wij gebruiken de maxicosi alleen in de auto
voor boodschappen/stad/wandelen/ect gebruiken wij de kinderwagen of draagzak
hoi,
ik gebruikte hem alleen in de auto tot ik bij de kinderarts kwam die heeft hem speciaal voor dylan aangepast omdat een plat hoofdje heeft nu mag ik hem ook gebruiken als ik naar de winkel moet of als hij wakker is hem in de maxie cosie zetten in de box.
dus het kan niet altijd kwaad.
groetjes willie
ik gebruik de mc voor in de auto en het stukje van de parkeerplaats naar het kdv. heel soms ook als ik onverhoopt naar het dorp ga, maar dat is dan nooit lang want dan heb ik geen onderstel bij. dus enkel 1 winkel in en uit.
mijn kleine en mijn dochter toendertijd willen absoluut niet in de kinderwagen bak ze blijven dan huilen.
En in de maxi zijn ze wel rustig en vallen zelfs in slaap.
Tjah en ik loop nu eenmaal liever 2x per dag met een slapend of rustig kindje naar en van school dan met een kindje dat alles bij elkaar schreeuwt.Zo ook boodschappen doen .Dat is natuurlijk allemaal niet langer dan een uur achter elkaar.
Ik kan een moeder waarvan het kindje veel huilde en haar KA advisserde om de kleine in de maxi of in de wipper(voeten op de middelste stand en rug op de middelste stand) te zetten omdat ze dan rustiger zijn omdat ze zich geborgen voelen en dat zou niet schadelijk zijn.
Ik gebruik hem alleen in de auto.
Een aantal jaartjes terug zei mijn balletlerares die ook fysio is: ik zie de mc generatie. Die kinderen kunnen als zij zitten niet de benen plat voor zich neerleggen, benen blijven iets gebogen. ( met een leeftijd van 4 jaar). Onderrug bleef ook iets gebogen.
Raar, dat heb ik altijd onthouden…
Nou de mijne vond de cosi echt veel leuker dan de kinderwagenbak. Vanaf 2 maanden vond ie daar niks aan. Tot 3 maanden daarin laten liggen, maar ja nog te klein voor de wandelwageninzet. Dus lekker in de cosi op het onderstel gedaan. Hij vond het geweldig en viel vaak in slaap dus wat er zo verschrikkelijk aan is zie ik niet echt :think: :roll: .
Hij had ook een heerlijke voetenzak dus hij lag lekker warm. En winkelen doe ik normaal ook niet superlang (heb er een hekel aan) dus zolang zat ie ook niet in de Maxicosi en ik gebruikte hem ook nogal eens als ik even snel een rondje met de hond ging doen.
Nu ligt hij nog heel sporadisch in de maxicosi op het onderstel. Meestal als we wat verder weg gaan naar een winkel ofzo en hij is onderweg in slaap gevallen. Als ik hem dan overzet naar de kinderwagen of buggy wordt ie wakker, dus klik ik hem meestal nog even op het onderstel.
Nogmaals, Dylan vond het gewoon veel leuker en gelukkig hoef ik aan niemand verantwoording af te leggen :mrgreen: , maar ik vind soms wel dat er hier snel met een oordeel klaar wordt gestaan. En medelijden hoef je al helemaal niet met mijn kind te hebben…
Hoi,
Hier gaat Daan altijd in de maxi cosi als ik Sanne naar de Psz breng of een kleine boodschap moet doen. Dit gaan dan over een 30 min á 45 min.
Maar dit is meer omdat meneer niet meer in de wandelwagen past en nog niet echt goed in de buggy(zit) kan zitten.
Een soort tussenoplossing dus
Grt. Claudia
hier ook in de auto / kleine boodschapjes en soms als ze in slaap is gevallen dan laat ik haar daar in liggen…
tja moeilijke inslaper dus dan maar zo… dan eentje die oververmoeit raakt…
is ze niet in de maxi cosi dan ligt ze lekker op haar kleedje in de box of op de grond…
na het eten in de wipper uitbuiken
en op kdv-dagen even uitbuiken in de mc… kan niet anders…
ben er niet zo heel stipt mee, qua tijd dat ze erin zit…
want de rest van de tijd ligt ze afgezien de tijd dat we knuffelen :inlove:
Inderdaad, Riley slaapt ook heel moeilijk in, en als hij dan in de Maxi cosi in slaap gevallen is, dan ga ik hem niet overbodig wakker maken.
charity, ons is dat ook gezegd! Riley wil graag geknuffeld worden, en de eerste weken sliep hij in de bak, maar moest wel helemaal ingepakt zijn, dus echt dat hij klem lag!
Wij gebruikten hem in de auto en ook voor snelle boodschappen.
Ben ook wel eens de stad in geweest hoor maar als het een halve dag ging duren nam ik de reisbak mee hoor.
Y vond het heerlijk in de maxicosi. In de reismand kon hij niets zien nl.
Dus vanaf een mnd of 3 wilde hij liever in de mc dan in de reismand. Vanaf 4-5 mnd overigens ging hij al in de gewone wagen en paste hij niet meer in de reisbak.
Ja, wij gebruikten de maxi cosi voor meer dan alleen in de auto.
Bij A. niet want toen had ik geen kinderwagen waar de mc op kon en ik reed zelf geen auto, dus hup kinderwagen mee in de bus.
Bij P. had ik wel zo een wagen en hoewel ik geen plannen had in de richting van full time gebruik, kregen wij een huilbaby die lactoseintolerant bleek en het uitschreeuwde van de buikpijn.
