wakker maken of niet??

We hebben nu al twee avonden achter elkaar dat we ons meisje om 19.00 de fles geven en dan op bed leggen. Om 23.00 mag ze dan weer een voeding. Gister heb ik dr in dr slaap een fles gegeven, want tijdens t verschonen werd ze zelfs niet wakker.

Om 04.00 kwam ze alleen om een voeding weer.

Zal ik dr nu wakker maken en voeden, of laten slapen en kijken wat ze doet…???



Edit beheer: flesvoedingsvraag---->flesvoeding

ik zou denk ik kijken hoe ze het doet als je ze niet wakker maakt.

Wel in de gaten houden of ze genoeg drinkt, maar misschien dat ze de laatste voeding al gaat laten vallen.

Hoeveel weegt ze nu?

W ij hebben Fenne ook al heel snel laten liggen totdat ze zelf kwam, dan breidde ik dat overdag wel weer recht als ze (en ik) wakkerder was!

Fenne sliep ook met 4 weken al een nacht van 6 uur!

Zij dronk dan wel al dr flessen keurig leeg, dus dat scheelt misschien ook wel.

Lastig…je kunt beter hebben dat ze de nachtvoeding laten vallen :mrgreen:



Kun je die fles van 19 uur langzaam gaan opschuiven naar bijv 20/21 uur? Zo deden wij dat in elk geval. Vervolgens schoof ook de nachtvoeding langzaam door naar de ochtend.



T.ygo kreeg ik ook al snel niet wakker voor die voeding van 23 uur en heb ik toen ook vrij snel laten liggen. Hij kreeg toen om 21/21.30 uur zijn laatste fles.

Maar die was goed aan gewicht :wink:

Ze weegt nu 4 kg. Overdag drinkt ze keurig al dr flesjes leeg!

Ik heb dr nu dus om 23.30 in dr slaap de fles gegeven en toen kwam ze alweer om 02.45 :shock: Toen was t ook drama tot 05.00 met huilen en tutje kwijt zijn.

Vanavond ga ik dr idd maar eens lekker laten liggen denk ik.

Wel liever de nachtvoeding kwijt, maar t is nu al 2wk ongeacht hoelaat de fles was ( 21.00 of 23.00 ) dat ze tussen 3 en 4 uur komt.

ik zou gewoon een fles geven wanneer ze komt en lekker laten slapen als ze slaapt :smiley:

Ik hoorde in de vakantie een verhaal van andere mensen die op een gegeven moment de laatste fles later gingen geven (van 22:00 naar 23:00) zodat het kindje net wat langer zou slapen en mooi om 6:00-7:00 wakker zou worden. Echter werd het kind om 23:00 niet (goed) wakker en ging het ineens weer om een nachtvoeding vragen. Nou weet ik dat de situatie bij jou anders is, maar zij hadden het advies van de cb gekregen om die laatste fles niet om 23:00 al slapend te geven omdat je zo’n kindje dan uit de diepste slaap haalt en ze daardoor weer korter na die fles een voeding willen.

Snap je het nog?



Ik zou overigens denk ik gewoon kijken wat ze doet.

ik snap m, ze gaan daardoor onrustiger slapen, waardoor ze juist weer eerder wakker worden voor een voeding!



Ze ligt nu nog mopperend te huilen en slaapt nog niet. Zodadelijk maar weer even speentje geven en een aai over de bol.

Juist! Overigens gingen zij de fles dus weer om 22:00 geven.

ze ligt nu lekker te slapen en dat laat ik dr vanavond dus ook gewoon maar doen. Eens kijken wat ze gaat doen strakjes… :pray:

Ben benieuwd hoe laat ze dan komt!

ik ook :shifty:



Laat t morgen weten :thumbup:

Nou de eerste keer kwam ze om 1.30 en is ze gelijk weer gaan slapen na dr flesje!

Daarna was t 05.30 en had ze krampen…uiteindelijk bij me in slaap gevallen en toen om 06.45 weer een fles.

Heeft ze toch 6,5 uur zonder fles gedaan! :clap:

Of ben je er zelf niet blij mee?

ja absoluut!! Nu alleen nog zover zien te krijgen dat t wat christelijkere tijden worden :wink:



En natuuuuurlijk kon ik gister om 22.30 niet in slaap komen…

herkenbaar hoor. Sebastian heeft ook de neiging om na de fles van 19.00 langer door te slapen. wel kunnen we hem redelijk wakker maken voor de fles om 23.00. meestal drinkt hij die fles ook leeg. hij krijgt dan een fles van 150 cc en overdag 120cc maar hij wil er nog niet echt op doorslapen. hij komt gewoon na 4 uur weer.

nou ja, we zien wel.



ik zou idd gewoon kijken hoe het gaat. misschien kun je in de fles van 19.00 wat meer doen zodat ze misschien nog iets langer doorslaapt?

Ja dat is inderdaad ook nog een idee… Vanavond eens proberen :thumbup:

J. krijgen we sinds hij naar de opvang gaat ook bijna niet meer wakker voor de fles van 23 uur. hij krijgt hem nu ook niet helemaal meer leeg.

hij krijgt om 19 uur 180 cc en om 23 uur 150 cc.

de nachten slaapt hij al heel lang goed door.

zouden we de voeding van 23 uur kunnen laten vervallen en dan over de dag genomen iets meer voeding geven?



om 19 uur heeft hij altijd wel echt (letterlijk :mrgreen: ) gillende honger, dus die fles uitstellen kan eigenlijk niet echt.

fluppie, de fles van 19 u ietsje groter maken en dan eens proberen? Als het niet werkt kun je het de volgende dag zo weer teurgdraaien.

Naomi wil overdag nog om elke 3 uur een flesje.

Haar laatste fles krijgt ze meestal tussen 20.00 en 21.00 dan slaapt ze tot ongeveer 6.30/7.00 vandaag was het zelfs 7.45.

Ze krijgt flesjes van 150 cc.

Ik kijk altijd aan wat ze wil.

Als ze honger heeft dan laat ze zich wel horen.