in de cosi en dat in minder dan een half uur.
Overigens heb ik geen rijbewijs en zaten mijn kinderen sowieso alleen maar in het weekend in de maxi cosi… Dan kan het imo ook geen kwaad om hem er even in te laten liggen om een boodschap te doen.
Hier snelle boodschap en idd af en toe in de Makro of Ikea, Langer dan 1,5 uur ligt hij er niet in.
Als we de stad in gaan zit hij in de wandelwagen
ik doe dat ook weleens
dat is misschien maar 1x in de week of zo
en dan idd niet langer als 1,5 uur
zometeen gaan we even bij het voetballen kijken dan vindt ik het handiger om het zo te doen
overigens wordt hij er toch vaak uitgehaald :mrgreen:
maar het is niet iets voor uren en dagelijks vindt ik
als ik weet dat we langer weg blijven gaat de kinderwagenbak mee :thumbup:
ik heb met duco ook alleen n de auto gebruikt en had geen rijbewijs en paste hij ook niet op het onderstel van mijn wagen
nu wel nu heb k een nieuwe wagen maar nog wel de maxi cosi van duco en dit past op elkaar ik vond het zonde om ook een nieuwe maxi cosi te kopen terwijl ik er al 1 heb
en nu zal ik hem wel iets meer gebruiken want ik heb nu zelf een rijbewijs maar ook plek genoeg in de auto voor de hele kinderwagen dus ik ga voor de kinderwagen het meest gebruiken en daar bij het dorp om boodschappen te doen is 10 min lopen dus zoon wandeling vind ik dan ook wel lekker met de wagen
Toevallig net weer een stuk gelezen over op vakantie met de auto…er staat toch echt overal dat het een misvatting is dat kinderen niet lang in de MC mogen…Iig om de 2 uur een stop en je kindje er even uithalen.
Wij zijn het niet van plan hoor, maar ik ga ook wel eens boodschappen doen met de MC en ook wel eens de stad in. Als we echt gaan wandelen of met zn 2en zijn neem ik wel de wagenbak mee, maar ook dan vind ik het niet prettig voor dr als ze dáár lang in ligt…zeker niet als ze gewoon wakker is…ze moet lekker kunnen spelen!
2 uur is hier hoe dan ook max! Wandelwagen, kinderwagenbak en MC
Hier gebruiken we de maxi cosi alleen in de auto!
Soms als ik naar de stad ga sleep ik niet heel mijn wagenbak mee, ondanks mijn station car Maar ik ben dan niet langer dan een uur weg dus een uurtje in de maxicosi kan wel! Mij zul je dus ook een snelle boodschap zien doen in de stad, maar hoe kan iemand anders oordelen hoelang ik mijn uk erin laat! In mijn geval nooit meer dan een uur! Maarja andere mensen kunnen ook opmaken dat ik ga shoppen en paar uur onderweg ben wat niet het geval is
Verder bij uitzondering 2,5 als we een bezoek ver weg brengen maar dan gaat ze de rest van de dag plat
k heb altijd medelij met die ukkies, het lijkt me totaaaal niet lekke rliggen! dus daarom doe ik de kinderwagenbak er maar bij!
Naar mijn zus, moeder, vader of schoonvader (moeder) gaan we met de wagen bak (we zijn afhankelijk van de trein.)
- omdat Riley dan nog moet slapen en hun allemaal geen bedje hebben waar ik hem neer kan leggen, en het is niet alsof ik een uurtje heen ga, aangezien ze niet dichtbij wonen ben al 3 uur onderweg naar mijn moeder.
- het ligt prettiger voor hem.
maar naar de winkel hier om snel boodschappen te doen, en dan met name meerdere boodschappen klik in de MC er wel op.
Ben dan meestal halfuurtje van huis af.
Maar lange ritten of naar de stad gaat hij in de wagenbak.
Hoe doen jullie dat trouwens dan met reizen als jullie langer dan 1,5 uur onderweg zijn?
Alleen in de auto…
Bij de oudste 2 gebruikte ik de maxi cosi alleen in de auto maar bij de jongste ook iets langer op de quinny zapp, bij kleine boodschapjes en het naar school brengen en halen van de oudste. Dan zat hij in de auto al in de maxi cosi en daarna was het hup maxi cosi op de zapp, zo kon hij lekker blijven slapen. Maar dit was dus nooit langer dan 20 minuten.
We hadden niet zo’n hele grote wieg dus op een gegeven moment lagen zowel Nikki als Lotte (2 lange dames) met hun hoofd tegen de rand. Ze waren alleen nog niet oud genoeg voor de buggy zit. Vandaar dat we afwisselden met buggy zit in lage stand en maxicosi op het frame.
Als ik al dorp of stad in ging was het eigenlijk nooit veel langer dan een uur, hooguit 2. Wandelen met de hond was en is niet langer dan een uur. heb het nooit een probleem gevonden. Rest van de tijd kon ze heerlijk spartelen of in bed liggen.
Hier ook alleen in de auto of voor een snelle boodschap.
Maar het is wel grappig dat artsen hier ook in verschillen…
Reno lag een paar weken terug in het zh. Op de kamer was ook een meisje met reflux. Dit kindje lag bijna de hele dag in de mc.
Ook gevraagd of dit wel kon en het kon makkelijk als het kindje maar elke 2 uur minimaal een half uur plat ligt…