De comma houding gaf hem verlichting en dus heeft hij vaker dan normaal en ook wel langer dan normaal in de mc gezeten. Op wiens advies? Dat van de kinderarts! het eerste wat hij zei was, soms moet je een x risico nemen om een ander probleem op te lossen. P. heeft zelfs wel eens 4 uur geslapen in de mc en geloof me… als je kind 18 uur per dag huilt en dan een keer lekker kan slapen omdat hij dubbelgevouwen geen pijn heeft, dan laat je hem slapen hoor.
Bij M hebben we hem nooit “bewust” te lang laten liggen, maar als we het idee hadden dat we het uur aan het overschrijden waren, dan namen we hem op en liepen zo weer een uur met hem op de arm voordat we de rit naar huis maakten.
Waarom geen kinderwagen? Simpel… we hebben 3 kinderen en in veel gevallen ligt er dus meer in de auto dan een leeg bodemoppervlak. De kinderwagen MET bak kan echt niet altijd mee.
Net wat eerder is gezegd, je weet niet hoelang mensen zo een kleine er al in hebben zitten, je weet niet of het kindje gezond is of niet en juist baat kan hebben op andere vlakken van de houding die de MC afdwingt (want ik weet inmiddels dat kinderen met hevige buikpijn of refluxen vaak het lekkerst liggen in een mc en dat is dus allerminst zielig!) Je weet niet of mensen een grote of kleine kofferbak hebben. ect…
Wij hebben gelukkig nog een lekker grote Engelse kinderwagen, waar hij nog makkelijk in past, maar de ellende met die nieuwe modellen kinderwagens is dat ze zo raar klein zijn! Als wij dus ergens gaan winkelen, en we nemen ons zoontje mee, dan moet hij wel in de maxi cosi op het onderstel van de mutsy, omdat hij niet meer in die kinderwagenbak past. En de Engelse wagen krijgen we absoluut niet mee in de auto. maar ik vind sowieso dan al 2 uur maximaal. Ik ga liever hier de stad in met de Engelse waar hij gewoon goed in ligt. Maar met die rare kinderwagens van nu kan het denk ik niet altijd anders, zolang je kindje nog niet kan zitten en niet meer in de kinderwagen bak past
Hier wel de maxi cosi gebruikt voor een snelle boodschap of even stadten. Dit omdat mijn dochter een verborgen reflux heeft en niet plat kan en mag liggen en de MC houding het fijnste is voor efluxbaby’s. Ze heeft er zelfs overdag wel eens tijden in gezeten, o mdat dat het enigste was wat ze wilode.
Ik heb het hier met de ka over gehad, omdat ik dit bij mijn zoon nooit gedaan heb juist ivm het ruggetje.
Mijn ka gaf aan dat het mbt mijn dochter kiezen was uit 2 kwaden en dat we in dat stadium van de reflux toch voor de MC moesten kiezen.
(mijn dochter heeft een a-typische verborgen reflux, gaat gepaard met blauw worden en het bewustzijn verliezen. Nu heeft ze dat gelukkig niet meer dat ze bewusteloos raakt, maar de eerste 2 maanden van haar leven wel)
Hier gebruik ik de maxicosi in de bakfiets. Daar past geen wandelwagen in, dus voor korte boodschappen nam ik mijn kleintje gewoon in de maxicosi mee de stad in. Doe het nog weleens als ze net lekker ligt te slapen. (maar het wordt wel erg zwaar tillen voor mij) Ga ik wat langer winkelen, of is ze wakker, dan gaat ze in de draagdoek.
Met het niet lekker liggen valt het volgens mij erg mee: vanaf het begin vindt Lily de wandelwagen vreselijk en de maxicosi geweldig.
Als ik vanuit huis ga wandelen of lang de stad in ga dan gaat mijn dochter in de kinderwagenbak. Maar zoals met koninginnedag dan zit ze in het autostoeltje op het onderstel. Geen 2 uur, maar toch wel een uurtje. Ze vindt het prachtig om te kijken en dat kan ze niet in de kinderwagen. Maar over het algemeen dus de kinderwagen maar voor korte boodschappen dus wel de autostoel.
Over het algemeen ligt Imme lekker in de kinderwagenbak. Maar ik laat haar regelmatig in de mc liggen als ik Juul van het kdv heb opgehaald en ze slaapt lekker. Dan heb ik tenminste de kans om iets rustiger te koken.
Nu moet ik wel zeggen dat we een Mutsy hebben en de easy 2 go autostoel erbij hebben. Deze kun je op het onderstel klikken en achterover kantelen, zo ligt je kindje lekkerder en niet zo erg in zit houding…
hoi meiden,
wat een verschillende reacties. Harstikke leuk en leerzaam denk ik zo. Ook om meer begrip op te brengen als je iemand in de stad met een heel kleintje in de mc ziet. Er kan een verhaal achter zitten. Dit had ik nooit zo gezien.
Onze meid gaat zelf alleen in de auto in de mc. Met kleine boodschappen gaat ze in de wandelwagen of even in de buikdrager.
Met autoritten welke langer duurde dan 2 uur ging ze, mits ze wakker was na 1,5 uur voor 15 minuten even vlak.
Groet
Judith
floris heeft mischien net 4x in de grote bak gelegen…daarbuiten alleen maar in de maci cosi hoor :lol: uren achter elkaar de stad in doe ik toch niet ,maar even een half uurtje of een uurtje de stad in met de maxi cosi 1x in de week kan echt totaal geen enkele kwaad.ook met boodcchappen doen lag hij er in,en kon zo heerlijk om zich heen kijken en lachen naar iedereen :inlove: .
de bak wou hij niet eens in eigelijk hahaha zodra ik hem daar inlegde was het brullen geblazen.hij moest van zich af kunnen kijken.
meneer was een winterkindje dus heerlijk in een warm skipakje in de cosi hoor. :inlove: :thumbup: