wachtlijst voor kleuterklas 2009 :S

Pfieuw, ik hoop toch echt dat wij binnen nu en 4 jaar gaan verhuizen, dus zeker geen plannen om mijn kindje nu al op te geven. Moet eerlijk zeggen dat ik behalve het type school waar ik naar wil zoeken ik er absoluut nog niet mee bezig ben. Weet dat er hier een boel scholen zijn, maar wat voor scholen het zijn weet ik eigenlijk niet.

Ze mogen nooit een kind weigeren komen er veel aanmeldingen en er te weinig juffen is het hun probleem. Dan moeten hun nog een een leerkracht aan nemen maar weigeren mag echt niet onthoud het echt.

Ik weet eigenlijk niet of je blij moet moet zijn met het afdwingen om wel te worden ingeschreven als er een inschrijfstop is.

Denk niet dat het ten voordelen van je kind is als er meer dan 30 kinderen in een klas komen. Ik zou liever dan een anders school kiezen waar er dan minder kinderen in een klas zitten zodat ze allemaal wat meer aandacht kunnen krijgen van de juf of meester.

@maris29 wrote:

Ze mogen nooit een kind weigeren komen er veel aanmeldingen en er te weinig juffen is het hun probleem. Dan moeten hun nog een een leerkracht aan nemen maar weigeren mag echt niet onthoud het echt.

Ik weet niet wie je met ‘ze’ bedoelt, maar bij openbare basisscholen is het inderdaad zo dat kinderen niet geweigerd mogen worden.

wie zal ZE toch zijn

De SCHOLEN misschien (blond) :think:

de openbare scholen zijn “ze” :wink:

andere scholen hebben het recht tot weigeren wel :wink:

@maris29 wrote:

wie zal ZE toch zijn

De SCHOLEN misschien (blond) :think:

Nee, roodharig :wink: . Zoals ik al zei: er is niet één regeling voor álle scholen, dus ZE is dan niet goed gekozen.

Ze(=de scholen) mogen nooit een kind weigeren komen er veel aanmeldingen en er te weinig juffen is het hun probleem. Dan moeten hun nog een een leerkracht aan nemen maar weigeren mag echt niet onthoud het echt.

Jawel, sommige scholen mogen wel kinderen weigeren.

Zo goed?

er heeft hier een tijd geledne ene groot artikel in de krant gestaan dat het hier op de basisscholen zo vol zit dat er gewoon echt kinderen zijn die niet geplaatst kunnen worden. Dus ook openbare basisscholen kunnen hier leerlingen weigeren als ze vol zitten… :eh: Lekker dan. deze week toch maar eens gaan inschrijven (heb net even zitten zoeken hoe het ook al weer was, voordat ik hier onwaarheden kwam vertellen en zie dat het over MIJN buurt gaat…)

Goh, ik wist niet dat sommige scholen zo ‘vol’ zitten dat ze leerlingen mogen weigeren.

Hier is dat niet het geval. Op de school van Jaimy zitten 170 leerlingen. In groep één zitten maar 16 leerlingen.

IK heb in het westen gewoon in zowel dorp als grote stad en nog nooit van een wachtlijst voor een basisschool gehoord/mee te maken gehad…

Hier in midden Nederland ook niet trouwens :think:

Vind het wel een beetje ver gaan hoor,om je nog net geen eenjarige in te moeten schrijven voor een basisschool :doh:

mojo…het is de enige hier in de stad heb ik me laten vertellen ( er is hier wel een andere school maar in de volksmond heet die een jena-van-plan school hihihihih…en tsja als je dan bewust kiest voor dit systeem…dan kan je dit soort situaties krijgen :shifty:

Ik heb Fay toen ze 1 week oud was al moeten opgeven op school. :shock: voor schooljaar 2010/2011

En dat terwijl Zoë eral op school zit.

De school wil ook graag uitbreiden , maar wordt tegengehouden door de gemeente. :?

Vorig school jaar, dat is het jaar dat Zoë voor het eerst naar school ging.

Hadden ze al een foutje gemaakt.

Normaal zitten er 25 kinderen in de klas.

Ze waren even vergeten de kinderen die al een broertje of zusje hebben op school mee te rekenen in de groepen.

Dus Zoë zit nu in een klas met 30 kinderen.

Aangezien de leraressen dit niet meer gewend zijn hier.

Is de juf die ze dit jaar hebben dus al na 5 weken school overspannen thuis.

Nu hebben ze een hele oude juf.

Maar het is echt een toppertje.

Ze heeft ze alle 30 in het gereel. :thumbup:

Ze is stapel gek op alle 30, maar na de kerstvakantie krijgen e weer een nieuwe juf. :?

belachelijk dat je een kind van een week met in schrijven op de basisschool ik zou het nooit doen.

Maar wat heb je voor keus dan kan ze straks naar een school aan de andere kant van het dorp.

Dan zitten straks allebei mijn kinderen op verschillende scholen.

is ook niet erg handig. :wink:

Hier word Lucas ingeschreven in september 2007, zodat ie in april 2008 naar school kan. Als ik me dat nu zo bedenk, is dat echt niet lang meer. :frowning:

Het is ook een katholieke school, maar zonder wachtlijst.

Ken hier in mijn streek eigenlijk geen enkele school waar er wachtlijsten zijn of waar je jaren voordien in moet schrijven.

Nu ja … da’s dan weer een kelin verschil Belgiê Nederland zeker. :think:

Ik ging Gerben inschrijven en kreeg meteen een inschrijfformulier voor Thijmen mee… ook ivm een wachtlijst. De directeur vertelde mijd at er zelfs kindjes met 2 maanden oud waren ingeschreven ivm die wachtlijsten :shock: Dus als wij straks zover zijn, dan schrijf ik de kleine ook meteen in…