Wafelmix

Ik weet al wat ik zondag ga maken :mrgreen: :drool: :drool:

@crien wrote:

Oooo, lekker zeg! :drool:



Ik kon niet wachten, dus heb van de buitenkant een koud stukje van 30 gr afgehaald en dat gebakken (2 en een halve min is dat genoeg?)



Had alleen donkere basterdsuiker in huis dus bij mij is 'ie wat bruiner geworden (maar de smaak niet minder! :mrgreen: )



Echt veel lekkerder dan die k&k-wafelmix!



(ik heb het recept in 3-en gedaan:

140gr basterd

110gr boter

2 eieren

250gr bloem

7gr bakpoeder

zakje vanillesuiker

snufje zout



met en vork een brokje eraf gehaald, balletje van gedraaid en dat in het apparaat gedaan, ging prima!)




Er mag iets meer boter in deze hoeveelheden, ze zijn nu wat droog. Ze mogen wat smeuïger maar smaken zo ook goed. Ik zou de volgende keer 120 of 130 gr boter proberen, denk ik :think:

dus de opawafels zijn goedgekeurd? :mrgreen: :dance:

Eefje wentelteefje :lol: :lol: (sorry hoor, kon’t niet laten :oops:)



Hoelang moet “opadeeg” opstijfen, ik heb normaal een recept waarbij het deeg moet rijzen, en daar heb ik zo’n hekel aan.



Zoiets komt bij mij op als poepen, dus als ik wafels wil wil ik wel meteen kunnen gaan bakken.







:-*

geeft niks hoor Wendy :stuck_out_tongue:



heb Jayden ok wenteleefje proberen laten zeggen. het werden wenteleetjes :lol:



deeg opstijven? oh ehh dat doe ik nooit eigenlijk :oops: geloof ik :think: moet ook weer eens wafels gaan bakken geloof ik :drool:



het lekkerste zijn ze met een dot slagroom erop :drool: en met hageslag erbij ofzo :drool:

oja krijg nou wat. het staat idd in het recept, deeg op laten stijven :mrgreen: misschien dat het deeg daarom niet zo makkelijk gaat :wall:

Er staat weer een deegje op te stijven! :mrgreen:



Nu met witte basterdsuiker en met meer boter. Ik ben benieuwd en kan niet wachten :drool:

haha geinspireerd door dit topic afgelopen week ook wafels gemaakt… en idd met slagroom erop natuurlijk :drool: .

Ik heb gisteren pakken van homemade gevonden. Nu ik dat weet kan ik rustig slapen en Amy’s recept binnenkort gaan proberen.



Homemade was :thumbup:

Goed bezig meiden! :thumbup:



geïnspireerd door jullie moet ik binnenkort ook maar weer eens gaan bakken :lol: die wafels zijn zoooooooo lekker :drool: