Wafelmix

Ik kan het eigenlijk nergens vinden.

Ik weet dat de lidl het wel eens in de winkel heeft liggen, maar aan ‘wel eens’ heb ik niets.



Ik ben in meerdere ah’s geweest (ook XL), de c1000, de Dekamarkt maar niemand lijkt het te verkopen.



Wie heeft een tip?



Kan ik het zelf maken? is poffertjesmix bv ook geschikt?



Hellup…

zelf maken! Mijn opa maakte vroeger altijd wafels. Toen hij het niet meer kon, heb ik zijn wafelijzer gekregen. Ik maak er nu de lekkerste opawafels mee! :dance: :inlove:



Heb even foto van recept gemaakt, hoop dat je het kan lezen, pb anders je mailadres even!

en dit zijn ze dus. Zo al heerlijk, nog lekkerder met een dot slagroom!

Thanks,



Ik heb zo’n wafelijzer:







Is dat recept daar ook goed voor?

denk het wel, dan kan je 5 bolletjes tegelijk erin leggen. Weet alleen niet of je het hartje dan zo goed krijgt :wink: heb zelf een ijzer met 2 rechthoeken naast elkaar. Anders recept eens proberen met overal te helft van, kan je eens kijken hoe het gaat en of ze smaken :wink:

Je kan ook cakemix met een extra ei gebruiken :wink:

ik zou maar opschieten, anders zijn ze niet op tijd klaar.

Ik lees her en der dat men de poffertjesmix van Koopmans gebruikt om wafels mee te maken?



Onze Lidl heeft het (wafelmix dus) in ieder geval liggen. :slight_smile:

Grappig Fiep…

Dank voor alle tips. Ik ga het recept van Amy eens proberen en de poffertjesmix van Koopmans.

bij onze Emte hebben ze wafelmix van homemade

Jumbo heeft ook wafelmix (weet alleen niet of die ook bij jou in de buurt zit)



Je kunt ook donutdeeg maken en die in het wafelijzer doen (heb ik ook wel eens gedaan bij gebrek aan wafeldeeg :mrgreen: )

geloof me. het is even werk en gedoe met het deeg, maar als je eenmaal opawafels hebt geproefd, wil je niets anders meer :angel: :mrgreen:

Volgens mij kun je bij de leukste taarten shop ook wafelmix kopen :think:

Ik heb ook zo’n hartjes ding en maak het beslag altijd zelf.



Ingredienten:

5 dl melk

300 gram bloem

100 gram boter

75 gram suiker

2 eieren

10 gram bakpoeder

1 zakje vanillesuiker

snuifje zout



Bereidingswijze:

Laat de boter zachtjes smelten in een pan, maar laat het niet bruin worden. Meng de bloem en het bakpoeder goed door elkaar en maak in het midden een kuiltje. Doe er de suiker, vanillesuiker, eieren en zout bij en giet er de gesmolten boter bij.

Roer alles goed door elkaar en giet er langzaam en al roerend de melk bij. Blijf roeren tot je een mooi egale deeg hebt zonder klonters. Laat de deeg dan nog een kwartiertje staan, en je bent klaar om te bakken

Klinkt goed Mutsie…



Pumba, DLTs heeft geen wafelmix helaas…

Bij de Jumbo :wink:

@Amy82 wrote:

geloof me. het is even werk en gedoe met het deeg, maar als je eenmaal opawafels hebt geproefd, wil je niets anders meer :angel: :mrgreen:




Ze spoken al 2 dagen door m’n hoofd! :drool:



Ik heb 't recept gehalveerd en ga het proberen! :thumbup:



(we hebben gisteren wafels gegeten van poffertjesmix, met een eitje erbij en bakpoeder en wat bloem om het wat steviger te maken. Ze waren nog nooit zo snel op! :lol: )

@crien wrote:

@Amy82 wrote:
geloof me. het is even werk en gedoe met het deeg, maar als je eenmaal opawafels hebt geproefd, wil je niets anders meer :angel: :mrgreen:




Ze spoken al 2 dagen door m’n hoofd! :drool:



Ik heb 't recept gehalveerd en ga het proberen! :thumbup:



(we hebben gisteren wafels gegeten van poffertjesmix, met een eitje erbij en bakpoeder en wat bloem om het wat steviger te maken. Ze waren nog nooit zo snel op! :lol: )
wat leuk! Heel veel succes :slight_smile: ik heb altijd ruzie met het deeg, om met 2 lepels een bolletje deeg op het ijzer te doen. Maar het resultaat is echt zo lekker! Ben benieuwd wat je ervan vind! Ik maak ze altijd voor mijn verjaardag, collega’s zijn er weg van :slight_smile:

Oooo, lekker zeg! :drool:



Ik kon niet wachten, dus heb van de buitenkant een koud stukje van 30 gr afgehaald en dat gebakken (2 en een halve min is dat genoeg?)



Had alleen donkere basterdsuiker in huis dus bij mij is 'ie wat bruiner geworden (maar de smaak niet minder! :mrgreen: )



Echt veel lekkerder dan die k&k-wafelmix!



(ik heb het recept in 3-en gedaan:

140gr basterd

110gr boter

2 eieren

250gr bloem

7gr bakpoeder

zakje vanillesuiker

snufje zout



met en vork een brokje eraf gehaald, balletje van gedraaid en dat in het apparaat gedaan, ging prima!)