Goed, ik heb Tom aangemeld voor schooljaar 2009-2010 :shock:
in de brief stond dat hij nr. 11 :shock: was, en ik dus niet op de wachtlijst kom maar er nog net op tijd bij ben :? :roll:
ok, het is jenaplan, maar dan nog :roll:
bij jullie ook van die idioot lange wachtlijsten?
update 19-aug.: ik heb een telefoontje gehad, hij is ingeschreven, niet op de wachtlijst, maar gewoon lekker kleuteren :dance:
( nu nog eens gaan kijken bij de vrije school, ik moest eerst naar een inloopochtend komen :roll: )
Wachtlijsten?? Hoezo nummer elf en geen wachtlijst, hij kan straks gewoon heen of zitten ze al zo vol dat er geen eens plaats is op de wachtlijst?? Hier geen ervaring met wachtlijsten dus… Noorden.
hier waren ook gen wachtlijsten met wendy hoor, kon gewoon van psz door naar school ook jenaplanen in het noorden des lands.
er is nu nog geen wachtlijst, maar over een paar maanden wel…ze nemen maar 50 leerlingen aan, en de aanmeldingen stromen alweer binnen :?
ik voelde me best opgejaagd… :shifty: maar ik denk dat ik hem maar op nog een school aanmeld, dan kan ik mijn definitieve keuze uitstellen totdat Tommie zich wat ontwikkelt heeft en ik beter kan inschatten welk type onderwijs goe bij hem zal passen :think:
tjeeemie nee. dat je hem nu al moet opgeven. ik moet luuk nog opgeven voor de kleutergroep zeg maar. ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wanneer ik dat moet doen.
Nee hier geen wachtlijsten [noorden van het land]. Ik schreef mijn dochter een jaar van tevoren in en toen kreeg ik te horen dat ik wel erg vroeg was.
In mijn vorige woonplaats was een wachtlijst voor de Vrije School, van 1,5 jaar. We zijn toen moeten uitwijken naar een andere school.
Anita
volgens mij mag een openbare basisschool geen kinderen weigeren, tenzij daar een heel goede reden voor is (en het bestuur de kinderen die geweigerd worden een andere plek kan geven). Dus het zal hier niet gaan om een openbare school?
idd, katholiek (for what it’s worth nowadays )
ze hebben ¨een groeibeperkend beleid¨ las ik vandaag in het boekje
Nee bij ons in Sneek is het nog normaal. Dus rond het derde jaar opgeven en dan komt het prima rond.
Ik weet wel dat vrienden van ons in Amsterdam hun kind echt al opgeven moesten voor een redelijke basisschool als ie geboren was al :shock:
ik heb jan toen niet eens opgegeven; dat de juf van de psz al gedaan !!! :lol:
is een dorp hier he
@hedwich wrote:
ik heb jan toen niet eens opgegeven; dat de juf van de psz al gedaan !!! :lol:
is een dorp hier he
hahahah geweldig attent!
maaruh…ik heb een heel a4tje voor en achter moeten invullen, mEt handtekening …en krijg ook een intake gesprek…
wat een verschil he… :?

Nou dan ga ik ook maar eens informeren bij de school waar ik Tycho heen wil laten gaan (ook katholiek, midden in de binnenstad).
Het is toch eigenlijk kolder dat je je daar nu al mee bezig moet houden voor 2009!!!
Ik heb geinformeerd bij de scholen hier en inschrijven rond het 3e jaar is vroeg genoeg. Het gaat niet om wachtlijsten maar dat ze weten hoeveel ze er het jaar erop kunnen verwachten. Ze hebben geen leerlingen-stop. Ze mogfen niemand weigeren Er worden zoveel klassen gemaakt als nodig is voor de leerlingen. En dat is op alle scholen in de wijk hier. Dus ook de niet-openbare scholen.
Heb net gebeld met de school waar ik Thomas op wil hebben (de Vrije School), die mevrouw moest geloof ik een beetje lachen, dat ik met mijn zoon van 2 bel om hem aantemelden, moest volgend jaar maar terug bellen. Wel heeft ze m’n telefoonnr en naam opgeschreven.
Hier in het noorden dus gelukkig geen wachtlijst!
@Heksje wrote:
@hedwich wrote:ik heb jan toen niet eens opgegeven; dat de juf van de psz al gedaan !!! :lol:
is een dorp hier he
hahahah geweldig attent!
maaruh…ik heb een heel a4tje voor en achter moeten invullen, mEt handtekening …en krijg ook een intake gesprek…
wat een verschil he… :?![]()
dat papier kwam later ook bij ons terecht inclusief info map over de school.
dat kreeg ik ook weer via de psz juf hahahaha
later wel intake gehad met de directrice hoor en daar nog wat info gekregen en zo.
@Heksje wrote:
idd, katholiek (for what it’s worth nowadays)
ze hebben ¨een groeibeperkend beleid¨ las ik vandaag in het boekje
He??? Ben zelf katholiek en woonachtig in het limburgse land, maareh Katholieken prediken toch ga heen en vermenigvuldigt U, beetje tegenstrijdig met deze schoolregeling dus. Misschien eens aankaarten bij het Bisdom?

450 leerlingen misschien toch voldoende ? :mrgreen:
Hier is het zo dat je een infomap krijgt via de psz en daar staat o.a. in dat je ongeveer 3 maanden van te voren je kind op moet geven. Ze gaan er niet automatisch van uit dat je kind op de basisschool hier in het dorp gaan, omdat er in het verleden nogal wat problemen zijn geweest en daardoor heel veel kinderen naar de stad vlakbij zijn gegaan en nog gaan.
Maar in principe is het zo dat voor christelijke en openbare scholen dezelfde toelatingsregels gelden, behalve als het om speciale scholen gaat als jenaplan, vrije school etc. Ook zijn er plaatsen waar afspraken zijn gemaakt dat kinderen uit bepaalde wijken naar bepaalde scholen gaan om te voorkomen dat populaire scholen uit hun voegen barsten en andere scholen te weinig leerlingen krijgen. Maar als je je dan bij de “verkeerde” school aanmelden, dan wordt je automaitsch doorverwezen.
Wij hadden voor Femke ook een katholieke basisschool bedacht, want die staat goed aangeschreven, maar toen ze anderhalf was, was er al een inschrijvingsstop voor het jaar dat zij naar school gaat… Wij konden niet eerder inschrijven ivm verhuizing naar deze gemeente, maar ik kreeg te horen dat er al maanden een inschrijvingsstop was voor het betreffende schooljaar (2008/2009). Is toch niet normaal?