wakker maken of niet??

onze kraam zij toendertijd… gewoon om de 3/4 uur wakker maken en snachts laten slapen…



ook is het dat ze nog erg klein zijn, dus ik vind het niet heel erg gek dat ze nog snachts om een voeding komt…



slapende de fles geven… was hij bij beide meiden (en de fles van 23.00 uur hebben wij nog vrij lang gegeven)

hier zelfde als Angela…



Ik ben nooit voorstander geweest van wakker maken… dan maar een paar weken geen ritme.

Maar hier dus tot voorkort geven wanneer ze kwam en dan ging ik gewoon om 21.00 naar bed. Soms had ik dan pech en kwam ze om 22.30, maar ook al vaak dat ze pas rond 3 uur kwam.

Nu zijn we een week of 3 verder en de afgelopen 10 dagen red ze het van 20.30 tot 6.30 uur.

Ze drinkt dan 150 cc en slaapt in.

No-way dat ik d’r ga wakker maken.



Overdag komt ze trouwens om de 3 uur… dus ze tankt zich overdag lekker vol… :mrgreen:

wij laten ook slapen, onze dame ook met geen mogelijkheid wakker te krijgen, verschonen oid helpt ook niet.



Om half negen krijgt ze de laatste en we hebben haar laten liggen. Toen kwam ze om 3.00 uur! Flesje erin en toen door naar half zeven! Ongelooflijk. Nu zijn we twee weken verder en drinkt ze alle flessen van 150+5 leeg (soms krijgt ze nog 30cc als toetje extra) en slaapt ze na de vijfde voeding tot 6.00/6.30. Bizar gewoon.

Van het CB mocht ze wel 8 uur achter elkaar slapen toen ze 1 week was (toen neigde ze er al naar), dus 10 uur zal geen probleem zijn. Heb haar nog wel wakker gemaakt 's nachts toen ze zo lang sliep, maar meer dan 60 cc kreeg ik er niet in en daar deden we dan een uur over.

Heb nu wel de voedingen wat dichter op elkaar, anders kwam ik niet aan vijf voedingen, nu zitten we: 7.00, 9.30, 12.30, 16.30, 20.30 (ongeveer)



Ze poept, plast, drinkt, lacht en is goed alert (en ze slaapt goed)

blijft lastig dus…

Wil dr eigenlijk ook liever niet wakker maken. Ben eerlijk gezegd al blij als ze slaapt. Overdag is ze een slechte slaper namelijk.

Komt moeilijk in slaap en wordt zo makkelijk huilend weer wakker. En eer ik dr dan weer in slaap heb.

Afgelopen dagen heb ik dr toch iedere keer (als ze sliep) in dr slaap gedaan.



Ga vanavond maar weer eens proberen met dr te laten slapen. En dat eens een aantal dagen volhouden.

Moet dr alleen nog overleggen van ledikant naar wiegje bij ons op zolder.

Alhoewel ik me net bedenk dat ik dat vannacht pas ga doen.



Pfff t is de 2e maar met sommige dingen blijf je dan toch onzeker.

@sonja1985 wrote:

blijft lastig dus…

Wil dr eigenlijk ook liever niet wakker maken. Ben eerlijk gezegd al blij als ze slaapt. Overdag is ze een slechte slaper namelijk.

Komt moeilijk in slaap en wordt zo makkelijk huilend weer wakker. En eer ik dr dan weer in slaap heb.

Afgelopen dagen heb ik dr toch iedere keer (als ze sliep) in dr slaap gedaan.



Ga vanavond maar weer eens proberen met dr te laten slapen. En dat eens een aantal dagen volhouden.

Moet dr alleen nog overleggen van ledikant naar wiegje bij ons op zolder.

Alhoewel ik me net bedenk dat ik dat vannacht pas ga doen.



Pfff t is de 2e maar met sommige dingen blijf je dan toch onzeker.




en?? hoe is het gegaan?

Laat dr nu al 2 avonden slapen.

Eergister fles om 19.00 en toen kwam ze om 02.00 en 07.00

Gister fles om 21.00 en toen 01.30 en 06.30 Maar 's avonds had ze veel van dr fles uitgespuugd. Dus honger had ze wel.

Laat dr voortaan ook gewoon slapen. Kan ik zelf ook een keer eerder naar bed. Die nachtvoeding zal ooit wel een keer komen te vervallen hopelijk :wink: